EGR-klep Ford Focus 2 (2005)

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by Owjeih, Mar 9, 2014.

  1. Ja dat zou ook kunnen, zoveel ken ik er zelf nu ook niet van. Maar als ik deze volg kwam ik bij de EGR uit :) zal morgen zeker een nieuwe bestellen bij de locale dealer.
     
  2. Dat is zeker je oorzaak van het roeten. Dit is een turboslang waar druk op staat. Dus je verliest daar druk en daardoor ook verlies van vermogen.
     
  3. Ik heb een plaatje tussen de slang van de egr klep gezet met een gaatje van 5 mm,hij deed het even geweldig maar later kreeg ik toch weer een storing met inhouden e.d.
    moet het gat groter of juist helemaal dicht?
     
  4. Er wordt altijd 6mm gezegd, dus vul het zelf maar in....;).
     
  5. Bedoel je de slang links van de motor als je voor de auto staat of als je achter het stuur zit? Ik heb namelijk bij het slangetje vanuit het stuur gezien links een plaatje geplaatst,dit ging eerst goed maar na verloop van tijd kreeg ik weer een motor syst.storing en hield de motor weer in. Moet ik soms de andere slang hebben? plaatje zit een gat van 6,5 mm in.
     
  6. Ik zou zeggen pak je telefoon, maak een foto en dan een pijltje tekenen naar waar jij het plaatje hebt geplaatst;) en plaats die foto hier;).
     
  7. Ik heb dit weekend een nieuwe turbo slang gemonteerd, en dat was het probleem van het roeten (in de oude zat een scheur in) Dat is serrieus een verschil dan voordien met het accelleren :D
     

Share This Page