1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trillend stationair 1.6 16v

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Luuktb, 23 feb 2014.

  1. Hallo allemaal,

    Ik heb al een tijdje een probleem met mijn Focus fase 1.

    Hij loopt trillend stationair de ene keer erger dan de andere keer, soms loopt ie

    zelfs onregelmatig (schommelend tussen 600 - 800 )stationair.

    Ik heb al een grote beurt uitgevoerd maar zonder succes.

    iemand enig idee wat ik eens kan proberen en is dit een bekend probleem?

    Het gaat om een :focus: fase 1 1.6 16v uit 2000.
     
  2. loop de slang even na van de carterventilatie.
     
  3. Ok ga ik doen.

    Wat ik er nog even moet bij vermelden , soms doet ie het helemaal niet en soms wel.

    Ook merk ik (af en toe) met acceleren dat heel licht in houd rond de 2500rpm maar, verder presteert de motor perfect.

    hij rijdt niet onzuinig hij verbruikt geen olie of kvs.
     
  4. +1!!!
     
  5. Ik kan zo niks geks ontdekken aan de carterventilatie slang , geen scheurtjes ofzo.
     
  6. Ik heb zelf ook 3 keer moeten kijken of er een scheurtje in zat,meestal aan de achterkant.
     
  7. Je moet hem er echt afhalen en inspecteren. Gelijk alles goed schoonmaken . Ik was hem vergeten bij montage dan weet je ook niet wat je overkomt :)
     
  8. Ik heb de slang vanaf de Cil kop naar filterhuis bekeken niks aan te zien , ook heb ik hem snel gestart zonder maar dat maakt ook geen verschil
     
  9. Controleer de carterventilatie welke onder je door inlaatspruitstuk loopt.
     
  10. Ik heb de slangen achter het inlaatstuk vervangen. De oude leken zo zacht dat deze samentrokken als de motor aan was.
    Gelijk het aflsluitertje schoongemaakt en het gasklephuis.
    Nadien liep de motor aanzienlijk beter stationair. (nu nog overigens)
     
  11. Nu we alle slangen hebben gehad.....zoek eens naar je stationairregelklep
    en gasklephuis, ga die eerst eens reinigen voor verder te testen ;)
     
  12. Dennis; gasklephuis doet niks voor het schommelen qua stationair toerental. De regelklep weer wel, hetzij in mindere mate. Wanneer de stationair regelklep voor problemen zorgt dan blijft het "gas vaak" hangen. En volgens mij heeft de TS (Luuktb) het probleem al wel gevonden, aangezien hij zich niet meer gemeld heeft. Tenzij je op de opmerking van Dennis Focus doelt. Naar het zich laat zien heeft ook hij het euvel wel gevonden.
     
  13. Welk afsluitertje bedoel je? Heb laats het slangetje verwisselt onder het spruitstuk maar welk klepje bedoel je precies.
     
  14. Ja is bekend....maar als ze dan toch aan het reinigen zijn, neem dan gelijk het
    gasklephuis mee, want die heeft toch een minimum invloed hierop, als er aanslag
    op de vlinderklep zit, welke onregelmatig op de vlinderklep zit, dan moet de ecu
    de boel terug gaan regelen omdat hij een te hoog gehalte meet, en zal dus
    de inspuiting verlagen, als de klep te vuil is, kan hij buiten zijn regelbereik komen
    en kan dus gaan schommelen.
    Heb dit dus gehad bij onze 1.6i, alles gehad, alle slangen correct, en toch
    schommelen en te laag stationair, daarna het gasklephuis gereinigd en klaar.
    Dus ja, de slangen en stationairregelklep zijn de meest voorkomende, maar
    vlak de invloed van het gasklephuis ook niet uit ;)
    ...en het is een kleine moeite om in 1 keer alles te reinigen
     

Deel Deze Pagina