1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke Zomerbanden

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door SteenbergenP, 29 okt 2014.

  1. aangezien de winter weer in aantocht is en daardoor weer ga switchen wil ik graag mijn huidige zomerbanden vervangen omdat die allemaal droogte scheuren bevat.

    ik heb al 2 ingedachten namelijk de Vredestein Sportrac 3 en de Vredestein Ultra Cento. of welke zijn er nog beter/stiller

    momenteel heb ik Michelin Energy Savers

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. De Vredestein Sportrac 3 (V profiel) is inmiddels vervangen door de Vredestein Sportrac 5 (asymmetrisch profiel) >klik<

    Het is maar net wat je wilt. De Sportrac serie is de sportieve band en de Ultrac Cento een comfortabele premium band.

    De voordelen van de Ultrac Cento volgens Vredestein >klik<
     
  3. #3 wurth, 29 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 okt 2014
    Ik heb zelf de continental conti sportcontact 5 deze bevallen goed heel veel grip ook bij nat wegdek. Ze slijten wel wat harder en maken meer geluid als sommige andere merken daarin zijn ze een beetje gemiddeld. Maar de grip vindt ik zelf het belangrijkste en daar blinken ze in uit.

    Je heb de sportcontact 5 en de premiumcontact 5 het hangt van je bandenmaat af welke je moet hebben. De sportcontact is voor grotere maten.

    zie hier een test van de ANWB premium contact http://www.anwb.nl/bestanden/conten...merbandentest-2012/zb12_205-55-r-16v-link.pdf

    en hier een test voor de sport contact
    http://www.anwb.nl/bestanden/conten...est-2013/zomerbandentest2013_225-45-r-17y.pdf
     
  4. Ik ga idd liever voor comfort dan sportief rijden.

    en een lagere DB is natuurlijk ook mooi.
    ik heb hier op het werk ( technische groothandel in automaterialen e.d ) gehoord dat die energy savers al na 1,5 jaar droogte scheuren begint te vertonen.

    maar blijft denk idd persoonlijk voorkeur.. die ultra cento heeft 2 DB minder geluidproductie ten opzichte van de energy safers
     
  5. Mijn energy savers hadden na 4 jaar nog geen droogte scheuren. Auto stond wel bijna nooit voor een langere periode stil, ik weet niet of dat ook iets uit maakt.
     
  6. Ik zou zelf niet voor een band met een V-profiel kiezen, deze zijn gevoeliger voor cuppen.
    Vooral de winterbanden van Vredestein met het V-profiel zijn hier erg gevoelig voor.

    Mijn Focus staat nu op Michelin Primacy 3 en daar ben ik tot op heden zeer tevreden over.
     
  7. ok en die zijn relatief stil en slijtvast?
     
  8. Ik heb onder mijn VW's en Skoda's (ja ik moet nog overstappen naar Ford) eigenlijk altijd Continental Ecocontact gehad. Deze banden zijn heerlijk stil en reden behoorlijk comfortabel.
    Toen ik een paar maanden terug een lekke band had is er in opdracht van de leasemaatschappij een Michelin Energysaver band omgelegd, en daar was ik uiterst ontevreden door. Door het fijnere profiel dat deze band had nam het bandengeluid behoorlijk toe. (meer profielvlakjes en/of bredere kanaaltjes tussen profiel = meer geluid)
    Zelf zou ik voor Continental Ecocontact banden gaan aangezien je al aangeeft dat je liever voor comfort dan voor sportiviteit gaat. Ga je niet voor de Ecocontact, kijk dan naar een band met zo min mogelijk 'profieleilandjes'.
    Als je echt wilt kiezen tussen de twee banden die je opgeeft dan zou ik voor de Ultra Cento gaan ivm het doorlopende profiel (= minder geluid)
     
  9. Wij hebben de Primacy 3 ook onder de Focus II zitten. Ik denk nu zo`n 12000km. Slijtage is heel goed te noemen (in dit geval bedoel ik dus dat het behoorlijk meevalt), het is een stille en comfortabele band en zowel in de regen als bij droog een prima band. Maar het is niet een band om flink mee te beesten, daar is ie te zacht voor. Een lange doordraaier gaat prima, maar super strak sturen zijn ze niet voor bedoeld.
     
  10. De Michelin Primacy 3 is net als de Continental ContiPremiumContact 5 de comfortabele band t.o.v. respectievelijk de Michelin Pilot Sport 3 en de Continental ContiSportContact 5.
     
  11. Klopt, maar onderling niet met elkaar te vergelijken. Zowel de merken onderling als de types onderling.
     
  12. #12 tinovandam, 29 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 okt 2014
    Onder onze :focus2: liggen sinds een paar maanden Dunlop SportMaxx RT banden in de maat 215-45-R17.

    Ik was altijd gewend aan Conti's maar deze Dunlops hebben mij enorm positief verrast! Erg stille banden (blijkt ook uit diverse tests) met een super grip op zowel droog als nat wegdek. Slijtage kan ik nog niet zoveel over zeggen maar het lijkt alleszins mee te vallen....

    Succes met de keuze.... blijft lastig.
     
  13. Er worden altijd concessies gedaan wat comfort, grip, levensduur en (sportief) rijgedrag betreft.

    In ieder geval gaat de topic starter voor comfort, en dan vallen een groot aantal modellen aan banden af.
     
  14. Ze zeggen hier dat dunlop erg snel slijt omdat de rubber zachter is en daardoor de grip erg goed is.
    Heb een collega die een set dunlop in een halfjaar op gereden had. Die had ze onder een BMW E39
     
  15. Ik ga na de winter de Vredestein Sporttrac 5 eens proberen. Asymetric, dus hopelijk cuppen deze niet. Nu had ik de Kumho KU39 genomen ivm goede recensies op internet. Helaas weinig grip en toch op na 20k. Hoe dat kan weet ik ook niet.
     
  16. Ik heb in elk geval al besloten niet van 16 naar 17 inch te gaan hoot alleen maar verhalen over aanzienlijk comfort verschil en dat wil ik niet. Dus blijven bij 16 inch.
    De tyhoon en delinte banden vallen ook af.
     
  17. ik viind het waardeloze banden die vredestein's verkoop de sporttrack ook niet meer. michelin is verre weg beter kwa comfort montage en slijtage, daarbij is het prijsverschil van 9 euro helemaal niet interresant om de klant een alternatief aan te bieden
     
  18. Het verschil tussen de Michelin en de Vredestein is meer als 9 euro hoor. Welke band van vredestein vind je niet goed dan, en wat is er precies niet goed aan?
     
  19. Persoonlijk rijd ik liever op mijn 17" zomerset dan op mijn 16" winterset, omdat de 17" set veel beter stuurt. En dat ervaar ik ech niet als oncomfortabel.
     
  20. Maar ze zeggen dat je op 17 aanzienlijke meer stuitert/ oneffenheden in de weg voelt.
     

Deel Deze Pagina