1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

'99 focus 1.6 slecht stationaair en bokt met volgas

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door trucker0werner, 29 jun 2014.

  1. heb van een kennis die heeft dat hij slecht stationaair loopt.
    vol gas op snelweg trekt hij niet goed door, loopt niet soepel dan

    wat is er al gedaan
    grote beurt
    brandstofadditief
    gasklep en stationaair toerental regelklep schoongemaakt

    heb de slang van de carterventilatie bekeken maar zo niet direct iets aan te zien
    verder zou het de bobine ook kunnen zijn

    is hier iets over bekend wat mogelijk de boosdoener is
     
  2. Heb je de carterventilatie slangen eraf gehad? Dit kun je namelijk niet altijd zien. Je kunt ook de motor laten lopen en goed luisteren, als je lucht hoort 'sissen' dan is er waarschijnlijk toch eentje lek. Een haarscheurtje kan al genoeg zijn.

    Als je een slangetje kapot hebt, vervang dan ook meteen alles. Koste mij incl. nieuw T-stukje 19,68 bij de dealer.
     
  3. @Truckerowner: jij bent monteur toch?
    Wel raar dat je volgas gaat geven als een motor niet lekker loopt....
    Ik heb nog nooit een motor gerepareerd zien worden door het ding volgas te stampen....

    Anyway; loopt het ding op 3 of 4 cilinders? Als ie op 3 cilinders loopt, zou ik het gaan zoeken in de ontsteking. Dus bobine, bougiekabels en bougies.

    Zijn die goed, kun je het zoeken in de kleppenspeling etc.
     
  4. Marco, er staat toch ook dat zijn kennis niet goed stationair draait:mrgreen:

    Maar ontopic, het klinkt inderdaad als een ontstekingsprobleem. Lijkt me niet dat het toevallig ook een combinatie is van versleten koppelingsplaten.
     
  5. Grappig, je hebt zo ongeveer alles gedaan waar ik het niet meteen in zou zoeken.
    Stationair regelklep is niet van invloed bij volgas, evenals een vervuilde gasklep....

    Gasklep sensor zou nog kunnen, die kosten niet heel veel.
    Maar meestal moet je het in de ontsteking zoeken.
    Dus bobine, kabels en bougies.
    Kijk eens naar de bougies wat voor kleur ze hebben.

    Waarom sta ik dit aan een monteur uit te leggen?
     
  6. Omdat het geen Peugeot is?:mrgreen:
     
  7. ik zit ook heel hard te twijfelen aan de bobine zelf.
    bougies zijn pas vv dus daar kan het echt niet aan liggen, aan de oude bougies waren geen gekke dingen aan te zien. alle 4 ontstekken hetzelfde
    dus nee loopt niet echt op 3 cilinder maar op 4cilinders die maar 80% mee doen zeg maar, dus niet goed genoeg vonken.

    volgas rij ik wel vaker met de meeste gekke problemen hahaha

    het probleem was dat hij met 1 ding kwam en toen ik dat oplosde hij me ander probleem vertelde, dus ja half informatie ben ik mee begonnen

    hij zei loopt heel slecht stationaair, dus na reinigen van de gasklep en regelaar was dit al heel stuk beter. na tijdje was dit bijgeregeld en dus was het weer minder.


    idd is geen peugeot en dus kan ik helaas niet zomaar onderdelen wisselen, altijd handig, maar denk dat ik hem keer de bobine met zijn schoonvader moet laten wisselen en dan kijken hoe hij het doet
    daarnaast nog maals de carterventilatie slang nakijken
    is er ergens een plek met foto's van mogelijke problemen die je tegen komt en waar je vooral moet kijken

    bij peugeot tik ik chassisnummer in en krijg direct mogelijkheden te zien van wat het probleem kan zijn
     

Deel Deze Pagina