2.5i 20V 225pk Kan je een open dump Valve monteren op een ST 2007?

Discussie in 'Performance' gestart door turbotaz, 6 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #1 turbotaz, 6 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 apr 2014
    wie weet of er een open dump Valve gemonteerd kan worden zonder dat er problemen ervan krijgt op st 2007, het is niet voor mij maar voor een collega die hebt zinskort een st gekocht. zo ja wat voor 1 .dacht zelf aan HKS .
     
  2. PB me ff, kan het je helemaal uitleggen
     
  3. Deel het ook even hier [MENTION=12702]Tom ST[/MENTION]. Dan kunnen eventuele andere ST-rijders die het ook willen hier lezen.
     
  4. Dimitri al hebt je een st en je zou een open dump valve willen dan het merk Collins kit is minder gevoelig.?
     
  5. [MENTION=7897]turbotaz[/MENTION]. Ik begrijp niet helemaal wat je schrijf, maar ik heb wel een ST, maar ik zou geen dumpvalve willen hebben die je hoort. Ik vind dat gewoon geen mooi geluid. En of Collins minder gevoelig is zou ik niet weten.

    Maar ik heb al vaker deze vraag vaker voorbij zien komen, vandaar mijn vraag om dit te delen met anderen.
     
  6. nou Tom zei dus al zou je een dump valve erop willen hebben dan kan je voor een Collins kit gaan is minder gevoelig .vindt persoonlijk een open mooier dan hoor je als je gas los laat hoor je het lekker fluiten ,had ik bij me vorige auto een Subaru ook en vindt het echt een gaaf geluid. maar dat is persoonlijk smaak verschillend .
     
  7. Wat is belangrijker?

    Als je op wil vallen (en dat bedoel ik niet negatief want vindt het best wel wat hebben) kun je er één monteren.

    Als je performance wil moet je zo'n ding vooral niet monteren, tevens kan het vervelende storingen opleveren.
    Mooiste is om de overdruk gewoon mooi te laten recirculeren ipv. te "dumpen" het is maar net wat je belangrijker vindt...
     
  8. #8 Dennis RS, 9 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 apr 2014
    Een dumpvalve is juist voor een betere performance
    De turbo wordt niet afgeremd omdat deze ze druk kwijt kan als de gasklep dicht gaat bij overschakelen
    de turbo wordt minimaal afgeremd en spoelt dus snel weer op bij gasgeven hierdoor heb je weer sneller turbodruk en dus vermogen

    Recirculatieklep is ook een dumpvalve alleen bij hoge druk zijn de standaard dumpvalve/ recirculatieklep te klein
    Een open dumpvalve met juiste volume is altijd beter dan een recirculatieklep
    Zorg er wel voor dat de dumpvalve zo dicht mogelijk bij de gasklep zit

    Sommige auto's krijgen storingen omdat het motormanagement het niet snapt er is lucht gemeten wat in het inlaat systeem gaat maar wat door de dumpvalve de buitenlucht in is gegooid
     
  9. Die storing is te verhelpen door een blanking plate op de plek van de recirculieklep. Bij voorkeur moet je een collins dumpvalve erin zetten. Deze schijnt minder gevoelig te zijn.
     
  10. Klopt, en volgens mij is ook al diverse malen antwoord op de vraag gegeven.

    Conclusie; je moet het niet doen. Ford/Volvo heeft gekozen om een valve nagenoeg in de Turbo te steken. Wanneer je deze niet eruit haalt en op een andere plek een andere zet dan heeft dit totaal geen positieve gevolgen. Op een enkeling na krijgen ze uiteindelijk allemaal storingen.

    Er is ook al uitleg gegeven wat het verschil tussen een dump-valve en een recirc valve is.

    Maar schijnbaar is het tssssss geluidje voor vele toch zeer aantrekkelijk.
     
  11. [MENTION=14062]Bryan[/MENTION], het is niet de blanking plate die de storing voorkomt, maar een zwaardere veer. Die houdt de zuiger naar beneden als je met hogere druk rijdt. Verder heb ik sinds het wisselen van de veer geen gezever met esp storingen meer. Ligt gewoon aan de druk.
     
  12. [MENTION=12702]Tom ST[/MENTION] Ik had destijds van jou begrepen dat een blanking plate de storing ook voorkomt.

    Maar ik heb de veer ook vervangen en zal nu waarschijnlijk geen storing meer krijgen.
     
  13. Zoals ik toen ook ongeveer een 80 keer heb uitgelegd, moet je de veer vervangen en zorgen dat ie niet op 2 plekken lucht kwijtraakt. Vragen? Geen vragen? Mooi. Door voor de wasmachine
     
  14. Best knap 80x. Zovaak heb ik niet die vraag niet gesteld of gesproken over de blanking plate.
     
  15. On topic...
     
  16. #16 dimelot, 13 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 apr 2014
    Volgens mij is het antwoord gegeven en om de sfeer niet verder te verpesten zet ik een slotje hier op...

    En ook gelijk ff de titel aangepast naar een duidelijke vraag

    :closed:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina