Auto gaat 'dreunen' rond de 2700~3000 toeren als de middendemper er tussenuit is. De katalysator kan je veilig verwijderen qua geluid, dat levert je wel een betere sound op. Je kan overwegen de middendemper te vervangen voor een absorbtie model (sportdemper), dan reduceer je het dreunen aanzienlijk en krijg toch meer geluid.
Als je auto van na 2006 is dan krijgt hij een obd test op foutcodes. Mits je die correct 'weg hebt laten programmeren' is er niet zo veel aan de hand. Je kan natuurlijk altijd een sportkat of een demper in de vorm van kat monteren.
De uitstootwaardes worden toch te hoog als je je Kat verwijderd hebt? Volgens mij is dat het grote probleem bij APK, niet de foutmelding...
Dat was ook mijn punt, maar ik ben nogal nieuw met Ford dus ik vraag ook maar waarvan ik weet van heb.
Oplettende keurmeester weet dat een auto na 1996 een werkend emissiesysteem moet hebben. Als je een decat plaatst is zichtbaar je emissie systeem weg. Officieel dus afkeur, tenzij je een decat koopt die eruit ziet als een sport cat. Neemt niet weg dat het merendeel je auto gewoon goed keurt. Maar het is afkeur.
Ik heb er nu een decat + RVS mangoose uitlaat systeem onder hangen. Klinkt fan-tastisch. Nadeel is alleen wel de motorstoring die erin komt aangezien de waardes niet meer juist zijn.. Beetje zonde! Iemand een oplossing hiervoor?! Ik heb gelukkig de originele cat er bij gekregen voor bij de APK.
Lambda spacer plaatsen of software op de auto installeren waar deze storing uitgeprogrammeerd is. Ik heb precies dezelfde uitlaat en rij met Mod-X van Dreamscience... heb deze foutmelding nooit. De eerste optie is een stuk goedkoper
Nice! Heb meteen 1 besteld op ebay. Hopen dat t gaat werken. Ik twijfel nog of ik hem ga laten chippen of dat ik ook Dreamscience ga bestellen..
Heb de lamba-spacer vandaag binnen gekregen, zal hem deze week er maar ff tussen zetten. Ben erg benieuwt!