2.0 TDCi 136 pk Roetfilter

Discussie in 'Performance' gestart door CodFocus, 13 okt 2014.

  1. Ja weer onderwerp 1 roetfilter nu voor een 2.0 TDCI.
    Ik heb de Focus nu 1 paar maanden en na 1 paar verse banden en een grote beurt vind ik het tijd voor het verwijderen van het roetfilter.
    En ik wil dan ook me EGR klep laten dichtzetten.
    Nu zit ik met wat vragen.

    Wat voor filter heb ik er onder hangen , dit omdat ik een ander deel iets las over 1 passief roetfilter ( auto van Boef ). hoe kan ik dit herkennen.

    zal ik de auto nog kunnen chippen hij heeft 290.000 gelopen.

    En welk bedrijf want ik zie er verschillende voor bij komen
    zoals Ziptuning ATMtuning UTtuning roetfilter-verwijderen.com.

    En het liefst voor 15 november want dan kan ik ook mee naar de Dynodag.:)
     
  2. Chippen kan prima, maar of je verstuivers en je vliegwiel bij deze kilometerstand het lekker gaan vinden, durf ik te betwijfelen.
    Sterker nog, als de verstuivers nog niet vervangen zijn, is de kans dat je na de tuning gezeik krijgt wel heel groot.
     
  3. Wat bedoel je met actief en passief? Actief in de zin van regenereren dan heb je een actief filter, maar wat doet dat er toe als je het softwarematig laat wegschrijven?
     
  4. Ik ga zaterdag naar www.roetfilter-verwijderen.com .

    het roetfilter gaat er onderuit en me egr klep laat ik dicht zetten.

    Chippen doe ik maar niet ivm de kilometerstand.

    Ik laat jullie zaterdag wel weten hoe het bevallen is .
     
  5. Het verschil tussen een actief en passief filter is dat bij het actieve terugkoppeling plaatsvindt in hoeverre het filter dichtgeslibt is. Er zit aan de ingang en aan de uitgang dan een slang aansluiting die de drukverschillen meten. Dus effe checken of je eentje hebt met slangetjes of een kale.
     
  6. Hoe bevalt het CodFocus?
     
  7. Omdat ik net geopereerd was heb ik me meis op pad gestuurd.
    Zij heel vroeg op pad met de Focus naar Borne.
    Word ik om 8.35 gebeld door haar met het bericht dat er onder
    onze Focus geen roetfilter zat.
    Omdat moment had ik zoiets van WTF.:shock:
    De monteur heeft daarna nog wel 1 rondje gereden met de Focus
    en hij kwam tot de conclusie dat ik 1 lekke motorsteun had.
    Deze hebben we laten vervangen door 1 nieuwe.
    en ik heb er Forte dieseltoevoeging ingedaan en tank nu BP Ultimate.
    Schokken is nu een stuk minder en hij loopt ook iets beter maar nog steeds
    niet helemaal naar me zin.
    vooral als die koud is loopt ie nog niet netjes.
    Ik verdenkt de egrklep maar weet dat niet zeker.
     
  8. 2.0 tdci heeft in de focus altijd een roetfilter, dan is die al eerder verwijderd.
     
  9. Dat ligt eraan van welk bouwjaar de focus is.
    Mijn focus 2 fase 1 van augustus 2005 had geen roetfilter.
     
  10. #10 kolere, 24 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2014
    Ik dacht dat er allen 1.6 en 1.8 tdci's waren geleverd zonder dpf. Ik zie het inderdaad dat bijvoorbeeld dit kenteken geen filter heeft 87-SB-FG. Dan weet ik dat ook weer;).
     
  11. De roetfilters van de 2.0 tdci zijn inderdaad gelijktijdig met de 1.6 tdci geïntroduceerd.
     

Deel Deze Pagina