andere nokkenassen focus

Discussie in 'Performance' gestart door bartjuh00, 2 apr 2014.

Tags:
  1. Ik wil bij mijn focus andere nokkenassen in leggen, maar ik weet niet zeker of ik bij het verwijderen van de nokkenassen mijn distributieriem moet verwijderen?

    Ik wou de riem op de tandwielen laten zitten en die vast zetten.
     
  2. Dat is net zoiets als de koppeling vervangen zonder eerst de versnellingsbak te verwijderen.

    De tandwielen zitten vastgeschroefd aan de nokkenassen en zijn niet apart gelagerd of vastgezet aan het blok. Ze hangen alleen aan de nokkenassen.

    Gezien jouw vraag.... zou je hier wel aan beginnen?
     
  3. Sterker nog waarom andere nokkenassen? Wildere nokkenassen of gewoon andere? En idd. als je al niet weet of je d-riem moet verwijderen om de nokkenassen te vervangen, zou ik er niet aan beginnen. Daarbij als de d-riem is verwijderd/ontspannen is geweest, moet je hem vervangen. Opspannen is niet aan te raden.
     
  4. wat ik bedoel, als ik poelies vast maak aan De riem, daarna de bout van de poelies los draai ik alles weer terug kan zetten. uiteraard alles wel op tijd zetten.

    en ja ga kijken wat het blok doet met andere (vluggere) nokkenassen
     
  5. Heeft allemaal geen zin, je moet toch alles controleren en opnieuw op tijd zetten.
    Marco heeft gelijk, als je de boel los haalt moet je eigenlijk een nieuwe riem zetten.
     
  6. Wildere nokkenassen gaat je niet perse wat leveren.
    Wat je beter kan doen is kijken naar de timing, je kan dit blok scherper zetten met de originele nokkenassen, blok loopt dan niet helemaal mooi glad (doet ie ook niet met wildere nokkenassen), maar schijnt wel meer vermogen (high end) te krijgen. Let wel; alles op eigen risico.
     
  7. Ik denk dat chris eerder bedoelt dat hij uiteindelijk goedkoper uit is met die focus 1 2.0 liter dan een project starten waarvan je niet weet of je het gewenste vermogen kunt krijgen en/of welke problemen je eventueel ermee kunt krijgen of verwachten ;)
     

  8. IDD:thumbs:

    Plus ik vermoed dat af fabriek op een 2.0 wel iets straffere dempers en veren zitten dan op een 1.6

    gReetS
     

Deel Deze Pagina