OEM achteruit rij camera

Discussie in 'Exterieur' gestart door Passion_Victim, 8 dec 2014.

  1. #181 pebou, 21 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 sep 2015
    Ik zelf wil een stukje van de aders bloot maken om de draadjes er tegen aan te solderen, en dan aftapen.
    Sommige gebruiken scotsblokjes, met deze kun je de 2 aders bij elkaar knijpen. Ik zelf vind dit storingsgevoeliger.
     
  2. Oef ik las solderen en dacht bij mezelf hoe wil je dat doen.
    Maar zie nu dat het in het middenpaneel zit en niet bij zekeringkast bij de passagiersvoeten.

    Daar zat ik vanmiddag namelijk naar te kijken en had de hoop al bijna opgegeven om het zelf te doen :P
     
  3. Ja klopt het zijpaneel van de middenconsole aan de passagiers zijde. Grote zwarte connector met witte klem erover.
     
  4. Hoeveel moet er gesoldeerd worden om de gehele set werkend te krijgen? Ik heb de ballen verstand van electronica namelijk.
     
  5. Het valt nog mee.
    De plus en de min van de camera.
    En dan nog de 4 adertjes van het kabeltje die op de connector wordt gesoldeerd.
     
  6. Het wordt door Ford afgeraden te solderen op canbus draden. Wij gebruiken speciale kabelsschoenen.
     
  7. Kwamen de genoemde kleuren overeen met pin 31, 7, 8 en 9?

    Op de afbeeldingen die Harry laat zien wordt er nl verwezen naar een pin waar een andere kleur draad in zit.


    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. De draadkleuren die vermeld staan zijn de draden van de module, pin nummers zijn de nummers van de connector in de foto.
     
  9. Hahahaha, sorry, ik ben blond :mrgreen:

    Soms is het zo eenvoudig.

    Thnx voor de snelle reactie :thumbs:
     
  10. Het zou niet slim zijn het wiel opnieuw uit te vinden......
    Heb je misschien een foto en/of link van deze speciale kabelschoenen die jullie gebruiken? Alvast bedankt!
     
  11. [MENTION=3422]antig01[/MENTION] daar ben ik ook wel benieuwd naar :)
     
  12. [MENTION=3422]antig01[/MENTION] geeft ford toevallig ook aan waarom solderen wordt afgeraden?
    Als je op internet zoekt op bv scotchblokjes dan staat er dat deze verbindingen voor tijdelijk zijn. Ik zelf heb deze nog nooit gebruikt dus heb hier dan ook geen ervaring mee.
    Er wordt solderen of ampjes aangeraden.
    Dus ik ben dus ook benieuwd wat ford hiervoor gebruikt.
    En hoe hebben diegene die hem al geïnstalleerd hebben het gedaan.
     
  13. ik heb de CAN bedrading op 5cm boven de connector aangestript en de nieuwe draden daar aan gesoldeerd, dus de originele CAN bedrading is niet onderbroken bij mij.
     
  14. Ik heb de simpele blauwe scotchblokjes gebruikt. Simpel, snel en effectief.

    Het heeft niets te lijden en met deze blokjes blijft de originele bedrading grotendeels in tact. Wel heb ik de dunne draadjes die van de Russische module afkomen iets verlengd met dikkere draad zodat deze op zeker goed contact zou maken met het Scotchblokje. Al met al toch nog wat werk... (-:

    Ik moet wel zeggen dat er bij mij veel meer draden uit de grote connector komen dan op de eerder getoonde foto en het dus lastiger was om een beetje ruimte te krijgen op de benodigde draden.
     
  15. Als ik het dus goed begrijp wordt dan de kabel doorgeknipt en samen met de aan te koppel kabel weer samen gebracht met een krimptang.

    Dank voor de foto!
     
  16. Klopt helemaal.
     
  17. Bedankt voor de antwoorden
     
  18. Mmmmmm, ik ga toch maar solderen.

    Mij is verteld dat deze scotch blokjes voor tijdelijk gebruik prima zijn maar niet voor langere tijd...
     

Deel Deze Pagina