1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6i 16V 100pk Auto start niet meer

Discussie in 'Performance' gestart door Njord, 29 apr 2014.

  1. Goedendag beste forum leden,

    Gisteravond had ik ook een leuk grapje met mijn ff2 bouwjaar 2005.
    Nadat ik gister even weg wou reed ik nog geen 500meter vanaf mijn huis en mijn focus deed het ineens niet meer toen ik aan het rijden was.
    Tijdens het ritje voelde ik een schok, de motor sloeg uit en alle lampjes op het display begonnen te branden, de auto was niet meer te starten.
    Doordat ik nog aan het rijden was kon ik nog veilig mijn auto neerzetten om te kijken wat het zou kunnen zijn.Ik had inmiddels ook geen stuurbekrachtiging meer dus dat was lekker zwaar.

    Op het display stond motor systeem fout
    Ik probeerde hem nog te starten maar tevergeefs hij had er geen zin in.
    Dus belde we maar met de Ford hulplijn om de anwb te laten komen.

    Na een half uur was deze aanwezig en ik legde de goede man uit wat het probleem was.

    Na wat standaard checks van hem zoals oliepijl, koelvloeistof check begon de man zijn module te pakken om de focus te kunnen uitlezen.
    Zelfs dat is raar zei de man ik zie je computer helemaal niet.
    Nadat hij de zekeringkast openmaakte onder de motorkap om te kijken of er een zekering defect was kwam hij ook tot de cnclusie dat hij erg weinig spanning had in die kast.
    Het probleem kon dus niet terplekke opgelost worden.
    Toen vertelde hij mij dat de auto op de trailer ging en gebracht zou gaan worden naar de dealer vandaag.

    Dus ik ben benieuwd wat het zou kunnen zijn.

    Misschien dat een aantal van jullie mij alvast zou kunnen vertellen wat het ZOU kunnen zijn.

    Mvg Remco
     
  2. Accu overleden misschien? Als hij weinig spanning heeft zou dat een probleem kunnen zijn en ook makkelijk op te lossen.
     
  3. Nee dat dacht hij als eerste en had de startkabel er ook al opgezet
    Maar dat mocht dus ook niet baten
     
  4. Dan help ik je hopen dat het draadbreuk is. De duurste optie zou zijn dat je pcm (motormanagement) aan gort is.
     
  5. re;

    na 6.5 uur zoeken bleek het maar gelukkig om een klein euvel te zijn.
    Bij de PCM module was er een probleem met de massa kabel.
    Wel ff 413,euro lichter voor het zoek werk.
    Maarja hij rijd iig weer
     
  6. Pfff, gelukkig is het opgelost en ja als je bedenkt wat het allemaal had kunnen zijn valt de prijs nog best mee...
     
  7. Wow 413 euro, dan zijn ze bijna 6 uur bezig geweest als ik ff snel reken met een tarief van 70 euro per uur, en aangezien de ANWB monteur de hele PCM al niet zag zou je toch denken dat ze daar als eerste naar gaan kijken.
    Maar goed het is opgelost en je kunt weer rijden, dat is het belangrijkste.
    En wie weet gebeurt het iemand hier op het forum ook eens dan heeft die er baat bij.
     
  8. ...tsjaa, als je verder gaat waar een andere monteur is gestopt, dan loop je de
    kans dat je wat over het hoofd ziet, vanaf 0 beginnen is dan de beste optie,
    en ja, dat kost tijd...ook al is het een lullig kabeltje ;)
     

Deel Deze Pagina