inhouden 2.0 benzine bij warme motor

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by marco1100, Apr 19, 2014.

  1. Goededag,

    Ik heb een Ford Focus 2.0 benzine uit 2005, die inhoud bij warme motor en mijn garage staat voor een raadsel. Ik zal proberen ui te leggen wat er gebeurd is afgelopen tijd.

    Ik heb de auto bijna 3 jaar en ik vond dat de motor nooit goed op bedrijfstemperatuur kwam.
    De meter op het dashboard gaf altijd rond de 75 graden aan, het hele jaar door.
    Ik heb toen 2 maanden geleden opdracht gegeven om de thermostaat te vervangen.
    Sinds dat gedaan is komt geeft de meter op dashboard bijna 90 graden aan. Goed dus denk ik.

    Alleen heb ik nu last van inhouden.
    Als de motor koud is dan gaat het goed. Ook als de motor bijna 90 graden aangeeft.
    Maar als de auto even 5 minuten stil staat en uit is en ik ga weer rijden, DAN gaat de auto inhouden tussen de 2500 en 4000 toeren per minuut.
    Het motormanagement lampje gaat dan ook af en toe branden.
    Uit laten lezen en gaf de storing "inlaat".
    De garage heeft de hele inlaat gedemonteerd en schoongemaakt en sensoren bekeken en getest. Monteur heeft geen rare dingen gevonden, ook de bobines zijn getest en ok.

    Als de auto afgekoeld is, dan heb ik geen last.

    Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt?
    Of heeft iemand een goede tip?

    Ik hoop het wel, want het bederft het rijplezier en ik was juist so happy met de Focus.

    Marco1100
     
  2. De auto heeft vorige maand ook een grote beurt gehad, waarbij olie , bougies en luchtfilter vervangen zijn.
    Vorig jaar heb ik al een keer het gasklephuis gereiningd ivm onregelmatig stationair lopen.
    Daarna liep en loopt hij mooi stationair.

    Ik hoor graag van jullie.

    Marco1100
     
  3. Je zou de daadwerkelijke storingscode eens moeten posten.
    Met de alleen de melding "inlaat" kunnen we niet zoveel
     
  4. #4 kolere, Apr 20, 2014
    Last edited by a moderator: Apr 20, 2014
    Egr of slechte lmm? Of iets in het lambda traject, als ik het goed heb werkt dit pas bij warme motor?

    Een dealer zou dit toch moeten kunnen oplossen, maar dan wel met behulp van een code waar cijfers in voorkomen.
     
  5. Storingscode is P2008.
    Focus is dinsdag bij de garage geweest en daar hebben ze de temperatuursensor vervangen.
    Ik heb er nu 2 dagen mee gereden. Door de stad, snelweg en af en toe een paar minuten stoppen, motor uit.
    Hij houdt tot nu toe niet meer in. Lekker weer vol vermogen!!
    Hopelijk blijft het zo en kan ik weer lekker verder genieten van de Focus.
     
  6. Foutcode P2008 (Intake Manifold Runner Control Circuit/Open
    ) duidt bij dit type motor meestal op een probleem met de bediening van de swirl kleppen in het inlaatspruitstuk. Deze kleppen zorgen ervoor dat de luchtstroom in het inlaatspruitstuk afhankelijk van het toerental wordt gewijzigd om zo op bepaalde toerentallen een betere verbranding te krijgen waardoor de motor mooier loopt.


    Ik denk dat je het in een probleem met de swirl kleppen of de aansturing hiervan moet zoeken. Bij de Duratec HE motoren in de Focus 2 komt dit wel vaker voor.
     
  7. Vandaag weer gereden, maar gelukkig geen inhouden meer.
    Maar bedankt voor de tip, als de storing terugkomt (wat ik niet hoop), dan laat ik daar eens naar kijken
     
  8. Na 1,5 week goed te hebben gereden, ging de Focus vandaag weer inhouden.
    Hij houdt weer in tussen 2000 en 4000 toeren.

    JW had het over de swirlkleppen.
    Waar zitten die? Is dit zelf controleren?
    Heeft iemand misschien een foto van waar de swirlkleppen zitten?
    Heeft iemand misschien ervaring met deze werkzaamheden?

    Ik hoor graag van jullie.

    Marco
     

Share This Page