Waterpomp lek!

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door thecure, 5 aug 2014.

  1. goedendag :ford: liefhebbers,

    Al spoedig na de aankoop van onze :focus3: merkte ik dat het koelvloeistof peil af en toe wat zakte.
    sinds de aankoop 11000 km gereden, en al 800 ml aan moeten vullen :shock:

    Tijd dus om de dealer te verblijden met een garantiebezoekje. Mijn vrouw heeft een mooie Fiesta meegekregen, dus prima geregeld.
    Belde de dealer vandaag op, bleek dat de waterpomp lek was, en deze moest besteld worden.

    Jammer genoeg wel snel voor een auto met 41.000 km, maar wel fijn dat het nog in de garantie gebeurd, zodat het ons in ieder geval niets kost.

    Weet niet of het exemplarisch is of niet, maar voor bezitters van een ecoboost 1.0 misschien iets om in de gaten te houden.
     
  2. Altijd grappig dat als iets lekt er gelijk een nieuwe in moet. Nieuw rubbertje met kranenvet doet wonderen, maar een nieuwe levert de dealer natuurlijk meer op.
     
  3. Heb je wel gelezen dat het euvel onder garantie viel? Er hoeft dus niets betaald te worden.

    Maar als de waterpomp van je Focus lekt doe je er een nieuwe rubbertje met kranenvet tussen? Dat vind ik pas grappig! :schater:
     
  4. Ik vind deze opmerking weer grappig.:schater::thumbs:
     
  5. Een waterpomp lekt vaak op de keerring. Dus dan wordt het toch de complete pomp.
     
  6. Wat gebruikt hij dan bij bepaalde activiteiten? Ook een rubbertje met kraanvet?? ;-)
     
  7. Of ge gebruukt kit! :mrgreen:
     
  8. Uiteraard, maar dat valt onder de fabrieksgarantie. Lijkt me dat de dealer die kosten dus weer van de fabriek vergoed krijgt ;)
     
  9. Het glijd dan wel beter :schater:
     
  10. Een waterpomp kosten een dealer of Ford Nederland maar een paar tientjes. Dan ga je toch niet een rubbertje en kraanvet lopen klooien, met de kans dat de klant weer terug komt...
     
  11. :schater:

    bedankt voor alle reacties. Lijkt me inderdaad net zo gemakkelijk om de waterpomp te vervangen i.p.v. deze geheel uit elkaar te halen voor de keerringen.

    De auto was vandaag al weer klaar. Volgens de dealer was het een fabrieksfout, en zou het inderdaad nog niet mogen voorkomen bij deze leeftijd.

    Netjes een nieuwe fles Ford koelvloeistof meegekregen omdat ik aangaf dat de fles die ik bij aflevering bij de auto kreeg al bijna helemaal er doorheen was...
    Als het goed is heb ik dit nu niet meer nodig, maar heb het liefst altijd wat op voorraad, je weet nooit...

    Oh ja, bij de leen Fiesta nog even onder de motorkap gekeken uit nieuwsgierigheid. Dezelfde ecoboost motor, maar dan zonder turbo. Wist niet eens dat ze bestonden.
    Na zoeken op internet bleek dat dit de 80 pk versie was. Kon je wel goed merken in het optrekken volgens mijn vrouw (heb er zelf niet in gereden).

    wel vreemd dat er geen afdekkap op deze motor zat, je keek zo op de bobines.
     

Deel Deze Pagina