Volgens de consumentenbond test: Beste koop en beste uit de test: Continental ContiWinterContact TS850 195/65 R15T Testoordeel:7,2 Richtprijs: € 90,- Continental WinterContact TS 850 205/55 R16H Testoordeel:7,2 Richtprijs: € 125,- Beste uit de test: Continental WinterContact TS 850 225/45 R17H Testoordeel:7,2 Richtprijs: € 180,- Beste Koop: Michelin Alpin A4 225/45 R17H Testoordeel:7,0 Richtprijs: € 180,- De rest wat is getest vanaf een cijfer 6 (anders werd het een beetje veel): Michelin Alpin A4 205/55 R16H Testoordeel:7,1 Richtprijs: € 130,- Bridgestone Blizzak LM-32 S 225/45 R17H Testoordeel:7,1 Richtprijs: € 170,- Bridgestone Blizzak LM-001 195/65 R15T Testoordeel:6,9 Richtprijs: € 80,- Goodyear UltraGrip 8 205/55 R16H Testoordeel:6,8 Richtprijs: € 125,- Dunlop SP Winter Sport 4D 205/55 R16H Testoordeel:6,7 Richtprijs: € 125,- Uniroyal MS plus 77 225/45 R17H Testoordeel:6,7 Richtprijs: € 150,- Semperit Speed-Grip 2 195/65 R15T Testoordeel:6,6 Richtprijs: € 80,- Dunlop SP Winter Sport 4D 195/65 R15T Testoordeel:6,6 Richtprijs: € 90,- Nokian WR D3 205/55 R16H Testoordeel:6,4 Richtprijs: € 120,- Bridgestone LM-32 205/55 R16H Testoordeel:6,3 Richtprijs: € 120,- Goodyear UltraGrip 8 Performance 225/45 R17H Testoordeel:6,3 Richtprijs: € 175,- Nokian WR D3 225/45 R17H Testoordeel:6,2 Richtprijs: € 160,- Vredestein Snowtrac 3 205/55 R16H Testoordeel:6,1 Richtprijs: € 120,- Dunlop SP Winter Sport 4D 225/45 R17H Testoordeel:6,1 Richtprijs: € 170,- Uniroyal MS plus 77 195/65 R15T Testoordeel:6,0 Richtprijs: € 80,- Semperit Speed-Grip 2 205/55 R16H Testoordeel:6,0 Richtprijs: € 110,- Fulda Kristall Control HP 225/45 R17H Testoordeel:6,0 Richtprijs: € 150,- Semperit Speed-Grip 2 225/45 R17H Testoordeel:6,0 Richtprijs: € 150,- Hoop dat dit ook een beetje helpt
Al een goed aantal jaren vertrouw ik op de winterbanden van GoodYear, eerst de Eagle Ultra Grip GW3 en sinds dit jaar de Ultra Grip 8 Performance 2. Als je iets meer wilt van je winterbanden, het vermogen en de snelheid van de heilige koe moeten ook goed weggezet worden zal ik maar zeggen , dan raad ik de GoodYear banden aan. Niet te gek duur en ze komen eigenlijk altijd goed uit de diverse winterbanden tests.
Winterbanden zijn compleet ruk op een nat wegdek. Dat stond ook als opmerking bij de test van de Consumentenbond. Winterbanden zijn gemaakt om op sneeuw, ijs en door modder te rijden.
de juiste benaming voor deze banden is ook, sneeuwbanden. om commerciele redenen heten ze gewoon winterbanden.
Klopt helemaal niemand verplicht je ook tot aanschaf over te gaan, totdat je de grens met onze oosterburen overgaat natuurlijk Aan de andere kant als we een winter hebben waar van dat witte spul een rol speelt dan wil ik wel eens een testje doen met deze of gene en aangezien ik zo'n 35 tot 40K per jaar rijdt neem ik toch het zekere voor het onzekere. Tijdens regenachtige dagen betekend dat dus dat je iets beter bij de les moet zijn, het zij zo.
"Compleet ruk" zelfs, worden blijkbaar weer spannende tijden voor mij. Waar lees je dit trouwens tot 8000km komt de winterband er beter uit tav aquaplanning? Ten minste als je hieraan refereert http://www.consumentenbond.nl/test/...den/extra/profiel-winterbanden-niet-oprijden/ Overigens apart dat de Nokians zo slecht uit de test komen. In Zweden is het een populair merk....
begrijp me niet verkeerd, ik ben nog nooit in Zweden geweest maar is het niet zo dat je daar meer op sneeuw rijd dan op nat wegdek?
Ligt eraan hoe noordelijk, maar overal meer dan in Nederland. Doet er toch niks aan af dat het dan opmerkelijk is dat ze slecht uit de test komen gezien winterbanden daar echt nodig zijn?
ik heb wel eens het vermoeden dat de testen die ze hier doen extremer zijn dan wat de werkelijkheid is. daar in Scandinavië zijn ze wat meer realistisch in dit soort dingen....denk ik.
Ik ben weleens in de winter in Finland geweest. Ongeveer de helft rijdt op spikes en ze strooien daar niet met zout maar met gravel. Dat is dus een hele andere situatie dan hier. Overigens: ik heb destijds geen enkele taxi meegemaakt die de achterkant niet een beetje liet uitbreken in sommige bochten.
Ik heb sinds vrijdag deze onder mijn ST: Bridgestone Blizzak LM-32 S (17 inch velgen). Onder mijn oude Focus had ik Ultragrip7 banden, deze waren inmiddels versleten (3 winters mee gereden). Ik heb voor deze gekozen omdat ze redelijk goed uit de test komen, speciaal op nat wegdek (voor winterbanden dan). Ik kom van de standaard 18 inch ST velg met Michelin PS3 banden en de winterset is in elk geval merkbaar stiller qua rolgeluid...en dat terwijl de Bridgestone wat dat betreft matig scoort in de test.
Even iets anders: zijn we over de piek heen of komt die nog? Ik heb bewust op 8 sept mn nieuwe winterbanden gekocht en ik keek net voor de gein even hoeveel ze nu moeten kosten... evenveel gewoon! Dat had ik dus echt niet verwacht, in het verleden zag ik de prijzen toch echt met de dag stijgen als we richting winter gingen...
Prijs op zn max op 8 september??? Ik vind dat vroeg zat eigenlijk Heb het daarna niet meer gevolgd eerlijk gezegd, maar ging er van uit dat ik in echte wintertijd toch echt 25 euro per band meer kwijt zou zijn...
Ik denk dat de prijs omhoog schiet als het gaat sneeuwen. Paar jaar geleden moest ik voor mijn werk naar duitsland en begon het op dat moment ook echt winter te worden. Ik kon bijna nergens meer winterbanden vinden en die er waren waren absurd duur. 1 van de verkopers gaf aan als het gaat sneeuwen iedereen op het laatste moment winterbanden gaan aanschaffen. (meer vraag dan aanbod)
Ik denk dat de piek nog moet komen. We hebben een mooie nazomer gehad en mensen wachten waarschijnlijk wat af... Nu wordt het pas echt kouder. In ieder geval, Peter de Groot is tot 15 december volgeboekt
Je ziet nu wel per dag meer stalen velgen, en winterbanden. Ik rijd op Vredestein Snowtracks 3...voor het eerst, niet de beste uit de test, niet geruisloos, niet supersnel van stoppen, en ook al niet de zuinigsten...maar kon de 'aanbieding' niet weerstaan, mooie nieuwe stalen ford velgen en deze banden gloedjenieuw..."voor niet te duur"! Ze maken ig minder lawaai dan mijn 17inchers met 4seizoens Continental.
Daarom ben ik half november geweest voor de wissel. Had toen alle keuze voor een afspraak die mij uitkwam.
Verkoop van winterbanden loopt momenteel zo'n 60% achter op vorige jaren. Zeker 2012 - 2013 was een enorme piek. Nu hebben veel bedrijven nog voorraad liggen van vorig jaar en blijven de prijzen (nog) laag. Nu de temperaturen aan het zakken zijn merk ik wel dat de verkopen omhoog schieten. De prijzen zullen bij veel aanbieders dan ook wel snel gaan volgen denk ik. Niet bij ons natuurlijk
Ik heb ze er weliswaar pas vrijdag jl laten onderzetten maar ik had ze midden oktober al besteld. Toen hoorde ik ook dat banden bedrijven sowieso veel grotere voorraden hadden dan in voorgaande jaren. Kreeg ook gelijk een behoorlijk interessante korting als ik voor eind oktober bestelde. Ik denk niet dat er nog veel prijsopdrijving gaat plaatsvinden.