1.6i 16V 100pk K&N inlegfilter geluid?

Discussie in 'Performance' gestart door RMB, 26 feb 2014.

  1. Jammer ja maar het is betaald en laat hem nu maar lekker in zitten en met de dop er hoor je nauwelijks iets,Klein beetje.
     
  2. Hallo Rob,

    Ik begrijp dat jij sinds kort dus een K&N filter hebt (correct me if i'm wrong). Kun je je ervaringen eens delen? Ik zit eraan te denken ook zo'n filter te plaatsen en om te laten chippen/tunen. Niet vanwege het snellere rijden maar meer het zuiverdere doortrekken, zuinigere verbruik en rustigere motor. Merk je met deze filter verschillen?

    Ps. Wat je zegt.... ik wil zeker geen Sjonnie bak. Als het stoplicht op groen springt en er staat een ST naast mij, sta ik toch wel voor *** :) met een 1.6(je)
     
  3. #23 RMB, 22 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2014
    [MENTION=10169]maikel[/MENTION]:
    Qua verbruik is er volgens mij geen verschil. Het geluid is ook nauwelijks anders. Misschien klinkt het allemaal iets zwaarder. Maar het reageren van de motor is stukken beter geworden. Optrekken gaat soepeler en hij trekt volgens mij wat makkelijker door. Minder schokkerig met optrekken.Totaal geen spijt van de aankoop moet ik zeggen.
     
  4. Uit eerdere berichten vernomen dat K&N problemen geeft door olie wat erop zit. Heeft Pipercross dit ook??
     
  5. Pipercross filters voelen ook wat olieachtig aan, gewoon even een nachtje laten drogen op de verwarming;)
     
  6. Dan wordt het Pipercross! Hahaha
     
  7. Dat geeft weinig verschil hoor. Bijna alle filters zijn "pre-oiled" Voor auto's met een gevoelige hittedraad in de LM spoel ik het filter altijd eerst uit met de cleaner die je in een cleaner kit kunt kopen. Dan ff goed laten drogen en monteren.

    Pipercross heeft trouwens af fabriek meer olie dan een K&N / Green filter. Dit komt omdat Pipercross een foam filter is en K&N / Green katoen.
     
  8. Als je na het reinigen niet opnieuw oliet (er is maar weinig olie nodig), dan doe je de werking teniet. Gebruik je de cleaner kit, dan gebruik je beide inbegrepen middelen.

    Het komt een keer voor dat een luchtfilter teveel geolied is, maar dat geldt niet voor allemaal. Na het uitpakken even voelen.
     
  9. Probleem is vaak dat veel mensen veel te veel olie gebruiken, de hoeveelheid die bij een clean kit zit is voldoende om bergen filters de oliƫn.
    Dan nog liever geen olie dan te veel. Nogmaals, dit gaat alleen op voor auto's die een LM met een hittedraad hebben, en die ook nog eens erg gevoelig is.

    Subaru EJ20 (Impreza GT Turbo) motoren bijvoorbeeld hebben daar veel last van.
     
  10. Dat mensen teveel olie gebruiken is hun eigen fout. De papieren en digitale instructies zijn hier duidelijk over. Bij K&N is het makkelijk. De kleur hoeft maar zalm roze te zijn. In het geval van Green luchtfilters licht groen.
     
  11. #31 Iodokus, 14 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2014
    Mijn eigen ontwikkelde K&N reinigingsprocedure :mrgreen: heb ik al eens vaker uit de doeken gedaan bij deze een quote uit een ander topic:

    Ik zeg niet dat het DE methode is maar deze werkwijze heeft bij mijn, nadat ik ooit een probleem heb gehad met mijn toenmalige ST en een K&N filter, altijd perfect gewerkt. Overigens ben ik nu wel overgestapt op een PiperCross filter maar dat terzijde.
     

Deel Deze Pagina