1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xenon koplampen

Discussie in 'Exterieur' gestart door slide46, 30 jan 2014.


  1. Met xenon zal wel aftermarket h1 zijn

    De koplampen zelf zijn oem afl niet duur in combi met xenon volgens mij waren ze bij winparts ook 175 per stuk.
     
  2. Of deze passen in mijn focus 2 fase 1. En of deze "kant en klaar" zijn.
     
  3. Zullen in ieder geval passen, de rest is er te weinig info. Mochten het echt originele xenon units zijn wat ik dus betwijfel als ze daadwerkelijk bochtverlichting hebben. Zal je dus wel het 1 en ander moeten aanpassen, maar het is vrij simpel werkend te krijgen.
     
  4. [MENTION=317]kolere[/MENTION] bedankt voor je antwoord. Twijfel is er dus laat ik hem voorbij gaan
     
  5. Let op het woord "xenon". Drie mogelijkheden:
    1. Zijn originele afl units, waar later xenon in is gezet. Dit is erg moeilijk over te bouwen in een auto die niet de afl functie heeft.

    2. De advertentieplaatser heeft zich vergist. Geen bochtverlichting alleen automatische hoogteregeling.

    3. Halogeen units waar een lens in is geplaatst (prima oplossing als lichtbeeld goed is).

    Ik zou in ieder geval even contact op nemen als je interesse hebt.
     


  6. Wat je waarschijnlijk bedoeld, dat dit moeilijk of eigenlijk niet werkend te krijgen is. Maar iedereen die later deze lampen plaatst gebruikt alleen de lens om met xenon te rijden. Dus zonder bochten verlichting. Met hoogte regelmotor.
     
  7. #28 Blauwitje, 22 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 apr 2014
    Ik denk dat je hier wel een aardig klus karweitje aan heb en gaat er maar van uit dat dit niet zomaar past. Volgens mij moet je ook in je bestaande reflector zagen.(al laat dit filmpje anders zien)

    Volgens mij heeft @Marcelmax dit ook al een x gedaan met zijn cmax,
    wel zou ik dan een xtra set koplampen kopen om dit te doen, mocht het mislukken kan je in ieder geval gewoon auto blijven rijden!

    bekijk anders dit filmpje

    [YOUTUBE]W6UvaSYdeDo[/YOUTUBE]
     
  8. Volgens de leverancier is het niet heel moeilijk..

    Lamp unit open maken
    - Fitting+ lamp verwijderen
    - Door het gat wat ontstaat de Projector steken
    - Vast zetten met bijgeleverde ringen
    - Lamp unit dicht maken.
    -aansluiten elektriek

    Vraag me af of het er niet raar uitziet of gaat wiebelen...de prijs is wel ok
     
  9. De retrofit projectoren worden bevestigd in het gat waar normaal de halogeen lamp in zit. De projector komt dus als het ware in de originele reflector te zitten. Vervolgens wordt de projector afgewerkt met een chrome afdekkap (shroud).

    Doordat de projector aan de reflector vast zit (en dus ook meebeweegt met de reflector) blijft de hoogteregeling gewoon behouden.


    Het grote nadeel van retrofit projectoren is mijns inziens dat het behoorlijk wat werk is om ze in te bouwen. Om de projectoren te kunnen monteren moeten in de meeste gevallen de koplampen uit elkaar worden gehaald. Gezien de kunststof koplampglazen zijn verlijmd is het niet eenvoudig om deze te verwijderen. De beste manier is om de koplampen in een oven te verwarmen. Hierdoor wordt de lijmkit zacht en kunnen de koplampen met wat moeite open worden gemaakt. Na het inbouwen van de projectoren moeten de koplampglazen weer opnieuw worden verlijmd.


    Ik ben van mening dat als je een beetje handig bent je met dergelijke projectoren best een mooi resultaat kan behalen. Het is echter niet iets wat je "even" doet. Als je dus niet handig bent of er simpelweg geen tijd voor hebt (of in wil stoppen) kan je beter een aftermarket set angeleyes kopen.
     
  10. #31 kolere, 22 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 apr 2014
    Die retrofit lenzen geven in ieder geval best een goed lichtbeeld en je hebt gelijk bixenon. Ik heb de s-max units met retrofit lenzen van [MENTION=33]pd3jcw[/MENTION] overgenomen. 1 koplamp bleek niet helemaal lekker te zitten en de shroud zat los, waardoor het glas er weer af moest. Hierdoor heb ik wel goed kunnen zien hoe het in elkaar zit. Op zich denk ik dat het glas eraf halen het meeste werk is, terugplaatsen is geen probleem.

    Wat ik wel wil adviseren is nadat je de lens hebt ingebouwd, de xenonlamp er in te zetten en kijken of je de lamp ongeveer goed kan stellen en of ze horizontaal staan. Pas hierna het glas terug te plaatsen. Doe je dit niet dan baal je enorm als je de boel weer moet open breken.

    Verder werkt het exact zoals JW schrijft, gezien die koplamp units van de focus voor vrijwel niks op internet staan kan je altijd nog eerst een setje open proberen te maken en lukt dit dan de retrofit lenzen kopen.

    PS: geen negatief woord over pd3jcw, aardige vent en was keurige prijs!
     
  11. Nouja binnenkort heb ik wel even tijd om te knutselen(ga werkeloos worden dus hoef ik ook niet echt iedere dag te rijden en met een dag of twee moet dit toch wel lukken)

    bi xenon lijkt me met h1 lampen eerlijk gezegd niet waarschijnlijk maar dat boeit me ook niet zo erg, een goed lichtbeeld is wel belangrijk voor me want het doel is meer licht te hebben en daar waar het nodig is zonder te verblinden.
    (En dan gewoon 4300k)


    Bedankt voor de input, ik wacht even op een foto van het eindresultaat, want als het er bezopen uitziet (zit al niet op angel eyes te wachten) gaat het feest niet door

    (Ik zag bij een duitse leverancier een lampunit in blauw kunststof....brrr)
     
  12. De retrofit projectoren zijn ook gewoon zonder angeleyes te krijgen. Daarnaast zijn er diverse modellen shrouds te verkrijgen. Hierdoor is het mogelijk om een zo origineel mogelijk reslutaat te verkrijgen.
     
  13. Misschien foute naam, wat ik bedoel is dat groot licht ook gecombineerd is in de lens. Dus groot licht aan en er klapt een plaatje weg, zodat de licht bundel ook in de onderkant van de lens schijnt (dus omhoog). Dus heb je groot licht xenon!
     
  14. Huh in een h1 fitting xenon lamp bi-xenon?

    Ik lees er niks over in de advertentie, ms dat in jouw geval bi xenon lampen zijn gebruikt maar hier vls mij niet, zou wel heftig zijn...groot licht h7 EN xenon op volgas...
     
  15. #36 kolere, 22 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 apr 2014
    Ik weet niet exact hoe het zit. Het zijn h1 xenonlampen en het werkt in ieder geval, niet elke projector van retrofit heeft deze functie denk ik. Er zit een klapmechanisme in dat bij dimlicht voorkomt dat de xenonlamp onderin de lens kan schijnen. Dit klapt weg bij groot licht en het werkt ook echt. Dus inderdaad grootlicht is H7 en xenon, net als oem dus.

    Bij de pijl zie je het groot licht mechanisme overigens is dit een projector zonder angel eyes, dat zijn deze.
    [​IMG]
    S-max halogeen, in de holte van de reflector komt de lens. En daar omheen de shroud, ziet er als oem uit vind ik.
    [​IMG]

    Shroud schuift over de lens en in de reflector holte:
    [​IMG]

    In de auto:
    [​IMG]
     
  16. Ah weer wat geleerd...bedankt voor de info!
    Ik wacht even af of de verkoper plaatjes heeft na inbouw, over shrouds lees ik in zijn advertentie nl niks.
    Ik zal ook eens checken of hij modellen zonder angel eyes heeft, ip klinkt dit als een prima optie.
     
  17. De reflector is van de focus niet zo rond als de smax dus het zal er wel anders uit komen te zien, ben wel benieuwd wat voor oplossing hun hebben t.o.v de reflector afdekking.
    ow en bij oem xenon klapt er ook een klep weg waardoor de xenon lamp vrij spel geeft en ik kan zeggen dat ik dat op onverlichte stukken verdomd handig is, vergeleken met de xenon is de halogeen gloeilamp net een verjaardags kaarsje.....
    [MENTION=142]JW[/MENTION] waarom heb jij hier nooit voor gekozen? Of was dit er toen nog niet?!
     
  18. Bij mijn focus was de reflectoropening van het dimlicht wel helemaal rond. Sterker nog die van de S-max zijn juist niet rond;). Echter past de shroud wel, daarnaast zit er op het uiteinde van de shroud nog 2 cm alluminiumfolie om het goed lichtdicht te maken. Wel is de de reflector opening minder diep dan bij de S-max dus je zou een shroud moeten nemen die minder diep is.

    Links s-max, rechts focus:
    [​IMG]
     
  19. Hi, Zoals [MENTION=7712]Blauwitje[/MENTION] al zei, heb ik zelf xenon geïnstalleerd in de originele behuizing. Het voordeel is dat alle bekabeling hetzelfde blijft en het een OEM uiterlijk heeft.
    zie: http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=30188&page=3
    Het is inderdaad wel raadzaam om een extra setje op marktplaats te kopen zodat je geen haast hoeft te hebben en dat het ook niet heel erg is als het niet (in 1 keer) lukt.
    Bij mij lukte de oven niet, maar met een verfpistool (rustig aan beginnen) lukte het uiteindelijk. Als je doorhebt hoe je je schroevendraaier er tussen moet zetten en hoeveel kracht je moet geven, is het eigenlijk best te doen :)
    succes!
     

Deel Deze Pagina