witte rook en stotterend lopen

Discussion in 'Performance' started by WOS, Nov 8, 2014.

  1. Halllo,

    Ik heb een probleem.
    Smorgens als de auto koud is komt er witte rook uit de uitlaat en ruik ik een soort van verbrande rubberlucht.
    Hierbij loopt hij ook stotterend met optrekken en heeft hij niet zijn volge vermogen.

    Heb al verschilllende dingen gelezen, maar weet niet wat het nu precies is.

    Hopenlijk kan iemand mij helpen.

    Mvg wesley
     
  2. Koppakking? Is je koelvloeistof nog mooi schoon?
    Zit er geen witte aanslag(Mayo) onder de olie dop?
     
  3. Lijkt mij koppakking en in dit geval dat de koelvloeistof in je cilinder terecht komt en aangezien dat niet verbrand gaat ie raar lopen en veel witte rook produceren heb je ook koelvloeistof verlies kijk dit met koude motor met warme kan der aardig wat druk op staan
     
  4. Oke dat is minder maar niks aan te doen.
    Heb verschillende dingen gehoord al van monteurs en kameraden.

    Iedereen zegt wat anders maar hebben het niet over koppakking gehad.
    Ik heb er zelf geen ervaring mee.

    Maar als ik jullie zo hoor moet het dat dan wel zijn.

    Bedankt jongens.

    Gr wesley
     
  5. word de witte rook erger of niet naar mate de motor warmer word ?

    en wat ik al zei houd je koelvloeistof in de gaten als die indd minder en minder word weet je genoeg
     
  6. Als de motor warmer word komt er minder rook uit en is de geur ook weg.
    Koelvloeistof zal ik eens in de gate houden.

    Bedankt gr wesley
     
  7. Witte rook gebeurt vaker bij vochtig weer. Kan dus ook gewoon vocht wat in de luchttoevoer zit zijn. En dan misschien omdat de multiriem vochtig is die wat slipt waardoor hij toch iets ruikt.
     
  8. Witte rook in deze tijd is niet automatisch koelvloeistof, niveau in de gaten houden en idd kijk of je mayo onder de dop hebt.
     
  9. #9 focusgebruiker, Nov 10, 2014
    Last edited by a moderator: Nov 10, 2014
    bij een lekke of beginnende lekke koppakking werkt het ook andersom. Er komt olie in het koelvloeistof tankje, maar ook water in de motor. Dit kun je eenvoudig testen door even een aansteker onder het oliepeilstok te houden. Zodra het begint te knetteren zit er water bij de olie. Ook de kleur van de olie zal op termijn ook niet meer normaal zijn. Bij ergere lekkage zal je olie een soort lichtbruine kleur krijgen en wat drapperig aanvoelen.

    Ik heb echter nog nooit meegemaakt dat de multieriem zo warm wordt dat het begint te stinken. Lijkt mij dan ook wat vergezocht.

    ps: witte rook is vrijwel zeker water verdamping.
     
  10. Ja, onder een plastic dop?

    Anyway; [MENTION=14013]WOS[/MENTION]: jij hebt een 1.6 16v. Heb je toevallig al een Volvo afdekkap op je blok zitten? Zo niet? Dan denk ik dat je bougies doorslaan door water/vocht. Dat verklaart ook het slechte lopen. Controleer ook de vriespluggen, als deze onder water staan rotten ze vanzelf weg.

    Wanneer de witte rook minder wordt naarmate de auto warmer, dan is de kans heel groot dat het niet de koppakking is welke een eigen leven is gaan leiden.
     
  11. ? Ik heb wel eens "mayo" onderaan een plastic dop gezien?
     
  12. Koppakking?

    Takelen naar garage en redden wat er te redden valt ?
     
  13. Hallo,
    Ik ben er al achter dat het niet de koppaking is.
    Koelvloestof lekt niet en hij word ook niet oververhit.

    Mijn broertje heeft de auto mee gehad afgelopen week.
    Hij heeft er olie bij op gedaan en ik denk dat het andere olie was als ik normaal gebruik.

    Im ben allang opgelucht dat het geen dure klus word.

    Bedank jongens voor alle info,

    Mvg wesley
     
  14. Als er andere olie bij gedaan wordt, dan de olie die er in zit, kan het evengoed nog een dure klus worden. Daar moet je heel voorzichtig mee zijn. 2 olie soorten door elkaar kunnen in sommige gevallen een reactie met elkaar geven waardoor er klonten ontstaan. Als ik tussen 2 slechte mag kiezen, kies ik de lekke koppakking boven de schade die kan ontstaan door klonten in de olie. Als je te weinig olie hebt en je weet niet wat er in zit? kun je beter het hele carter verversen.
     

Share This Page