Overleden...

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Jasper82, 26 jan 2014.

  1. Eind april is mei geworden... Naast een distributieriem ook nieuwe olie + filter en...
    luxe kentekenplaten.

    Eea duurde vandaag wat langer, dus moet nog even een dag volhouden in een Seat MII.

    Vanmiddag de auto weer ophalen en dan ook maar weer even wassen, dat is echt schandalig lang geleden. Hij lijkt op dit moment wel Panther Grey!
     
  2. later vanmiddag foto's... Of je moet echt interesse hebben in een Seat Mii...
     
  3. Hmm... Duurt iets langer. Auto is klaar, maar de platen moeten nog binnenkomen. Nog 1 dagje geduld...
     
  4. Wat waren de kosten voor de ditributie vervangen? Heb j ook gelijk de multiriem
    laten doen?
     
  5. [MENTION=13493]Albert[/MENTION]: d-riem kunnen Lars en ik voor je doen. Voor de 1.6 tdci hebben we dit al vaker gedaan en volgens specs.
     
  6. Dat is goed nieuws. Wil je me een prijsopgaaf doen incl multiriem en alle spanners e.d.?
    Waar woon je eigenlijk?
     
  7. Moeten multiriem en distributie altijd samen? Heb ik nog nooit gedaan dacht ik...

    Maar, distributieriem incl. waterpomp kost mij €400,-
    Geen idee of dat duur is, laatste keer was voor de Peugeot en dat was in combinatie met grote beurt en een reparatie...
     
  8. #49 Jasper82, 23 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mei 2014
    [​IMG]

    Nu nog schoonmaken... Blij dat ie weer terug is!
     
  9. Ik denk dat dat helemaal niet duur is. Wat voor/welke garage ben je geweest?
     
  10. Seat dealer, auto Blij in Zevenaar. Daar heb de Focus ook gekocht en blijft ie ook wel een tijdje in onderhoud... Erg tevreden over!
     
  11. Goeie prijs als dit incl. materiaal is.
    Al vraag ik me wel af of ze de riem volgens specs hebben gedaan. Dus met de juiste tools en zonder een shortcut (riem plaatsen d.m.v. Tandjes tellen en streepjes zetten) te nemen.
     
  12. #53 Jasper82, 24 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mei 2014
    Foto's

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Volgens mij is ie wel schoon...

    En volgens mij had ik nog nooit een foto van het interieur gepost, dus bij deze.

    Volgens mij heb ik nu eigenlijk ook wel alles zo als het moet zijn op de :focus2:.
    Of het moeten nog een keer nieuwe logo's zijn... vooral het :tdci: logo is lelijk geworden.

    Ach, zo blijft er nog wat te wensen over!
     
  13. Ze zijn er lang genoeg mee bezig geweest... Maar goed, dat weet ik dus ook niet...

    Voor die €400,- moet ik er wel bij zeggen dat ik dat bij de aanschaf van de auto heb afgedongen. Aangezien de teller op 179.200 stond en ik niet na een half jaar voor meer dan €1000,- aan onderhoud wilde spenderen.:cool:
     
  14. Dus je hebt al van de aanschafprijs afgedongen en dus los daarvan was het vervangen van de waterpomp en distributieriem 400 euro. Voor een dealer is die 400 euro al niet erg duur!
     
  15. Zo, half jaar later... Even wat afstoffen...

    Voor 3 december moet de focus gekeurd worden... Dit moet niet al te veel problemen opleveren.

    Alhoewel... Vorige week vond een collega dat het naar diesel rook in de auto. Ik kan alleen zelf niks ruiken want ik ben verkouden. Mijn vriendin heb ik er nog niet over gehoord en zij heeft een goeie neus... Eerst maar afwachten.

    Weet iemand of de voorruitverwarming makkelijk gemaakt kan worden, heb hier wel eea gelezen over vervangen van de hele ruit! Het is de linkerkant die het niet meer doet, en in dit jaargetijde is het geen overbodige luxe dat het werkt...

    Verder ben ik nog steeds superblij met mijn :focus2:!
     
  16. Ligt eraan waarom die het niet doet. Parafan loshalen en de bedrading controleren kan geen kwaad is ieder geval.
     
  17. Pff.. Aangezien ik geen knutselaar ben, verandert er niet zoveel aan mijn :focus2:.

    Behalve de kilometerstand. Inmiddels 219.000 op de teller en eigenlijk heb ik niks te klagen. Het afgelopen jaar heeft hij wel wat vaker langer stilgestaan omdat ik veel kan carpoolen. Maar omdat een enkele reis woon/werk 70 kilometer is en familie en het noorden van het land woont, sluipen de kilometertjes er toch wel bij.

    Nog 7000 klimeters en hij mag weer een beurt en APK denk ik. Ben benieuwd wat daar uit komt rollen. Denk dat de remmen wel toe zijn aan een beetje onderhoud, aangezien het stuur soms wat begint te trillen als ik de rem intrap.

    Ik vraag me nog steeds af waarom ik ooit Peugeot heb gereden...:schater:
     
  18. ...En dan rij je op de snelweg, wil je een vrachtauto inhalen en dan... niks noppes... geen :ford: power meer! In het schermpje verschijn een melding; STORING STUURBEKRACHTIGING!

    Aangezien ik geen idee had wat dit kon zijn, maar eens gaan zoeken hier. Blijkt een brandstoffilter dit soort storingen te kunnen veroorzaken! Garage gebeld, die vond dit ook raar. Gelukkig heb ik dit forum en kon ik verder lezen. Garage had inmiddels een Ford dealer in de buurt gebeld en kwam met hetzelfde.

    Kon in de middag langskomen, gerepareerd terwijl ik wachtte en cappuccino wegtikte.

    Moet ik met een nieuw brandstoffilter nog rekening houden met bepaalde zaken, bedenk ik mij net?
     
  19. Nee hoor, geen andere zaken om rekening mee te houden.

    Weet niet of je een diesel hebt maar deze moet je om de 60.000 en nieuw brandstoffilter geven anders krijg je de meest vreemde storingen. (Zelf ervaring mee)
     

Deel Deze Pagina