Overleden...

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Jasper82, 26 jan 2014.

  1. Die 60.000 zat ie net aan... Dus dat lijkt ook het enige geweest te zijn, aangezien er nu geen storingen meer zijn.

    Nu was het wel fijn dat de vorige eigenaar alle rekeningen erbij heeft gedaan, ik kan heel makkelijk checken wanneer iets is vervangen en welke beurten hij heeft gehad.

    Nog 5500 km en de Focus moet weer voor een echte beurt.

    Wat zijn trouwens de ervaringen met het chippen van de 1.6 TDCI. Slikt ie dat goed, of gaat het tere motortje er aan ten onder?
     
  2. ik heb 'm laten chiptunen door UT en heb daar nu alweer zo'n ruim 60K mee gereden en tot op heden totaal geen problemen en nog heel tevreden mee.
     
  3. Ik heb ook al een paar keer gemerkt dat die 60.000km net te veel lijkt te zijn. Ik laat hem nu vervangen na 50.000km
     
  4. #64 Jasper82, 24 aug 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 aug 2015
    Het is echt een wereld van verschil in elk geval.

    @gerardTDCI, merk je echt meer pk's en is de auto nou echt veel zuiniger?
     
  5. ja Jasper, die pk's merk je wel en hij pakt net ff wat eerder op in toeren.
    er zal vast wel brandstof bespaart kunnen worden maar het lukt mij echt niet :whistle:
    je raakt er namelijk wel een beetje aan die pk's verslaafd :dance:
     
  6. Je bent bekend met het verhaal over correctiewaarden? Tunen bij een hogere kilometerstand kan veroorzaken dat de verstuivers vervangen moeten worden.
     
  7. [MENTION=317]kolere[/MENTION], wat zijn in jou ogen hogere kilometerstanden? De mijne is getuned bij 180.000 km en zit nu op 455.000 km met de originele verstuivers.
     
  8. Tegen 200.000km, daarom vermeld ik er ook bij "kan" het hoeft niet. Kans is afhankelijk van de staat van de huidige verstuivers.
     
  9. Hmm... Daar zit niemand op te wachten natuurlijk. Na het verstuiver-avontuur met de Peugeot 307 heb ik daar geen zin meer in. Inmiddels 221.000 op de teller met (denk ik) de originele verstuivers...
     
  10. Zo, de Focus een dagje bij de Dealer... Was een aanbieding voor een grote beurt, 50% korting!! Een aangezien hij begin december sowieso moest, heb ik het maar naar voren getrokken...

    Wel een probleempje die hoop ik niet te groot is. Na het vervangen van het brandstoffilter heb ik wat problemen met het starten.

    1e keer start de auto perfect, als ik dan wil wegrijden slaat de auto af. Daarna lijkt het alsof hij niet wil starten, ik moet echt gas bijgeven om hem weer aan de praat te krijgen. Dit is niet elke dag, maar heb het nu een keer of 4 gehad en lijkt me niet goed!

    Afwachten maar weer....
     
  11. Klinkt inderdaad niet hoe het hoort, heeft die van mij nog nooit gehad die start echt altijd binnen een seconde. Heb je hem al uitgelezen met Forscan? Misschien je egr die niet helemaal goed functioneert?
     
  12. Is het brandstoffilter wel goed ontlucht dan?
     
  13. Dat gebeurt tijdens het rijden, dan is het alleen mogelijk dat er ergens een lek zit als lucht het probleem is.
     
  14. Morgen mag ik hem weer ophalen... €450,- grote beurt en APK.
    - Uitgelijnd
    - Nieuwe remblokken achter
    - brandstof additief, zat een storing... mogelijk vervuiling, dus kan EGR-zijn (is vervangen in 2012)... Maar ze wilden niet gelijk alles uit elkaar halen.
    Ze hebben alles getest wat ik had aangegeven, geen probleem met starten.

    We wachten het eerst maar weer af. De rekening valt me in elk geval reuze mee!
     
  15. Was toch 50% korting of heb ik dat fout begrepen. Vind dit meer de normale prijs zonder korting voor een grote beurt en apk. Wat was de storingscode dan?
     
  16. Grote beurt alleen was €150...

    Onderdelen komen daar natuurlijk nog bij, remblokken achter, uitlijnen, additief en leenauto + gereden kilometers.

    Volgens mij zit je dan bij menig garage al op de 700-800 Euro... toch?

    Hij kwam overigens zonder aandachtspunten door de APK.

    Hij rijdt weer fijn en alles voelt ook weer strak. De :focus2: ook maar gelijk weer gewassen en uitgezogen, is het allemaal weer als nieuw!

    Hopen dat ik pas in september 2016 weer terug hoef te komen.
     
  17. Ik had over uitlijnen en de remblokken heen gelezen. Dan is het een nette prijs!
     
  18. #78 Jasper82, 26 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 sep 2016
    Helaas... Mijn Panther Black 1.6 TDCI is overleden... Turbo naar de knoppen, daarnaast nog een paar grote reparaties en ik zou bijna E.4000,- moeten betalen om hem weer te laten rijden. Dat werd me echte te veel.

    Nu rijdt ik een Focus MK1.2, 2.0 benzine, automaat... Wat ik snel kon aanschaffen ivm geldgebrek en tijdgebrek.

    Ik moet zeggen, het valt me niet tegen, maar de MK2 is toch echt wel meer auto dan de MK1. De 2.0 is wel weer een fijne motor! En ik kan er nog 650 kilometer mee rijden op 1 tank benzine, dat valt mij reuze mee.

    Helaas staat er wel 245000 op de teller, dus het is even afwachten hoelang hij het nog volhoudt. Ik ben in elk geval weer mobiel!

    Deze thread zal in elk geval niet worden voortgezet. En een nieuwe.. Ik weet het nog niet.
    Af en toe zal ik het forum wel blijven volgen, aangezien er nog heeeeeel veeeel mk1 rijders zijn, wellicht zijn er nog wat tips en trucs waar ik wat aan heb.
     
  19. Das balen zeg!! Was een ruilblok geen optie?
     
  20. das ..... :(
     

Deel Deze Pagina