Temperatuur niet hoger dan 70 graden tijdens lange rit ?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Focus Migi, 9 nov 2014.

  1. Hoi allemaal,

    Ik weet niet of er hier al een topic over bestaat, maar ik heb even een vraag.

    Gister heb ik na lange tijd eens weer een flink eindje kunnen toeren met mijn Focus , echter op de terugweg viel het me op dat de temperatuur niet meer boven de 70 graden uit kwam ( buitentemperatuur was 10 a 11 graden) normaal gesproken liep de temperatuur na verloop van tijd op tot zo`n 90 graden. Dus ik vraag me af of dit normaal is of dat er mogelijk iets kapot is of vervangen moet worden, iets met thermostaat of kan dat niet ?

    Heb zelfs op stukken waar het even kon wat harder gereden om te kijken of de temperatuur op zou lopen maar die bleef hetzelfde.

    Om even duidelijk te zijn , het betreft hier om een Focus 2 type1 Rally Edition.

    Mocht er hier wel een topic over bestaan dan zou ik daar graag naar doorverwezen willen worden.(kon het niet zo snel gevonden krijgen met de zoekfunctie)

    Alvast bedankt :)
     
  2. Het kan idd een thermostaat zijn die open blijft staan, als dat zo is zal je verbruik ook stijgen.
     
  3. Wordt de kachel nog wel heet tijdens een lange rit op de snelweg? Zo niet zou ik het ook in de thermostaat zoeken. De temperatuursensor of een vuile aansluiting hiervan kan ook een verdachte zijn.
     
  4. @ Martin : Het verbruik is nu wel hoger dan normaal , dat viel me ook op. Heb vrijwel bijna constant met cruise control gereden en dan zou het verbruik juist minder moeten zijn.

    @ pepco : Er komt wel warme lucht uit de kachel , alleen niet zo warm als hij zou moeten zijn.

    Heb afgelopen avond nog even stukje gereden van ongeveer 25 a 30 km met diverse snelheden , maar temperatuur komt niet boven de 70 graden , als ik de kachel warmer zet dan daalt zelfs de temperatuur een paar graden.
     
  5. Tja...dan is de boosdoener denk ik toch de thermostaat. Geen zorgen het is een relatief goedkope operatie.

    Als je trouwens harder gaat rijden dan krijg je meer rijwind en is het logisch dat de temperatuur niet oploopt. Als je file gaat rijden of de auto stilzet en dan laat draaien (al dan niet met een beetje gas erop) dan zal de temperatuur moeten oplopen.

    Groet Flip
     
  6. "Als je trouwens harder gaat rijden dan krijg je meer rijwind en is het logisch dat de temperatuur niet oploopt". En om ervoor te zorgen dat de motor wel de juiste (bedrijfs) temperatuur behoudt gaat de thermostaat dicht enz...
     
  7. Zal het de thermostaat wel, is meestal geen dure reparatie afhankelijk of men er makkelijk bijkan. Laat dat nu net bij moderne auto's klote zijn anders zou je het nog makkelijk zelf kunnen doen.
     
  8. Auto staat nu bij de garage , thermostaat wordt vervangen en morgen middag is ie weer klaar :)
     
  9. :focus2: is weer gemaakt :)


    Het was inderdaad de thermostaat die kapot was.
     

Deel Deze Pagina