storing p0237

Discussie in 'Electronica' gestart door nick-st, 21 mei 2014.

  1. #1 nick-st, 21 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mei 2014
    Hallo,
    Ik heb sinds afgelopen week problemen met mijn turbodruk

    Even voorbeeld: rij vol weg in zn 2 dan begint hij op 1bar te haperen (de meter terwijl deze eerst door liep tot 1.1bar) dan schakel ik door naar 3 en dan komt hij heel even omhoog tot 0.6 bar en dan zakt hij weer terug en dan doet hij niks meer laat ik dan gas los en weer gas in doet hij nix meer geen druk meer dus je hoort hem dan nog heeel zagjes afblazen. Ik rij nu pref+ van dreamsience met een full exaust system van mongoose en een dv van pumaspeed. Voorheen nog nooit ergens last van gehad tewijl ik al een poosje zo rond tuf.
    Heeft iemand een idee??

    Ik heb boost solenoid al horen zeggen en lekkage in je systeem ergens.

    iemand anders nog een idee???


    Thnx alvast
     
  2. MAP sensor?
     
  3. dit geeft mijn obd module mij op.
    [​IMG]
     
  4. update. Even het een en ander uitgelezen en nou lijkt het de mapsensor te zijn..


    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  5. Als het gewoon de map sensor is, dan is het snel in orde he.

    Begin met deze te vervangen .

    Jurgen en ik hadden een klein scheurtje in een turbodarm en dat was P0101 maf.

    Dus ik ga er van uit dat jij geen scheurtje hebt in een darm?
    Want dan zou je deze code ook hebben hé?
     
  6. #6 nick-st, 22 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2014
    Bij stationair draaien tikt/klappert de auto ool een beetje ergens rechts onder de motorkap.


    Deze foutcodes kwamen ook nog voorbij:
    [​IMG]
     
  7. Ik zie nergens staan dat het de map sensor is. De map sensor registreert de storing maar is (denk ik) niet de oorzaak. Denk eerder aan een defecte dumpvakve. Heb je de recirculatie klep afgedicht? Zou ook de boost-solenoid kunnen zijn zoals je zelf ook al aangaf.
     
  8. de meldingen slaan 100% op de turbodruk sensor op de intercooler (of op de buis vlak daarachter).

    Die is stuk, of de bedrading is gaar. Of hij maakt gewoonweg niet genoeg turbodruk.
    En dat kan (zoals Anton al aangeeft) aan een aantal dingen liggen.
     
  9. Ja zit een blankingplate in plaats van de oude recirc valve.
    Maar waar zou het stottere dan door konen als je gewoon normaal rijd?

    zou her geen defecte bobine kunnen zijn?

    Want als ik stationair draai dan tikt er iets rechts voor en hij koopt vrij ontegelmatig.
     
  10. Goede vraag, maar dat verhaal met wegvallen van de druk icm deze storingen staan los vande bobines
     
  11. stotteren kan ook komen door de nokkenas verstelling: als deze vast zit of niet goed reageert. Juist in deellast merk je dat.
     
  12. Dus dan zou dus de nokkenas niet meer op zij orginele stand moeten staan nu? Hoe zou dat zo ineens gebeurt moeten zijn dan?
     
  13. Er zit een dubbele variabele nokkenas verstelling op mbv oliedruk.
    Als er vervuiling in de oliekanalen zit, kan de verstelling anders zijn dan gewenst.
     
  14. Mmm oke oke maar daar kan ik verder zelf weinig meer aan controleren. Ik ga vavanvond de slangen nakijke nog en anders weet ik het ook echt niet meer wat ik zelf nog kan doen.
     

Deel Deze Pagina