Goedekope koop blijkt toch dure koop

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Makro86, 3 aug 2014.

  1. #41 Makro86, 13 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2014
    Vandaag bij de ford dealer geweest en laten uitlezen en brandstofdruk laten meten volgens mij niet rijdend en carterventilatie slang(heb ik zelf vervangen anders kosten het 55 euro extra) kosten mijn 106 euro en het is nog niet opgelost en de monteur zei als je de carterventilatie slang heb vervangen moet ik weer terug komen om te meten, wat is jullie advies weer terug gaan?Ik heb ondertussen maar weer een flesje injectie reiniger erin gedaan en flink wat liters benzine anders kan ik niet normaal rijden. En het hoge stationair draaien na de koppeling indrukken is verholpen dat lag dus aan de lek van de slang.

    *Foutcode p0171 - mengsel cil 1 te arm
    *Brandstofdruk 2.4bar
    *Slang carterventilatie lek


    Mvg
     

  2. Ja dat denk ik wel, maar misschien is het maar iets kleins, maar ik ga nu ook door totdat het gemaakt is, misschien toch brandstofpomp of gasklep sensor.

    Mvg
     
  3. Haal de min v/d accu eens los, trap op de rem (alles ontladen), sluit de accu aan en laat de motor 10 minuten stationair draaien. Hiermee leer je de computer opnieuw in. Het kan best zijn dat de instellingen van de computer van slag zijn door de lekke slang.
     
  4. En wat is/was het probleem??
    Is best fijn als dit topic wordt afgemaakt met een oplossing..
     
  5. Vuil opgezogen uit de tank en het filter en of brandstofpomp zat verstopt.
     
  6. Is er niet een injector aan zijn einde? Druk is er wel, maar misschien redt ie het niet om cilinder 1 voldoende te voorzien omdat deze verstopt of nagenoeg overleden is. Misschien eentje van de sloop proberen, die kan ook slecht zijn maar neem er voor de zekerheid een extra mee als je aan het sleutelen bent... De carterventilatieslang vervangen is de kosten niet, €22,- voor een originele geloof ik, altijd doen (en heb je al gedaan lees ik...).

    Verder had ik inderdaad ook resetten in gedachte, dat lost vaak een storing op die is blijven "hangen" na een reparatie. Als het probleem structureel is komt ie wel weer naar boven en anders is het zo opgelost.

    Maar heb je er al eens een (ervaren) monteur een stukje in laten rijden?? Het zelf ervaren komt toch vaak anders over dan het uitleggen aan iemand, wie weet herkent ie het meteen en hou je centen in de zak door het probleem snel te vinden.
     

Deel Deze Pagina