1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Joshua's Focus ST MK2 Performance Blue [Mongoose turbo-back!]

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door JoshST, 20 jan 2014.

  1. Ziet mooi uit die carbon folie!!!

    Lijkt mij eerder dat de MAF sensor aan het overlijden is. Omdat je de storing weer terug krijgt. Normaal mag hij niet in de "war" raken van aan en uit zetten.
     
  2. @roxy Dankjewel Roxanne! :D. En ja inderdaad... Ik begon na al die kilometers eindelijk de hoop te krijgen dat de storing niet meer terug zou komen maar helaas. Is ook erg 'toevallig' weer dat jij het ook al na het tanken had haha :P. Maar de grille is iets waar ik bewust toch uit de buurt van blijf, hetzelfde geldt voor het onderste stuk waar de modderkuip aansluit op de voorbumper aan de kant waar het luchtfilter zich bevindt. En inderdaad haha, wat een typische naam voor die sensor :schater:

    @little viper Ik heb hem nu nogmaals gereset, en met de Stratagem kan ik ook zien dat de MAF sensor gewoon waardes afgeeft. Hierdoor zou de sensor zelf eigenlijk helemaal goed moeten zijn neem ik aan. Ik heb alles laatst nogmaals nagekeken/aangedraaid en alles zit zoals het hoort... Het sokje geeft (volgens K&N) 5% meer luchtweerstand, maar eigenlijk zou dit toch geen invloed op de MAF moeten kunnen hebben?

    @ron1978 Dankjewel! :) En inderdaad, eigenlijk zou dit niet moeten kunnen. Wel erg typisch ook dat de storing kwam nadat ik de CAIS heb gemonteerd, hiervoor had ik nergens last van dus ik heb een vermoeden dat het niet echt aan de sensor zelf ligt, maar momenteel sluit ik nog niks uit haha ;)
     
  3. Ik ben geen technieker he, maar voor je die reparatie zou ik eerst alles uitsluiten wat waardes kan veranderen .

    Die mafsensor is een gevoelig iets...

    Zeer grote kans dat je maf sensor versleten is, maar die misschien test om zonder sok te rijden?
    Heb je dan nog een code, vervang dan de maf sensor pas?

    Not my car he ;)
     
  4. @little viper Ja precies! Ik heb de code nu al gewist, maar ik ga morgen toch maar eens even de sok er af halen. Is heel weinig moeite, en dan kan ik dat inderdaad wel uitsluiten ;). Ik stel je advies zeker op prijs! :thumbs:

    Wat me wel opviel is dat ik een keer zonder de CAIS heb rondgereden met de stratagem op de race+ map. Die geeft een indicatie hoeveel NM en PK's je ongeveer hebt. Zonder de CAIS heb ik een keer de 410nm aangetikt, en nu met de CAIS kom ik niet meer boven de 364 uit :|. Ik merk echter zelf geen verlies nadat alles is gemonteerd, maar ik heb ook geen idee hoe die stratagem het meet, en of het wel betrouwbaar is.
     
  5. #85 roxy, 6 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jun 2014
    Vreemd dat je minder nm lijkt te hebben. Ik had toen de Cais net geplaatst was ook het idee dat ik minder trek kracht had, maar sinds ik de foutcode heb gehad en de Cais nog even gecontroleerd en aangepast is, trekt hij echt lekker door. Heb dus het idee dat de Cais niet helemaal optimaal zat eerst..

    Ik ga 21 juni naar de Dynodag van SToc om te kijken hoe de waardes bij mij nu zijn. Misschien ook een idee voor jou?
     
  6. Nog laatste extra double check:

    Stel: je hebt de sok weggehaald.
    En je krijgt tóch foutcode delete deze dan, maar neem nog geen conclusies!
    Want die foutcode is nog van toen de sok erop zat!!!

    Foutcodes komen immers niet altijd direct!!
    Dat heb ik zelf ondervonden en is mij door een fordgaragist zelf gezegd ;)

    Komt de foutcode dan nog eens, dan weet je pas zeker (!) dat sok er niets mee te maken heeft

    Persoonlijk zou ik eerst het origineel luchtfulhuis terug plaatsen indien de foutcode blijft komen . Alvorens een nieuwe maf te plaatsen...

    Wie weet ligt het aan de k & n ??

    Ik weet niet of je k & n kan vervangen ?
    Anders heb je hier ook weer plaatsingskosten van :/
     
  7. Mogelijk was de esp storing reeds actief!!
    (Al dan niet zichtbaar)

    Esp storing geeft zware vermogensvermindering ! ;)
     
  8. Ok misschien is dat het geweest, maar even afwachten of het goed blijft gaan.. Overigens hebben Joshua en ik geen K&N Cais maar een Dreamscience Cais..
     
  9. [MENTION=5884]roxy[/MENTION] Morgen toch maar nog even kijken of alles écht 100% zit, en nog maar even een keer rondrijden met de monitor van de stratagem erbij. Lijkt me trouwens wel superleuk zo'n dynodag! :) Ik moet alleen nog ff kijken hoever het rijden is voor mij en of dat ik op die datum tijd heb. Weet jij misschien tot welke datum het mogelijk is om hiervoor in te schrijven?

    [MENTION=9261]little viper[/MENTION] Ik heb rondgereden met de foutcode en getest of de ESP ingreep. Dat deed hij duidelijk niet haha :P. Na het wissen van de foutcode heb ik hem nog even uitgetest, en bij volgas vanuit een langzame snelheid gaat het ESP lampje knipperen als hij zijn grip verliest, maar hij 'klapt' er niet echt in (niet schokkend) Ik heb meer het gevoel dat de auto dan even inhoudt of licht doorslipt. Ik heb dit al een tijdje, alleen weet ik niet of dit normaal is, of dat het toch nog de storing is, zonder dat ik een foutmelding krijg... :nocheer:
     
  10. Je kan je alvast onder voorbehoud opgeven voor de Dynodag.. Dan kan je altijd nog afzeggen als het toch niet gaat lukken, er is dacht ik nog iemand die zich ovb heeft opgegeven dus dat is geen probleem :)
     
  11. Ik bedoelde ivm dat vermogenverlies dat je misschien al een "esp storing" had op je boordcomputer.
    En als je melding "esp storing" hebt heb je yen ggoot vermogenverlies ...
     
  12. [MENTION=5884]roxy[/MENTION] Oké, ik zal kijken of ik die zaterdag vrij kan houden, en dan zal ik me vast onder voorbehoud inschrijven :thumbs:. De kosten hiervoor zijn €50 toch?
    [MENTION=9261]little viper[/MENTION] Ik heb gisteren nog even alles nagelopen, een paar slangenklemmen wat beter vastgezet en alles nét wat beter 'uitgelijnd'. Ook heb ik de sok eraf gehaald en ben ik weer met de stratagem rond gaan rijden. Nu heb ik gezien dat de MAF wel degelijk meet (rond de 5 g/s stationair, en bij volgas ruim boven de 180 g/s), echter kwam ik ook vandaag niet boven de 189pk en 350nm uit volgens het apparaat... :nocheer: Nu is het inderdaad even wachten totdat de storing weer boven water komt, dan wis ik hem nogmaals en laat ik nog wel even weten of het verschil maakt nu ;).
     
  13. Naast wat 'knutselen' aan de CAIS ben ik gisteren ook de hele dag zoet geweest aan de remmerij. Het was wel lekker zwoegen met die temperaturen :schater:.

    Eerst de klauwen maar eens goed schoongemaakt...
    [​IMG]

    Geschuurd, afgeplakt en gespoten :)
    [​IMG]

    De veren heb ik zwart gespoten, gewoon voor een klein beetje contrast ;)
    [​IMG]

    De nieuwe schijven + blokken gemonteerd en de klauw weer vastgezet. (let niet op het ijzerdraad wat er nog hangt, daarmee had ik de klauw tijdelijk aan opgehangen haha :P)
    [​IMG]

    Het resultaat:
    [​IMG]

    [​IMG]

    De achterste klauwen zijn binnenkort ook aan de beurt voor een likje rode verf ;).
     
  14. Netjes!!
     
  15. #95 little viper, 8 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jun 2014
    De maf waarden zijn perfect!

    Die heb ik en anderen ook;)

    Behoudt hij in 4de LANG de 1,1 bar?

    Controleer je turboslangetje dat naar de SYmposer gaat eens.
    Deze is bij mij en jurgen eens zeer licht gescheurd geweest .

    Moeilijk te zien, wegens verstopt achter het rechter voorlicht...
     
  16. Zo lekker bezig geweest Joshua, ziet er goed uit :thumbs: Ik wil ook nogsteeds de klauwen van een kleurtje voorzien. Ik ben alleen totaal niet handig en ik kan maar geen keuze maken over welke kleur ik dan wil, dus dat komt nog een keer!

    De kosten voor de Dynodag is idd 50euro, dus dat scheelt een hoop met de gebruikelijke kosten..
     
  17. [MENTION=13631]Johanpg[/MENTION] Dankjewel! :D
    [MENTION=9261]little viper[/MENTION] Ik had inderdaad al een vermoeden dat die waardes ook goed zijn, dus in principe zou ik nu de MAF zelf niet de schuld meer kunnen geven. Ik heb ook getest of hij zijn turbodruk behoudt (wel in zijn 3, want als ik hem in zijn 4 helemaal door zou trekken wordt het wel érg illegaal qua snelheden hahah :schater:), maar hij blijft mooi bij de 1.1, en bij 5000 toeren wordt het nét iets minder maar ook dan zit hij nog ruim boven de 1.0 bar, misschien zelfs 1.05. Ik heb me ingeschreven voor de dynodag de 21ste, dus dan weet ik het écht zeker. Morgen ga ik nog even langs Tom ST, misschien dat hij nog iets kan vinden ;)
    [MENTION=5884]roxy[/MENTION] Dankjewel Roxanne! :D Inmiddels heb ik me ingeschreven, en ga ik er alles aan doen om de 21ste vrij te houden. Ik ben iig erg benieuwd hoe die van mij en van anderen presteert ;). Het is wel een flink stuk rijden, maar zeker omdat het nu zo weinig kost is het een unieke kans :)
     
  18. Gezellie! Hopen dat het lukt die dag vrij te houden. Ik ben vooral erg benieuwd of mijn auto niet van de bank vliegt (Eén van mijn grootste angsten haha). Maar komt vast goed ;)
     
  19. Zekerr! Ik heb op youtube ook al een aantal spannende filmpjes voorbij zien komen van auto's die er af schieten, of ´poef´zeiden :???:... Maar die mensen daar zullen vast en zeker kennis en ervaring genoeg hebben om ervoor te zorgen dat zoiets niet gebeurt haha :P
     
  20. Je zal het toch in 4de dienen te testen.
    Deze versnelling geeft het meest realistische beeld ;)

    1ste 2de 3de is niet Max vermogen .

    Rijdt eens 70km/u tot 150 à 160km/u in 4de.
     

Deel Deze Pagina