1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Victor-J zoekt info over de 1.6 Ecoboost 150 pk

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Victor-J, 21 okt 2014.

  1. Hoi! Ik ben bekend met forums/fora, maar ik kon even niet vinden waar ik deze vraag het beste neer kon zetten hier.

    Ik zelf rijd geen Focus (ik rij een Polo G40 o.O) maar mijn vader zit er stevig aan te denken om een Focus aan te schaffen. Hij rijd nu een Mondeo 1.8 uit 2003. Er zit weinig snelheid in en hij zuipt veel. De Focus waar hij naar zit te kijken is de 1.6 Ecoboost Wagon met 150 pk. Zeg bouwjaar 2012. Zijn er hier mensen die bekend zijn met dit blok en wat zijn jullie meningen hierover? Zijn er ook minpunten aan dit blok?

    Bij voorbaat dank! Victor
     
  2. Hoi,

    Zo ver ik heb gelezen zijn de mensen positief over dit blok. Zwakke punten van de verschillende focus-uitvoeringen zijn in dit topic terug te vinden.
     
  3. Dank. Zeer nuttig topic!
     
  4. Wat noem je veel zuipen ? Heb zelf ervaring met de 1.8 125 pk in een Mondeo van eind 2001.

    Reed met de Mondeo toen 1 op 11 nu 1 op 12,5.

    Dus ...... maar ik vind het nog steeds een lekkere motor die :ecoboost:
     
  5. Nouja, we rijden er niet veel lange km's mee, dus we zitten steeds zo max rond de 1 op 11. Maar gemiddeld sowieso lager. Het is ook een 5-bak, zal er ook wel in meespelen.

    Maar goed om te horen dat jouw ervaring met de 1.6 positief is!
     
  6. de 1.0 ecoboost is nog een stukje zuiniger...
     
  7. Ik ben overgestapt van Opel (verschillende modellen vanaf 2001) naar een Focus 1.6 150 pk. Rijd er nog geen half jaar mee en ben al vaker met deze auto bij de garage geweest dan in de 13 jaar met de Opels.
    - dynamo gaf teveel stroom (echt alles viel een paar keer zomaar uit tijdens het rijden)
    - turbo druk viel uit (zat een steentje vast bij de klep)
    - slang vervangen van het koelvloeistofreservoir
    - nu doet het start-stop systeem het niet meer (gaat morgen weer naar de garage)

    Ik hoop dat dit allemaal domme pech is want de auto rijdt echt heerlijk!!
     
  8. :welcome: Victor, kijk ook eens naar een 3 cilinder 1.0 :ecoboost: die zijn er met 100 en 125 PK en die laatste rijdt echt heel soepel en heeft genoeg pit.
    en nog zuinig ook ;)
     
  9. De 1.0 versie heb ik geen ervaring mee maar de 1.6 (bij mij de 182pk versie) rijdt geweldig. Brandstofverbruik bij veel kortere ritten zal wat hoger zijn maar na bijna 66000km zit ik op 1 op 13,4.
     
  10. Klopt, die hadden we ook gezien, de 1.0. Maar m'n pa wilde graag ook wat meer pit, vandaar de interesse in de 150pk. Had ik even moeten noemen inderdaad.
    [MENTION=14786]stronk[/MENTION]: Lastige problemen inderdaad...
     
  11. heeft je vader al gereden met de :ecoboost:?
    ik zelf rij met een diesel en ben erg blij met het koppel wat voorhanden is bij lage toeren, iets wat je met een benzinemotor niet hebt.
    dus ik was blij verrast toen ik met die 1.0 op pad ging en daar dus ook heel wat koppel had in de lage toeren wat inherent is aan de :ecoboost: heb ik begrepen.
     
  12. Nog niet, naar mijn weten. Zal hem binnenkort nog is vragen wat zijn voorkeur is, we hebben de laatste jaren wel altijd benzine gereden vanwege de kortere ritten die er mee gereden worden.
     
  13. Vergeet alles wat je denkt te weten over cilinderinhoud en bijbehorend koppel en pk's..
    Het enige dat echt werkt is een proefrit.
     
  14. Dat is zeker waar. Cijfers zeggen dan niet veel. Maar een benzine moet het sowieso zijn inderdaad. Zal is kijken of hij te porren is om binnenkort een proefrit te doen. Dank!
     
  15. Dat het start-stop systeem niet meer werkt is een gevolg te weinig vermogen van de accu. Hoe kan dat nou weer....maar dit terzijde.
     
  16. Te korte ritjes.

    Bij een collega met een Kia ook gehad, die reed nooit meer dan 10 km per rit. Dan kan de accu niet genoeg bijladen.
     
  17. Bij mij werkt de Start/Stop ook meer niet dan wel hoor.
    Maar deze is afhankelijk van een bepaald aantal voorwaarden.
    - De Accu moet voldoende opgeladen zijn ( door steeds korte ritjes lukt dit niet )
    - de motor moet op goede temperatuur zijn
    - de buitentemperatuur moet boven de 0° liggen en niet hoger dan 30°
     
  18. Ik heb wel wat korte ritjes gehad inderdaad maar ook wel een paar lange. Auto is nog steeds in de garantie en ze hebben er een nieuwe accu in gezet. En ik weet inderdaad dat er afhankelijkheden zijn. Maar tussen af en toe doen of helemaal niet meer doen zit wel wat verschil.
    On topic: tis een heerlijke auto!
     
  19. Mijn ervaring met de 1.6 ecoboost (150pk) is vooral positief. Op de problemen met het thermostaathuis na (wat overigens wel elke keer netjes verholpen is) geen gekke dingen gehad tot nu toe.
    De motor is heerlijk soepel en heeft meer dan genoeg power. Verbruik is bij ons een 1op12,5 maar we rijden dan ook niet heel veel lange afstanden, en vermogen is af en toe ook wel even lekker :).

    Wat betreft het stop-start probleem zoals hierboven omschreven: de afgelopen maanden heeft dit systeem het bij ons ook niet veel gedaan. Maar dit komt doordat de accu idd niet genoeg kan laden door de korte stukken. Afgelopen week een aantal zeer lange ritten gereden, en het systeem werkt weer als vanouds :).

    Al met al geen verkeerde keuze, en eenmaal met de ecoboost gereden en je bent verkocht.
     

Deel Deze Pagina