Focus 2 fase 2 trillend stuur boven 100 km

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Marcel ST, 21 mei 2014.

  1. #21 kolere, 28 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mei 2014
    Bij mij wel (en alleen tussen 90-120km/h), maar ik zal niet verder reageren, anders ben ik het topic aan het kapen. Al word ik natuurlijk wel blij van de gouden tip;).
     
  2. [MENTION=317]kolere[/MENTION] en word het trillen heel hevig met remmen zeg maar duidelijk merkbaar dan zou je remschijf krom zijn of je naaf of egt geen balanceer lood meer op de velgen.
     
  3. Daarom zijn die loodjes per 5 gram... :think:

    Ik zeg het omdat ooit iemand hier op het forum ook trillingen had. Nadat hij zijn plastic dopjes er weer op deed was het weg
     
  4. Met remmen wordt het triller niet heviger, dus ik denk dat het niet aan de remschijven ligt.
    Verder zitten er altijd plastic dopjes op.

    Zelf denk ik dat het wellicht aan de imitatie rs velgen ligt.
    In de winter gebruik ik de originele ST velgen met winterbanden en dan heb ik geen trilling.

    Weet iemand of een zaak als Profile kan onderzoeken of het daadwerkelijk aan de velgen ligt en zo ja, of dit ook op te lossen is?

    Gr,

    Marcel
     
  5. wheel trim in nijkerkerveen is een goede zaak om de velgen te laten nakijken aanleveren zonder banden.

    dan worden ze gericht mocht je dit willen.

    wel even bellen en voorleggen zo dat ze je goed kunnen adviseren.
     
  6. Al zo'n 40 jaar ford monteur.
     
  7. Als het echt alleen met de imitatie RS velgen is, denk ik dat ze niet goed centreren. zitten er plastic centreer ringen in of is de velg pas op ford?

    http://www.wielenrichten.nl/index.php/naafgat-uitdraaien

    Ik heb dit toen laten doen met mijn GTI, hier zaten imitaite velgen onder met michelin banden, waren te ruim gegoten waardoor ze nooit mooi centreerden en hierdoor trilde de auto altijd. heb ze bij hun laten uitdraaien en een aluminium centreer ring gemonteerd. Hierna was het probleem volledig opgelost.


    Dit is zelf te controleren. als je de auto op een krik zet en je draait de wielbouten los dan zou de velg strak om de naaf moeten zitten, doet die dat niet zit hier je probleem
     
  8. het kan ook de kombinatie velg -band zijn.
    Heb jaren geleden ook zoiets gehad..balantceren hielp niet , toen hebben ze de band op een andere velg gezet van een van mijn andere velgen en toen was het over
     
  9. dit probleem heb ik ook gehad. Vorige eigenaar van mijn 18 Inch zomer set heeft er wss een dit ongeluk ofzo mee gehad. Mijne velg is ingeslepen en opnieuw gelast. Wat dus niet goed is voor een velg. Deze zomer heb ik die velg achterop gelegt, want hij lag rechts voor. Nu trillt me stuur niet meer. Maarja zit nog wel met een krom velg te klote. Dus denk toch voor de volgende zomer paar nieuwe 19 inch sloffen te kopen. :)
     
  10. Heb e.e.a. laten nakijken en de velgen centreren goed en de voorbanden zijn verder ook gelijkmatig afgesleten. Toen de banden op het balanceerapparaat werden gezet met het bestaande lood bleek in beide velgen een onbalans te zitten.

    Nadat beide velgen opnieuw waren gebalanceerd was de trilling ook weg.

    Wel vreemd vanwege de trilling had ik de velgen elders al laten balanceren. Kan er dan nog verschil zitten in de wijze van balanceren? Je zou toch zeggen dat die balanceerapparaten op dezelfde manier werken en dat het niet moet uitmaken bij welk bedrijf je e.e.a. laat doen.

    In ieder geval is het weer opgelost.
     
  11. Marcel,

    hier zit wel verschil in sowieso in kwaliteit van het aperaat en sommige bedrijven zijn er wat meer in gespecialiseerd.

    maar mooi dat het weg is en opgelost
     

Deel Deze Pagina