1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ST3 Tangerine Scream

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door boedha, 2 feb 2014.

  1. Mooie ST
     
  2. Mooi bak. Wel een opvallende kleur.
     
  3. Wat een gave bak!
    Lekker in de opties, lekker schreeuwende kleur (naar mijn mening de mooiste!)
    Top! :D
     
  4. Eerste update is binnen.

    Pipercross luchtfilter, staat momenteel te drogen op de verwarming. Was toch iets of wat vettig.

    Foto is gemaakt met foon...

    [​IMG]
     
  5. Toch maar de volgende update gedaan...chippen

    Via engels forum, uitgekomen bij Collins Performance deze hebben een re-map voor de focus ST. Zou uit moeten komen op 280 a 285 pk. Iets minder als bluefin, maar deze schijnt een stuk smoother te zijn dan bluefin.

    We gaan het meemaken, pakketje onderweg vanuit engeland. ECU uitlezen en terug mailen daarna krijg je de aangepaste versie terug en kan die erin.
     

  6. Ben erg beniewd naar je ervaringen! Ga zelf deze week contact leggen met de gele M aan de andere kant van de plas.
     
  7. McDonald's? ;-)
     
  8. :schater::schater::schater:
     
  9. Dat is 5* restaurant "De Gouden Bogen" toch?;)


    Gelukkig weten we als fordfan prima wat er bedoeld wordt met die bedoelde gele M....
     
  10. #31 boedha, 8 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mrt 2014
    Dan eerste maar chiptuning, als van Ford Nederland de gele M produkten niet mogen. Heb de spullen binnen via trackfocusdirect.com. Collins Performance iflash set. Zou naar 285 pk moeten gaan wat ik begrepen heb. Op engelse ST owners forum zijn ze prima te spreken hierover. Daar gaan de meningen of naar collins of naar bluefin.

    Eerste keer de boel aangesloten via laptop en OBD2 kabel. So far so good. Alleen het uitlezen van de originele file ging niet zo als was beschreven in de manual. Dus ff gebeld met de andere kant van de noordzee met Jonny van trackfocusdirect en als resultaat een ECU file op de laptop. Deze gemaild naar Engeland en toen begon het wachten. Bleek dat er een nieuwe type software inzat wat ze nog niet gezien hadden. Ze hebben nu al iets van 6 of 7 verschillende versies voor focus ST mk3 voorbij zien komen.

    Next day mail terug met aangepaste file. Deze in de auto gezet en laptop weer naar binnen en starten maar voor een proefrit. Alleen gebeurde er niks, auto start niet. Lichte paniek uiteraard. Originele file terug gezet, starten ho maar.

    Wederom gebeld naar Engeland, daar ook lichte paniek want dit hadden ze nog nooit meegemaakt. We bellen terug werd er gezegd, en zo geschiede een minuut of 10 later. Alle stappen wederom doorgenomen over het plaatsen van de software. Dat was allemaal prima in orde. Dus het probleem moet ergens anders liggen. Hoe staat het met de accu.

    Hmm ik denk goed, NOT. Accu te ver leeg waardoor de auto niet meer gestart kon worden. Start kabels opgezocht, poging gewaagd en jahoor weer leven in de brouwerij. Even nog gebeld met Engeland dat alles weer werkte. Accu is vermoedelijk te leeg geraakt door de 1ste pogingen om de ECU te kunnen uitlezen en vergeten om de verlichting uit te zetten. Airco en radio stonden wel uit maar xenon nog op auto en onder de carport is het donker dus verlichting ging aan. Om de ECU uit te lezen moet het contact aan maar de motor mag niet worden gestart.

    Nu eerst maar weer een paar rondjes rijden en maandag een nieuwe poging wagen voor de tuning.


    Poging 2 uitslag volgt.
     
  11. spannend, succes
     
  12. dik hoor ! Ben benieuwd wat voor turbodruk je ST draait met chiptuning...
     
  13. Kortom....wordt vervolgd :thumbs:
     
  14. Damn wat lijkt me dat een eng gevoel als je auto niet start met originele file.
    Met de aangepaste had je nog een idee kunnen hebben van, ok foutje kan gebeuren.
    Bah :P

    Blij dat het de accu was en niet iets groter.

    En iets anders:
    De foto's die je plaatst in je openingspost, die 2e lijkt verdomd veel op een Focus 2 ST (als je goed kijkt zie je uiteraard dat het niet zo is, maar het heeft er wel wat van weg). Heel anders dan de 3e foto.
     
  15. Maandag ochtend poging 2.

    Laptop aan de auto gehangen, ODB2 kabel. Alles nog ff gecontroleerd, airco uit, radio uit, lampen uit.

    En dit keer ging het wel goed. Re-map erin, alles losgekoppeld en starten maar.

    Alles komt tot leven. Gelijk maar ff test ritje gemaakt.
    Wat vooral opvalt is dat in de eerste en tweede versnelling rijden veel soepeler gaat. Vooral het snukkerige? optrekken is weg.

    Turbodruk heb ik nog niet echt in de gaten gehouden, beetje druk op de A58.
     
  16. En al meer nieuws? Ervaringen? Ben erg benieuwd.
     
  17. Reed jij laats in Oosterhout in de buurt van de kerk bij de rotonde?
     
  18. hmm dat zou best eens kunnen moest in het ziekenhuis zijn, Oosterhout is om de hoek.
     
  19. Heb nog geen echte grote afstanden gereden sinds de re-map, sterker nog auto is buiten de test rit niet meer van de oprit geweest buiten een kort ritje door het dorp om boodschappen te doen. Heel de week weekend gehad, morgen weer werken zullen we eens kijken.
     

Deel Deze Pagina