1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stotter probleem

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door hilko86, 13 okt 2014.

  1. Hallo mensen met smaak! ;)

    Ik heb sinds vorig jaar een focus 2 2.0 tdci (136pk) en sinds enige tijd begint hij te stotteren wat meestal begint in 3e of 4e versnelling. Het gebeurt ook wel dat het vermogen nog zo'n 10%-20% is. Nagenoeg geen acceleratie mogelijk. Voor het bezoek aan de garage schokte de auto zo hevig dat er niet meer mee te rijden was. Het leek beter te worden na een stuk voluit (200km/h) te rijden. Maar schijn bedroog ;) ... Nu heb ik onlangs een bezoekje gebracht aan een universele garage en deze heeft in het onderdeel onderin weergegeven een parkertje geschroefd en het stotteren was daarna zo goed als weg. Nu is het weer een beetje terug aan het komen en ben er wel klaar mee!!! Uitlezen haalt niks uit, egr-waardes zijn goed, en geen foutcodes... heeeelp!!![​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  2. Wel apart dat men denkt een probleem op te lossen door te gaan planken.... Zeker bij stotteren. :grin:
     
  3. Bijzondere oplossing ook om een schroef in een gat te draaien waar ogenschijnlijk helemaal geen schroef in hoort te zitten. Het lijkt er eerder op dat er een slangetje op hoort te zitten.
    Ik gok dat je last van turbodruk verlies hebt en hij daardoor gaat stotteren.

    Voluit rijden met een motor die niet lekker loopt is inderdaad niet heel handig...
     
  4. Ik snap dat een schroef geen oplossing biedt, maar als je hiermee de oorzaak kan achterhalen!?!?!? Door die parker staat er een klep helemaal open en kan hij niet meer gaan klapperen. Nu schokt hij een klein beetje, daarvoor schokte hij keihard. Zo hard, dat iedereen van buitenaf dat zelfs konden zien. Je rijdt echt voor *** dan. Ben allang blij dat het minder is geworden. Dan maar een parker ;)
     
  5. [MENTION=3311]rfknol[/MENTION], jij dacht dat die schroef in dat buisje zit? Nee, hij zit onder de rubberslang in de pijp tegen de klep die van binnen zit... weet je dat ook weer ;) maar ik moet een nieuwe hebben maar wie weet de goeie benaming en evt een site?
     
  6. Ah verkeerd begrepen.
    Bedoel je de egr-klep soms?
     
  7. [MENTION=3311]rfknol[/MENTION] nee, de egr is niks mis mee. Het gaat om dat kleppenhuis na die dikke slang. (zie foto) alleen heb ik geen idee hoe dat ding heet. Ik heb de nrs die erop staan al ge-googled maar zonder resultaat. De officiele benaming, dat maakt het zoeken iets makkelijker. Bvd!
     
  8. Waarom loop je niet even binnen bij de werkplaats van een Ford dealer en laat daar in de computer kijken? Ze kunnen op kenteken al vaak zien wat voor type motor e.d. je hebt.
     
  9. Bij de ford broekhuis in harderwijk ben je al voor het binnenlopen €94,- kwijt. Dan heb je alleen nog maar hallo gezegd. Service kennen ze niet! Uitlezen duurt 5 min en kost je ook gewoon een vol uur. Plus dat ze me al genaaid hebben met een lichtschakelaar die stuk zou zijn. (Niet dus!!!) 216,- verder nog steeds het probleem niet verholpen. Toen zelf gekeken en bleek iets heel anders te zijn. Bedankt broekhuis! Dus vul zelf maar in! Vandaar mijn vraag hier, hier helpt men elkaar zonder zakkenvullen.
     
  10. Dit is de intercooler bypass klep. Sommige sloperijen noemen het een gasklep huis
     
  11. ...je moet ook niet in Harderwijk naar binnen lopen....je hebt toch gezien wat
    voor nieuw pand daar staat?? 3x raden wie dat mag gaan betalen.....:schater:

    Dan kan je beter bij Kleijer in Putten gaan kijken, ik zeg niet dat ze goedkoper
    zijn, maar wel een heeeellll stuk menselijker;)
     
  12. Ik ben hier gisteren aan het rondneuzen geweest op het forum, heb daar hoogstwaarschijnlijk de oorzaak gevonden. Ik moet:
    *het roetfilter verwijderen en uitschakelen.
    *de EGR-klep afdoppen en uitschakelen.
    *eco-chippen.

    Dit is bij een aantal mensen de oplossing geweest!!! Dan ben ik 550,- euro verder, maar zo goed als zeker is het probleem dan verholpen.
    Thanks allen!
     
  13. Ik weet niet of je deze TDCI zomaar kunt afdoppen. Ik zou het in ieder geval het wel stapsgewijs uitvoeren.

    Jammer van de ervaring bij Broekhuis, bij Tigchelaar en Van Berkel in Brabant doen ze niet moeilijk maar dat is een stukje rijden helaas. Overigens kocht ik de onderdelen daar dan ook.

    Had je geen klacht bij Broekhuis ingediend? Ik zou het niet pikken in ieder geval.
     
  14. #16 hilko86, 18 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2014
    De mensen die dit probleem hadden en dat dit de oplossing was, hadden ook een 2.0 tdci dus dan ga ik er wel vanuit. En ik ga naar diezelfde man als waar zij heen gingen. Die site heet www.roetfilter-verwijderen.com
     

Deel Deze Pagina