1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Joshua's Focus ST MK2 Performance Blue [Mongoose turbo-back!]

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door JoshST, 20 jan 2014.

  1. Ja die filmpjes heb ik ook gezien. Maar komt vast goed :D
     
  2. [MENTION=9261]little viper[/MENTION] Oké dan wordt het morgen misschien eens tijd om iets minder braaf aan het verkeer deel te nemen dan normaal haha :shhh:.
    [MENTION=5884]roxy[/MENTION] Vast wel haha ;)
     
  3. Mooie ST jozef
     
  4. Mooie update's, ziet erg mooi uit die rode klauwen.
     
  5. Ziet er gezond uit Jozef! Straks maar eens even kijken naar dat monster[emoji2]
     
  6. #106 JoshST, 9 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 aug 2014
  7. Hoe zit het met de foutcode ?
     
  8. De laatste tijd heb ik weinig tijd gehad om de 'nieuwe updates' op mijn topic te zetten, maar hier de laatste dingen die er aan zijn gedaan :dance: :

    Laatst had ik de schijven+blokken aan de voorzijde vervangen en meteen de klauwen rood gespoten. De achterkant had ik ook nog gedaan, hier een foto van het resultaat (beetje lastig te zien, maar het rood springt er in het echt mooi er uit):
    [​IMG]

    Ik vermoedde zelf eerst dat ik ergens vermogen miste aangezien de Stratagem onder het rijden vreemde waardes aan gaf (200pk max en 400nm). Toevallig was net daarna de ST owners club dynodag in Harskamp, en was ik van plan om daar een run te doen om mijn vermoedens te bevestigen en natuurlijk ook om de auto's van de rest te bewonderen ;).

    Net voor deze dynodag heb ik zitten twijfelen om misschien nog een andere Intercooler te laten plaatsen, en dat was er uiteindelijk toch nog van gekomen. Toen de intercooler was geplaatst merkte ik al meteen een enorm verschil onder het rijden :thumbs:

    De oude intercooler langs de nieuwe Airtec Gen3:
    [​IMG]

    En hoe hij nu zit :D:
    [​IMG]

    Op de testbank met de ST owners club dynodag:
    [​IMG]

    Toen ikzelf naar de uitdraai keek schrok ik zelf van de waardes die het blauwe beestje haalde. Ik had zelf niet meer verwacht dan 270pk en +- 430nm. Op papier stond er wat anders:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik was zeer tevreden met de waardes, en kon ik gelijk mijn vermoeden dat ik ergens vermogensverlies had vergeten. Achteraf gezien is het wel logisch dat de stratagem het vermogen niet nauwkeurig kan meten, maar het zette mij toen wel aan het denken of er misschien toch iets fout was.

    De dynodag was super gezellig en goed georganiseerd, er waren genoeg mooie ST's en andere auto's om te bewonderen! Veel mensen haalden hogere waardes dan verwacht. Kortom was het een super geslaagd dagje :thumbs:
     
  9. mooie waardes voor een mooie :st: Josh :thumbs:
     
  10. Airtec niet mooi zwart spuiten zodat ie niet op valt?
     
  11. Bedankt Gerard! :)
    [MENTION=9921]Steff[/MENTION] Ik vind juist dat de intercooler zo mooier is in mijn mening, hij mag wel opvallen vind ik. De tekst Airtec is bij mij ook in metallic blauw gespoten, waardoor het bij de carrosseriekleur van de auto zelf past :)
     
  12. Soms mag je bling wel laten zien. In dit geval ook.
    Vindt het er gaaf uitzien.

    En het nadeel van spuiten is dat je op den duur steenslag gaat zien.
     
  13. ik vind de blauwe letters op de blauwe carrosserie juist top! Goede waardes ook op de dyno
     
  14. Bedankt heren! ;) Dit is inderdaad gewoon een kwestie van smaak.
     
  15. dat is zeker veel pk voor een ST , mooie waardes ook.
    blauwe airtec letters vind ik wel cool staan , een ST mag ook wel opvallen :D
     
  16. Ziet er goed uit jozef! Binnenkort maar weer ff meeten!
     
  17. Thanks! ;)

    Ja vooral dankzij jou Tommes :thumbs:, en doen we haha.
     
  18. #118 JoshST, 8 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 sep 2014
    Een tijdje geleden heb ik voor weinig geld een mooie Mongoose turbo back met decat op de kop getikt :dance:. Deze heb ik helemaal schoongemaakt, en ook de tips aan laten passen en gepolijst samen met de demper. Toen ik alles eindelijk compleet had (wederom thanks to Tom!) heb ik afgelopen zaterdag, met hulp van een collega de uitlaat er onder geknutseld :D.

    Het begon eerst met alles (een dag van tevoren) een keer goed inspuiten met kruipolie. Toen het eindelijk zo ver was zijn we eerst begonnen om de downpipe los te halen van de turbo met warme motor. De onderste bout kwam redelijk makkelijk los, alleen de 2 bovenste waren iets lastiger. Uiteindelijk hebben we 1 van die 2 bovenste losgekregen en kwam het aan op de laatste.... Jezus wat zat die vast zeg :shock:. De motorsteun los moeten halen, en het blok moeten kantelen en dan de ander met de momentsleutel er op... Zelfs toen kwam hij met flink kracht zetten pas los. Toen dit eenmaal gedaan was ging de rest eigenlijk vanzelf.

    Hier de foto hoe hij er onder zit:
    [​IMG]


    En met zijn pootjes op de grond (inclusief de nieuwe Ford logo's) :
    [​IMG]

    En toen kwam eindelijk het moment dat ik hem kon starten... Wat komt er nu een geluid vanaf zeg :rock:. Klappert heel erg lekker, en vooral de sound is een stuk dieper en harder dan wat het voorheen was. Qua vermogen lijkt het wel dat hij nog iets soepeler loopt, en vanuit onderin ook sneller oppakt.
     
  19. mooie dikke pijpen!
     
  20. Da bin' beste blearpiep'n :mrgreen:
     

Deel Deze Pagina