Wie weet een goed en redelijk betaalbaar adresje voor rvs uitlaten. Die van mij is na 388.000km trouwe dienst bijna toe aan vervanging en ben een beetje zoekende naar een andere en dan het liefs rvs.
Eps is inderdaad goed. Ben er met de cougáhr ook geweest, viel me kwa prijs toen ook alles mee. ( ze hebben de Mongoose er toen netjes onder gemaakt, en hier en daar aangepast )
Je hebt wel gekeken op hun website www.uitlaten.com? Voor jou is een rit naar Kiel-Windeweer bijna om de hoek
Is een klein bochtje naar links. ;-) Maar anders kunnen we bij EPS ook wel afspreken, zit je er ook niet de halve dag alleen :-D
ik kan je zeker EPS aanraden,nu 4 x geweest en ben zeer tevreden over hun werk. ligt er ook echt aan wat je wil en vanaf waar je wilt beginnen.en hoeveel dempers en kwa grote.als je hun mailt met wat jij wilt dan krijg je van hun een offerte met een prijs indicatie.meestal moet je die prijs gewoon aanhouden. verwacht woensdag pas bericht als je hun mailt want maandag zijn ze zoiezo gesloten en op dit moment hebben ze het niet rete druk en zijn ze dinsdags ook vrij. het is in kiel windeweer en dat ligt pal naast hoogezand.
Kiel Windeweer is mijn favoriete omgeving. Als ik een nieuwe uitlaat nodig heb weet ik waar ik moet zijn.
Freddie, Maxi Performance daar heb ik mijn RVS uitlaat laten maken en plaatsen, prima service en niet duur. Maar goed wat is duur, ik mag hopen dat een beetje RVS uitlaat de rest van het leven van de auto mee gaat
Het is ook maar net welk soort RVS wordt gebruikt en dat mag wat kosten. [FONT=arial,helvetica]RVS, is hier maar één soort van? [/FONT] [FONT=arial,helvetica] terug [/FONT] [FONT=arial,helvetica] Nee, RVS is er in erg veel uitvoeringen, die lang niet allemaal geschikt zijn om er een uitlaat van te maken. Het meest gebruikt zijn de soorten met de aanduiding 304 en 409. Dit 409 is, ondanks dat het een soort RVS is, wel magnetisch. Het materiaal is lekker buigzaam en kan goed tegen de hoge uitlaattemperaturen. 409 gaat wél oppervlakteroest vertonen, maar gaat ontzettend lang mee. 304 blijft wel mooi, maar is wat harder en vraagt een zorgvuldige bewerking. [/FONT]
Het hangt eigenlijk een beetje af van het feit of ie door de keuring komt met de huidige uitlaat, voor zover ik kan zien is deze nog wel gasdicht maar de demper is al 3 schalen kwijt zeg maar. Mocht ie om de uitlaat gewoon door de keuring komen, ga ik zeker wat meer bij elkaar sparen voor een rvs uitlaat. Dit geniet toch wel mijn voorkeur, mede omdat ik nog wel even door wil rijden met de Sedan ondanks de kilometerstand. Hierna komt er toch een andere motor in (weer een 1.8 TDCi) dus de uitlaat mag wel ff meegaan. We gaan het allemaal zien straks, er moeten zowiezo 4 nieuwe zomerbanden komen