heb van een kennis die heeft dat hij slecht stationaair loopt. vol gas op snelweg trekt hij niet goed door, loopt niet soepel dan wat is er al gedaan grote beurt brandstofadditief gasklep en stationaair toerental regelklep schoongemaakt heb de slang van de carterventilatie bekeken maar zo niet direct iets aan te zien verder zou het de bobine ook kunnen zijn is hier iets over bekend wat mogelijk de boosdoener is
Heb je de carterventilatie slangen eraf gehad? Dit kun je namelijk niet altijd zien. Je kunt ook de motor laten lopen en goed luisteren, als je lucht hoort 'sissen' dan is er waarschijnlijk toch eentje lek. Een haarscheurtje kan al genoeg zijn. Als je een slangetje kapot hebt, vervang dan ook meteen alles. Koste mij incl. nieuw T-stukje 19,68 bij de dealer.
@Truckerowner: jij bent monteur toch? Wel raar dat je volgas gaat geven als een motor niet lekker loopt.... Ik heb nog nooit een motor gerepareerd zien worden door het ding volgas te stampen.... Anyway; loopt het ding op 3 of 4 cilinders? Als ie op 3 cilinders loopt, zou ik het gaan zoeken in de ontsteking. Dus bobine, bougiekabels en bougies. Zijn die goed, kun je het zoeken in de kleppenspeling etc.
Marco, er staat toch ook dat zijn kennis niet goed stationair draait Maar ontopic, het klinkt inderdaad als een ontstekingsprobleem. Lijkt me niet dat het toevallig ook een combinatie is van versleten koppelingsplaten.
Grappig, je hebt zo ongeveer alles gedaan waar ik het niet meteen in zou zoeken. Stationair regelklep is niet van invloed bij volgas, evenals een vervuilde gasklep.... Gasklep sensor zou nog kunnen, die kosten niet heel veel. Maar meestal moet je het in de ontsteking zoeken. Dus bobine, kabels en bougies. Kijk eens naar de bougies wat voor kleur ze hebben. Waarom sta ik dit aan een monteur uit te leggen?
ik zit ook heel hard te twijfelen aan de bobine zelf. bougies zijn pas vv dus daar kan het echt niet aan liggen, aan de oude bougies waren geen gekke dingen aan te zien. alle 4 ontstekken hetzelfde dus nee loopt niet echt op 3 cilinder maar op 4cilinders die maar 80% mee doen zeg maar, dus niet goed genoeg vonken. volgas rij ik wel vaker met de meeste gekke problemen hahaha het probleem was dat hij met 1 ding kwam en toen ik dat oplosde hij me ander probleem vertelde, dus ja half informatie ben ik mee begonnen hij zei loopt heel slecht stationaair, dus na reinigen van de gasklep en regelaar was dit al heel stuk beter. na tijdje was dit bijgeregeld en dus was het weer minder. idd is geen peugeot en dus kan ik helaas niet zomaar onderdelen wisselen, altijd handig, maar denk dat ik hem keer de bobine met zijn schoonvader moet laten wisselen en dan kijken hoe hij het doet daarnaast nog maals de carterventilatie slang nakijken is er ergens een plek met foto's van mogelijke problemen die je tegen komt en waar je vooral moet kijken bij peugeot tik ik chassisnummer in en krijg direct mogelijkheden te zien van wat het probleem kan zijn