luchtfilter

Discussie in 'Performance' gestart door timoXr4i, 12 feb 2014.

  1. hoi,

    ik ben van plan om t luchtfilter van m'n focus te vervangen, maar, wat zal ik doen. ik vindt een k&n filterkitje van 220 euro een beetje duur, maar wat voor alternatieven zijn er? ik heb een viperkit gezien, zegt me niks, ken het ook niet. Greenair luchtfilters lijken betaalbaar, maar ik heb ook al gezien dat er best een rare buis aan de inlaat zit, dus ik had het idee om of een andere inlaatbuis te zoeken, t ouwe luchtfilter en de hele mikmak eruit te "slopen", eventueel de onderbak half in stukken te zagen zodat t filter nog lekker bescherm wordt tegen zooi, een powerfilter past namelijk denk ik wel op de originele aanzuigbuis?

    iemand een idee, tips, foto's?
     
  2. #2 Boomerang78, 12 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 feb 2014
    Zoek je een openluchtfilter of een Cold Air Induction System (CAIS)?

    Als je op eBay kijkt, dan heb je al voor minder dan 220 euro een K&N CAIS (57A-6029) >klik<

    Overigens werkt een inlegluchtfilter van een willekeurig merk ook gewoon goed.
     
  3. #4 Marco Morello, 13 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 feb 2014
    Het "mooie" is dat het qua vermogen geen barst doet. Als het je te doen is om het geluid, dan kun je beter een open luchtfilter pakken en die voorzien van koude luchtaanvoer en een goede warmte afscheiding.

    Edit: om wat meer geluid te krijgen bij het optrekken, kun je de resonantiebox van je luchtfilterhuis (dat kleine behuizinkje waat aan je luchtfilterhuis vast zit) verwijderen. Dit geeft al een dieper aanzuiggeluid.
     
  4. Of een inlegfilter van Green, Simota of K&N.
    Vermogens winst hoe je het absoluut niet te doen, dat is echt in de marge.
    De motor pakt 'onderin' wel makkelijk op en voelt daardoor soepeler aan.
     
  5. Ik heb ook een inlegdilter van K&N merk er weinig tot niets van.
    Alleen wat Roeland schrijft dat ie soepeler oppakt.
    Voordeel je doet er lekker lang mee 1x per jaar goed schoonmaken en weer terug doen.
     
  6. ik denk dat ik een greenair plaatfilter ga gebruiken, en de resonantiebak van de inlaat afsloop. t is me puur om de motor wat soepeler te laten lopen, en ik twijfel nog of ik er bv een spaghettiespruitstuk op zet en misschien wat aan de inlaat doe, daarvan moet ik de mogelijkheden nog even uitvissen!
     
  7. Inlegluchtfilters van Green zijn goed. Let er wel op dat je de merk eigen cleaner en olie voor het onderhoud gebruikt (zelfde geldt voor K&N, Pipercross en Simota).
     

  8. Wil je een spaghettispruitstuk met of zonder kat? Ik heb nog een ST170 spruitstuk decatted pasklaar voor de 1.8/2.0. Beter is er niet.

    Wel moet je dan een aanpassing doen aan je stuurbekrachtigingsleiding. Doe je dit niet, dan bak je krokant zeg maar. ;)
     
  9. weet niet of ie zonder kat door de apk komt, en om iedere x een spruitstuk te wisselen wordt je niet blij van... stukje heat sleave om de stuurverkrachtingsleiding? zo'n spruitstuk vindt je zeker niet in nederland op marktplaats? zijn er nog meer "upgrades" van een st170 die er zo oppassen?

    jammer dat ie wel best veel toeren draait op de snelweg, das een serieus nadeel!
     

  10. sinds wanneer hebben jullie een snelweg op dat eiland Timo? :mrgreen:
     
  11. Marco ik probeer je een pb te sturen maar je inbox zit vol.
     
  12. [MENTION=5289]Underdogg[/MENTION] pb box is opgeschoond. ;)
     
  13. marco, wat doet de co zonder cat? en heb je er een lege cat onder, of gewoon de cat vervangen door rechte pijp zegmaar?

    gerard,

    geen snelweg, maar ik kom ook wel eens, af en toe, als m'n visum dat toelaat, op t vasteland, dan kom je al snel op de snelweg...
     

Deel Deze Pagina