1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

firezone competition 102

Discussie in 'Prullenbak' gestart door Herman RS turbo, 27 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tja als je in je eigen wereld leeft, heb je vaak ook je eigen waarheid.
     
  2. Precies, Marco!

    Als je denkt dat iets beter is, ga je het uiteindelijk vanzelf geloven.
     
  3. Persoonlijk smaakt mij al die benzine hetzelfde, wie dat spul bedacht heeft snap ik echt niet.
    Maar de ecu van m'n mondeo heeft duidelijk voorkeur voor wat voor smaakje er in de tank gegoten wordt.
    Dit is zelfs duidelijk zichtbaar in de realtime logging.
     
  4. Met de motor heb ik ook hogere oktaan geprobeerd. Maar tevens merk ik daar ook geen verschil mee en met 156pktjes op 180kg zou je daar op zijn minst een verschil moeten merken.
    bij ons gaat er gewoon 95 in de voertuigen. Bp express of tango. Tis maar net waar we langs rijden.
     
  5. Lars dat kan niet hoor, zeker niet volgens de bijbel van Mike.
    Zit gewoon tussen je oren.... :grin:

    Of die BMW was toch niet zo ver ontwikkeld als men toendertijd wel dacht. ;).
     
  6. Met een ST 2.5 en RS 2.5 heb je meer knallen met 98 oct dan met 95oct.

    Beste bewijs toch dat er meer ontsteking is met meer octaan, dus. 98 oct of hoger

    Diegenen die niet geloven, doe de test ;)

    Ivm testbanktest:
    Een testbanktest verschilt al bij koelere temp.

    Dus een echt bewijs ivm octaan is dit niet.
    Aangezien het bij je vorige run bv warmer kon zijn (dus minder vermogen)

    Voor alle duidelijkheid: ik tank altijd 98.
    En geloof in het belang hiervan bij performante motoren.

    Zeker essentieel bij gechipte wagens!!!

    Bij mijn vrouw haar 1.2 benzine Renault modus zou ik noot 98 tanken.
     
  7. Ik joekel er 6 liter bio-ethanol bij van de action, en het beest gaat als een kanon. Vergelijkbaar met 102, en goedkoper!
     
  8. Ik hoop dat dat een geintje is [emoji9]
     
  9. Nope, is het niet[emoji8]
     
  10. #30 vbreugel, 31 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 okt 2014
    @antig01 met bio ethanol loopt tie als een kogel inderdaad wordt ook veel toegepast in de auto sport.
    enige nadeel is het is verschrikkelijk slecht voor je injectoren en je brandstof pomp en het vervuild giga je inlaat en uitlaat.
    maar in de auto sport gaat zoon motor hoog uit 1 seizoen mee en dan wordt hij compleet gereinigd en opnieuw opgebouwd dit zijn motoren die volledig op bio ethanol lopen.
    ik weet in welke maten het vervuild als je het bij mengt.
    Het zal zeker je levensduur van injectoren en brandstof pomp verkorten.

    en on topic
    een hoger octaan brandstof maakt wel degenlijk verschil is alleen niet altijd te merken en per merk auto verschillend maar ik weet uit ervaring dat er veel verschil zit in alleen de gewone 95 al.
    heb met andere merken auto's div probleem gevallen gehad door de brandstof van bv een tinq of een tango ivm met de kwaliteit had wel oct95 maar er zat dus danig veel verontreiniging en vocht in dat het motortje er niet goed op liep.

    de hoger octaan gehalte benzine zijn over het algemeen een schonere benzine en geven wat dat betreft minder problemen is mijn ervaring.

    mvg sander
     
  11. Ja maar de bioethanol bij de action is toch niet gemaakt als brandstof voor een auto. Volgens mij is dat heel anders als de bioethanol die je tankt in je flexifuel.
     
  12. #32 vbreugel, 31 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 okt 2014
    @antig hij is iets anders van samenstelling maar werkt het zelfde.
    k ken verscheiden mensen die er mee crossen hebben allemaal hun motor op dit spul gebouwd en afgesteld.

    Ik heb het over een autosport auto
    ik zelf zou het ook niet 123 in mijn fofo gooien

    mvg sander
     
  13. 102 juist beter voor je blok omdat er geen water in zit.
    Ethanol wel!
     
  14. Meten is weten, zoals fift gear heeft gedaan, drie auto's en drie brandstoffen:
    http://youtu.be/gQghB4asSnI
    Helaas geen focus in de test.
     
  15. Zoals ik eerder meldde heb ik vd week de competition 102 getankt en zat de tank nog voor de helft vol met ultimate 98 van BP.
    Normaal rijdt ik op alleen ultimate 98 van BP zo'n 500 kilometer op een volle tank.
    (Ik rijd dan voornamelijk veel lange stukken)

    Momenteel staaf de teller op 554 kilometer en is de tank bijna leeg. (Lampje brand nog niet)
    Straks ga ik hem helemaal vol tanken met competition 102 van Firezone en ga ik eens kijken hoeveel kilometer ik kan kan rijden.

    Het is dus eigenlijk nog te vroeg om er echt iets nuttigs over te zeggen maar het lijkt erop dus hij dus wel zuiniger is met de competition 102.
    Als ik de tank weer leeg heb kan ik hier meer over zeggen.
     
  16. dat zou betekenen dat je met een halve tank 102 al 10% aan het besparen bent Herman :thumbs:
    ben benieuwd als je een hele tank 102 leeg rijdt (wel gewoon gassen hé met die :focus: ;))
     
  17. Ja daarom zeg ik ook dat het nog te vroeg is om conclusies te trekken. Maar als het idd aan de brandstof ligt, dan is de prijs per liter wat je meer betaald tov de andere brandstof te verwaarlozen.

    Want de competition is wel duurder. Ik betaalde 1.83,9 per liter. Was dan ook wel gelijk 85 euro kwijt haha.

    Als ik deze tank weer leeg heb ben ik benieuwd wat de km stand aangeeft.
     
  18. WOW, dat moet wel heel speciaal spul zijn. Deze week getanked en was 1.58,9 per liter kwijt.
     
  19. Cool filmpje!!!!

    Ook eens gehoord (we horen veel ^^ en ik weet niet of het klopt):

    Hoe groter de *compressieverhouding* , hoe essentiëler de 98oct is!
     
  20. Dat zou raar zijn, daar met name turbo motoren juist een lage compressieverhouding hebben. En juist de turbo motoren hebben baat bij een hoger octaan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina