Inleg luchtfilter

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door mhc, 2 aug 2014.

  1. Hallo mede-forumers,

    Het wordt hoog tijd dat ik de luchtfilter ga vervangen. Nu heb ik hier en op het verdere internet gekeken naar een vervangende luchtfilter. Een open luchtfilter hoeft van mij niet dus ik zat de denken aan een K&N inlegfilter. Nu weet ik het typenummer, maar verder wordt ik niet echt wijzer. Als ik zo'n inlegfilter koop moet deze dan voor gebruik ingespoten worden met olie of hebben ze dat al bij de fabriek gedaan. Als die nog ingespoten moet worden kan dat met gewone motorolie of is daar een speciale olie voor? De site weet mij ook te vertellen dat er door de extra luchttoevoer ipv. 74pk tussen de 100pk en 114 pk verkregen wordt. Klopt dat? Lijkt me wat veel verschil door enkel de orginele luchtfilter te vervangen voor die van K&N. Het betreft een Focus type I 1.6 en de inlegluchtfilter die ik in gedachten had was de K&N 33-2819n92.
     
  2. Absoluut geen motorolie voor een K&N inlegfilter gebruiken! K&N oliet de filters in de fabriek voordat ze verpakt worden.

    Wat je kunt doen is na het uitpakken voelen of deze droog is. Voelt deze droog aan, dan is deze meteen te gebruiken.

    K&N heeft net als de concurrentie (Green, Pipercross e.d.) een onderhoudsetje met reinigingsmiddel en een olie (knijpflesje of als spray)>klik<

    De Amerikaanse website geeft geen info over vermogensstijging >klik<
    Het zal hoogstens 1 of 2 pk zijn.
     
  3. Kijk dat is duidelijk. Morgen even filter vervangen. De huidige is wat donker geworden :( Dank.
     

Deel Deze Pagina