1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[1.6 Tdci 109pk] Centrale vergrendeling op hol?!

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door FFWTitanium, 27 feb 2014.

  1. De laatste tijd wordt ik echt krankjorem van de centrale deurvergrendeling.
    Deze gaat namelijk geheel random dicht en/of open.
    Het gebeurd bvb dat ik de auto op slot doe, wegloop en dan hoor ik achter me "klik" "klik" "klik" enz (aantal keren verschilt per gebeurtenis)
    Of ik doe hem 's avonds op slot en 's morgens als ik bij de auto kom, is ie gewoon open.
    Maar ook tijdens het rijden gaat ie soms constant op slot/van slot af.


    Ik heb geprobeerd er een patroon in te vinden, maar dat is me tot op heden nog niet gelukt.
    Het maakt niet uit of ik de auto sluit met de ab of met de sleutel.
    De vrouw heeft de ab, ik gebruik altijd de sleutel.

    Heeft iemand deze symptomen weleens eerder meegemaakt?
    Waar moet ik dit in zoeken?

    Ik vind het ondertussen knap vervelend worden, ik zet hem niet meer met een lekker gevoel weg, met de gedachte dat ie spontaan weer open kan vliegen.
    Zeker niet ergens midden in Rotterdam bvb.
     
  2. Waarschijnlijk een defecte slotmotor/schakelaar, vaak die van het bestuurders portier.
     
  3. Ik heb hetzelfde probleem gehad en dan bleek idd het slot in de bestuurdersdeur te zijn.
     
  4. Kan ik dat ergens aan zien, zodat ik met enige zekerheid kan concluderen dat het inderdaad het slot is?
    Kan ik daar een beetje makkelijk bijkomen in een ochtendje/middagje?
     
  5. Vervangen duurde bij mij ongeveer een half uur (bij de dealer). Verder konden ze niet aan de buitenkant zien of hij defect was, uitlezen gaf eigenlijk ook geen uitslag.
    Maar aangezien hij bij de Focus 2 fase 1 wel eens vaker problemen levert, en dan met name de problemen die je opnoemt, hebben ze hem vervangen en toen was het opgelost.

    Overigens is het misschien handig de zekering van de cv eruit te halen. Die van mij was dusdanig ver heen dat hij ook vanzelf van slot ging en dus de auto helemaal niet op slot stond.
     
  6. Ik heb nu precies dezelfde problemen. Deuren klikken soms zomaar dicht en open. Ik zet de auto op slot en als ik terug kom is ie soms weer open.
    Is het vervangen van het slot de enig oplossing? Wat kost een nieuw slot? Of is schoonmaken en smeren van het slot nog een oplossing? en hoe kom ik daar bij.
     
  7. Je kunt erbij door je deurpaneel aan de binnenkant te verwijderen.
    Deze zit met 2 schroeven in de handgreep vast en verder rondom geklikt.
    Dat lostrekken moet je echt even met beleid doen. Dus dopje voor dopje voorzichtig loswippen, bij voorkeur met een plastic/geplastificeerd voorwerp.
    Ben je te lomp dan gaan je dopjes of zelfs je paneel naar de kl*ten.
    Denk nog even aan je bediening van je ramen, voordat je het paneel helemaal van zijn plaats trekt.

    succes
     
  8. Zit dat slot niet achter het folie dan? Ik heb het laten doen dus ik heb geen idee ervan.
     
  9. Bij de Focus 2 zit er achter het deurpaneel een stalen binnenpaneel. Om bij het slot te komen moet dit stalen binnenpaneel worden verwijderd. Omdat het raammechanisme ook op dit stalen binnenpaneel is gemonteerd moet dit ook worden los gemaakt. Hiervoor moet het raam uit het mechanisme worden gehaald.

    Alles bij elkaar is dit nog een behoorlijk klusje (zeker als je het nooit eerder hebt gedaan).
     
  10. Ivm vastvriezen van het slot heb ik het er helemaal uitgehaald. Als je rustig alles demonteerd is het goed te doen!

    [​IMG]
     
  11. Hmm dus toch een heel klusje. En misschien is het niet het slot wat de problemen veroorzaakt.
    Hoeveel kost een nieuw slot los en hoeveel als ik de dealer dit laat uitvoeren?
     
  12. Ja, nu herinner ik het weer...
    Het raam zat bij mij niet lekker in het mechanisme waardoor het bijna vastliep bij het dichtdoen.
    Er zitten een paar gaten in dat paneel waardoor je de raam-klemmen kunt losschroeven.
     
  13. Is de vergrendeling niet dat zwarte ding dat aan die witte 'slang' zit?
    In dat geval zit de vergrendelings'motor' dus voor het paneel wordt dit via een kabel doorgegeven naar het slot.
    In dat geval hoeft het stalen paneel er dus niet uit.
     
  14. Als het hetzelfde is als bij de focus 2-2 dan zit de motor op het slot gemonteerd in de deur kost nieuw iets meer dan100 euro is een combi van slot en motorvergrendeling is 1 complete set. 2e hands zijn ze er ook maar kosten dan bijna net zo veel als een nieuwe. Is een klusje dat goed te doen is zelf als je enige handigheid hebt en durf om de deur open te maken.
     
  15. #15 Blauwitje, 12 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2015
    Je moet eerst je raam laten zakken ongeveer halvewegen en dan haal je binnen paneel los zo kan je bij je schroeven om het raam los te maken. Omdat de raam motor aan het metalen schot vast zit. Ik heb gekozen om het glas omhoog vast te zetten met tape. Daarna kon ik metalen schot los maken en bij het slot. Ook heb ik de hendel los gehaald. Aan de kopse kant van de deur zit een zwarte dop , deze moet eruit om cylinder slot te kunnen verwijderen. Daarna de schroeven los maken zodoende krijg je ruimte om het komplete slot te verwijderen. Wel goed op letten bij het terug monteren dat de kabel van je binnen hendel goed werkt.
     
  16. Heb tot nu toe niets meer aan het slot gedaan. De laatste weken werkt ie weer!
    Waarschijnlijk door het warmere weer zit er wat minder vocht in de deur. Hopelijk blijft het goed gaan.
     

Deel Deze Pagina