Mijn Trots Focus 1.1.8 ingeruild voor een Focus 2 2.0 titanium

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Focus1.8, 31 mei 2014.

  1. Ja dat kun je doen. Echter dit gaat je wel wat NM's kosten onderin.
     
  2. Dat is idd het nadeel, en ik weet dat de inletpoorten op de cilinderkop van de 1.8 kleiner zijn dan die van de st170.
    Dat vertelde Dennis RS mij toen ik die ST170 inlet had gekocht.
     

  3. Zijn ook dingen die nog in de planning staan.
    weet nog niet precies hoe ik het ga doen met de imrc.
    echter zal het weer lekker ouderwets klussen worden :rock:

    de inlaat poorten van de 1.8 zijn indd kleiner maar dat neem ik voor lief en zal die niet heel raar van lopen.
    echter wil ik het liefst alle NM hebben onderin dus zal het spul er pas ondergaan als er andere nokkenassen zijn en ik weet hoe ik het ga oplossen met de IMRC.

    eerst deze week maar is afwachten als het binnen is dan ga ik wel is lekker vogelen.

    uitlaat spruitstuk gaat er mis wel al meteen op.
     
  4. Alle NM`s ga je niet redden, puur omdat je inlaatpoorten te klein zijn. Dus waarom die IMRC werkend proberen te krijgen? Als je toch op zoek gaat naar andere nokkenassen, waarom bestel je niet direct wat scherpere nokkenassen? Of laat je originele nokkenassen wat scherper afstellen.
    Dit levert ook wat Nm`s op.

    Wat ik destijds wilde doen is de inletmanifold plaatsen met een opengezette IMRC. De gasklep van de ST170 erop plaatsen en het verdere inlaattraject van de ST170 plaatsen. Eventueel de injectoren van de ST170.

    Ik heb een manifold kunnen bemachtigen met alles er op en er aan.

    Nu he bik het ding nog liggen en weet ik niet of ik die "ellende" nog ga aanhalen. Moeten nog wat vacuumslangetjes bij en nog wat klein grut, voor je het ben je weer een vermogen kwijt.

    Wanneer je het uitlaatspruitstuk van de ST170 gaat plaatsen, moet je wel wat bedenken voor de katalysator. Die van de 1.8/2.0 gaat op geen enkele manier passen. Hetzelfde geldt voor het flexibele deel. Ik had een spruitstuk met aangelaste de-cat welke passend is gemaakt voor de 1.8/2.0.

    Die paste zonder problemen, echter heb ik die verkocht, aangezien ik nu een complete set heb liggen.
     
  5. De gene die jij heb verkocht heb ik nu weer gekocht van het forum hier.

    over de rest heb jij ook weer gelijk ik kon het inlaat spruitstuk heel voordelig krijgen gasklep en inlaat spruitstuk alles compleet
    wat jij zegt heb je ook weer gelijk in mis gewoon vast zetten en dan daar genoegen mee nemen gaat mij erom als ik wat meer vermogen heb loopt die gewoon prettiger merk nu al veel verschil met de sportuitlaat en K&N inleg filter hij ademt veel fijner.

    uitlaatspruitstuk gaat wel goedkomen die aanpassingen ga ik gewoon doen en regelen heb de auto niet elke dag nodig dus kan prima een paar dagen op de brug laten hangen als het minder druk is in de Werkplaats.

    inlaat ga ik is goed over nadenken hoe ik dit ga doen neig sterk na het vast zetten van de IMRC.
     
  6. Ha dat ding is heel NL al rond geweest. Ik heb `m destijds uit Eindhoven opgehaald bij een ander forum member.

    Deze past zonder probleem, wel een hitteschild regelen/maken en je stuurverkrachtigingsleiding verleggen. En denk aan je ST170 oliepeil stok.

    Ohja en een spacer voor je achterste lambdasonde.
     

  7. HAHA:cheer:

    zo blijft die binnen de groep.

    Peilstok en hitteschild zijn besteld. :rock:
    stuurbekrachtigings leiding ga ik ter plekken bekijken en aanpassen
    spacer is een goede ga ik achteraan danku! :dance:
     

  8. Heb je het finnr van de peilstok? Scheelt mij weer zoeken.
     
  9. 1211000 peilstok houder
    1007713 O ring ( voor onder de Peilstok houder )
    4346328 Peilstok zelf van de 2.0 ST170

    Hoop dat je hier voldoende aan hebt Marco.
     
  10. De onderdelen zijn binnen Uitlaat en Inlaat spruitstuk met gasklep en injectie rail compleet.!
    moet even gereinigd worden allemaal op uitlaat spruitstuk na.

    ben alleen bang dat ik er niet meer aan toe kom voor mijn vakantie:nocheer:
    Mis dat ik morgen met het inlaat spruitstuk begin in de middag als ik tijd over heb voor het uitlaatspruitstuk moet ik nog wat dingen hebben die er nog niet zijn.
     
  11. avond

    na lange tijd afwezig te zijn geweest nu een klein update.

    er is nog niet veel gebeurd aan de auto
    wel ligt het st170 inlaat spruitstuk klaar voor montage met de injectoren.
    echter wil ik dit combineren met het uitlaat spruitstuk dit is me alleen nog niet naar het zin dus ligt al even in de hoek zeg maar.:nocheer:

    verder is de T-belt vervangen met waterpomp en spanrollen bij 268000km
    dit was er ook wel aan toe volgens de kilometers.

    en verder is die vanmiddag de 270.000km gepasseerd.
    er worden nu niet heel veel kilometers mee gemaakt aangezien de nieuwe focus van de zaak nu even leuk speelgoed is :cheer:.

    groet henri.
     
  12. Lekker bezig!
    St170 inlaat spruitstuk is toch kantelbaar?
    Hoe ga je die aansturen?
    Hoeveel pk/nm levert dat dan op? Of loopt het dan iets mooier en feller?
    Mvg Henry:)
     
  13. Hé Henri.
    Leuk je hier tegen te komen!
    Je hebt mij toen de Focus verkocht, afgelopen juli.. :)
    Bevalt nog steeds erg goed!
     
  14. [MENTION=14820]focusfanrossum[/MENTION] dit is nog even de vraag haha

    ik heb geen idee het is egt een test zeg maar vandaar dat het ook allemaal wat langer duurt wil namelijk niet meteen te veel geld er aan uit geven maar alles moet wel werken.

    deze is inderdaad verstelbaar echter zal dit vastgezet worden in de uiterste stand aangezien het aansturen niet heel makkelijk haalbaar is.
     
  15. [MENTION=13501]Joost91[/MENTION]

    super om te horen dat die nog goed bevalt.
    was ook een zeer leuke auto voor de leeftijd kilometers kom ze veel te vaak slechter tegen helaas.
     
  16. Mischien een st170 ecu plaatsen? Die kan hem ook aansturen allen dan is de vraag of hij dan lekker loopt.
    Suc6 ermee in iedergeval.
    http://link.marktplaats.nl/875834276
    Of misschien hier van het complete blok overzetten.
    Dan kantelt hij wel en wordt hij iets feller.[emoji6]
     
  17. ook nog een idee haha

    er gaat best wel tijd in zitten en dat is er niet altijd dus kan nog wel even duren
     
  18. Mooie wagen Henri. Doet me denken aan mijn eigen Focus 1.8
     
  19. #59 Focus1.8, 21 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mrt 2015
    Update 21-03-2015

    Na weer een 10.000Km verder te zijn toch licht onderhoud moeten uitvoeren aan de Focus.

    Helaas kwam ik er achter dat de auto minder olie aan de peilstok had na verder kijken bleek ook de versnellings bak drijfnat te zijn met olie.
    Klepdekselpakking was hiervan de boosdoener:nocheer:/ na deze vervangen te hebben is de auto weer kurk droog en blijft het peil weer zo als het moet:rock: Toch wonderbaarlijk dat het olie vebruik niet meetbaar is ( als het er dan al mocht zijn ) blijft altijd keurig op max hangen aan de peil stok.

    enkele dagen geleden helaas ook een warmloper op de remmen vooral linksvoor werd gloeiend heet bij het wassen van de velgen viel mij dit op deze was warm en de andere velgen koud na een ritje van 2 km vanaf mijn huis naar de wasbox. afgelopen maandag de auto meegenomen naar het werk om op mijn compensatie dag van de zaterdag werken de auto maar is te onderzoeken. hier bleek dat de remklauw links voor vol met prut zat helaas hadden de rubber ringen het begeven waardoor er veel roestvorming in de remklauw aanwezig was. gelukkig was er bijna geen putvorming te vinden en had een collega van mij nog een revisie setje over voor een Focus van mijn type. naar de boel goed los en schoongemaakt te hebben en het netjes gemonteerd te hebben werkt alles weer naar behoren ,voor de zekerheid ook rechts voor maar nagekeken en dit bleek geen overbodige luxe ook hier was al behoorlijk wat vuil te vinden in de remklauw en roestvorming.

    helaas bij het wassen van de auto ook een minder prettige ontdeking gedaan.:( de roestduivel heeft mijn wielschermen gevonden en is zeer hongerig begonnen aan vooral mijn rechterachter scherm. Foto,s zullen hier ZSM van volgen.:nocheer: mochten er mensen op het forum zijn die hier handig in zijn verneem ik dit graag zou toch graag de auto weer roestvrij hebben in beide achter schermen:nocheer:

    daarbij ook meteen afgelopen maandag de 4 nieuwe Hankook banden gemonteerd op de 17'' Borbet BL4 velgen en de zomerslofjes er maar direct weer onder gezet:rock: rijdt toch egt een stuk beter dan op 15'' winterbanden de auto is weer lekker stuk en gaat weer als een strijkijzer de rotonde,s over:cheer::dance:
     
  20. Mbt. de roest kan je Geet Jan een bericht sturen.
     

Deel Deze Pagina