Remschijven en blokken

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door erwinb, 2 apr 2014.

  1. #1 erwinb, 2 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 apr 2014
    Hoi,

    Ik moet volgens de ford garage binnenkort de remschijven en remblokken rondom vervangen. Ford rekent daar 729 euro voor.
    Ik heb op internet gekeken en zie dat een setje remschijven van Brembo 65 euro kost en een setje remblokken 41 euro. Dat maal twee is 212 inc btw.

    Het vervangen zal een uur of twee zijn neem ik aan? Of sla ik hier de plank volledig mis?
    Dat geeft een uurtarief van 258 euro??

    Een vakgarage in de buurt rekent hiervoor 695,- (Bosch schijven en remmen).

    Word ik nu een poot uitgedraaid, of moeten er veel meer onderdelen in dan ik denk?

    Het betreft een ford focus II (1.4) uit 2005 met normale wielmaat.

    Weet iemand nog een garage in de buurt van Eelde die wel schappelijk is?
     
  2. inderdaad behoorlijk duur..

    rond de 250 kwa materiaal moet je wel klaar zijn... ( mits het geen st of rs is )

    dan de uren nog.
     
  3. Voor mijn Focus 1 wagon diesel was ik in 2008 voor alleen de achterremmen 299 euro bij de dealer kwijt.
    De voorremmen zijn iets duurder, dus dan zou dat voor de dealer wel redelijk kunnen kloppen.
     
  4. 730euro is op zich niet schrikbarend.
    als je alles zelf doet dan blijkt alles heel stuk goedkoper kan.

    dacht dat de remschijven en blokken van trw zijn, maar dan in doosje van ford. als je tenminste kijkt op orginele blokken dan zie je vaak trw terug.

    remblokken zijn ongeveer voor voor en achter elk 80-85euro inc btw ex montage
    remschijven zijn per stuk ongeveer 80 tot 90euro, dat keer 4 dus
    kom je dus aan onderdelen op 530euro.
    dan hou je 200euro over voor arbeid en dat is ongeveer anderhalf uur

    dus als je zo kijkt dan valt het mee en lijkt de prijs goed te kloppen.

    als je kijkt en pakt bosch dan kom je uit op bijna 300euro aan onderdelen.
    daar zit dus prijs verschil in van 230 euro, alleen kwa onderdelen
    als je plaatselijke garage 695vraagt dan vragen ze qua arbeid dus meer als ford. bijna 400euro zelfs, dat met uurloon die veel lager ligt, kom je uit dat ze dik 4.5-5uur kunnen sleutelen alleen voor remschijven en blokken.
    zeg dit ivm universele garage voor inkoop onderdeel niet veel duurder kwaad zijn. halen namelijk dan op de zelfde plek, bij een brezan, broekhuizen, etc om zo een paar op te noemen

    daar zie je maar weer dat een dealer niet echt duurder is als universele garage. dealer heeft daarnaast ook de kennis.
    over het algemeen belast de dealer minder uur door en is de prijs iets hoger. en universeel belast meer uur door maar doordat de prijs lager ligt van de onderdelen valt het nog mee.



    ff in het kort, als je zelf kan, dan zelf doen, dan scheeld het meest.
    er zijn speciale plekken waar je brug kan huren en kun je het met veel gemak op de brug doen. op straat mag het namelijk officieel niet.
    anders moet je de keuze maken of dealer of universeel.
     
  5. #5 kolere, 2 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 apr 2014
    Is TRW op internet een ander TRW dan wat garages gebruiken? Schijven per stuk 80 tot 90 euro? Op internet staat:

    Schijven
    - voor, set van twee 64 euro
    - achter, set van twee 54 euro
    totaal schijven: 118 euro

    - blokset voor 45 euro
    - blokset achter 52 euro
    totaal blokken 97 euro

    TWR bij elkaar 215 euro aan materiaal inclusief btw.
     
  6. Ik kwam ook idd op iets meer dan 200 euro aan materiaal. Ford gebruikt dan wel hele dure materialen. Zijn die zoveel beter?
     
  7. Nee er staat een Ford logo op en dan worden ze duurder. Is met alle originele onderdelen van elk merk zo.
    Overigens zal 200 euro uurloon ongeveer 2,5 uur werk zijn (80-90 euro per uur voor de dealer).
     
  8. Ik kocht het voor de fofo 1.8 tdci uit 2004 voor ongeveer 170 euro bij mister auto.
    Moet je een weekje wachten maar ze zijn wel goedkoop. Btw, bosch schiiven en blokjes.
     
  9. #9 Vogel, 13 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 apr 2014
    Als beginnend klusser zijn een setje remblokken/schijven vervangen goed te doen.
    Met een krik, standaard ratel en standaard dopsleutelset en een schroevendraaier ben je er al bijna.
    Extra aanschaf: 7mm imbus-dop (€10,-) + potje kopervet (€5,-) + remmenreiniger (€8,-)

    Tutorial bekijken op youtube en fotootje maken hoe die veer precies zat.
    http://www.youtube.com/watch?v=Ubv8Bezx2Jw
    Filmpje is van Mk1 fase1, maar mijn Mk2 Fase1 is exact gelijk (op die extra wielmoer na dan)
    Let op!! in het buitenland schijnen de remklauwen soms vast te zitten met torx bouten, maar in NL zijn het bij mijn weten altijd imbus

    Eerste wiel kostte me iets meer dan een half uur, 2e wiel een 20 minuten.
     
  10. Vervang dat maar voor keramischvet, kopervet is niet bestand tegen de hitte die remmen kunnen produceren.
     
  11. En ook bij Nederlandse auto's zijn Torx bouten gebruikt. Mijn ervaring is dat Imbus wat vaker voor komt maar ik ben tot dusver ook een aantal focus 1 en Focus 2 auto's tegengekomen die Torx geleidepennen hadden.
     
  12. Kopervet kan prima. Die ik gebruik is tot 1200 graden. Zo heet krijg jij die remmen niet :-)
     
  13. Pasvlakken eerst goed schoon maken voor dat je nieuwe schijven monteerd
     
  14. Inderdaad, ik was even in de war met kogellagervet.
     
  15. #15 Vogel, 16 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 apr 2014
    Dat is inderdaad beter. Plastilube is een ander alternatief.

    Ik kon deze smeermiddelen echter niet bij de bij mij bekende automaterialen zaak krijgen. Daarop heb ik wat navraag gedaan: De meeste garagebedrijven gebruiken kopervet. Maar het kan inderdaad beter.

    Koper heeft ook als nadeel dat het de aluminium onderdelen iets gevoeliger maakt voor corrosie. (scheikundig dingetje)
     
  16. En een assteun kan ook geen kwaad... De (standaard) krik is niet voldoende om op te vertrouwen!
    Heb ik een poosje geleden nog zelf ondervonden toen ik de winterbanden van mijn pa verwisselde. Krik zakte in elkaar... Gelukkig zat het wiel er al op en ik er niet onder.
     
  17. Vergeet je zuigers niet terug te duwen . Dit gaat wat makkelijker met het dopje van het reservoir er af. Bij mij deed ik dit met een paar steeksleutels in de remklauw en zo de zuiger dus terug duwen.
    Echt heel makkelijk zelf te doen.
    Nooit de standaard krik gebruiken wat Robert ook al zegt. Zelfs LIDL verkoopt vaak al voor weinig assteunen en hydraulische krikken voor resp 10 en 20 euro.
    Wanneer je toch de standaard krik gebruikt leg dan het wiel en het reserve wiel onder je auto voor de veiligheid.
     

Deel Deze Pagina