1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bryan's Focus ST

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Bryan, 1 jan 2014.

  1. De douane stelt mn geduld op de proef. Na een mis communicatie is de Elevate te laat verstuurd naar de importeur. Na een telefoontje hebben ze de Elevate mer spoed verzonden. Helaas ligt deze nu vanaf vorige week zaterdag bij de douane.

    Nu blijf ik hopen dat deze nog op tijd geleverd word voor EFE.

    Nu word het de dag voor EFE nog flink beunen. Want de elevate is niet de enigste upgrade die eraan zit te komen ;-)
     
  2. #162 Bryan, 15 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2014
    Er was weer tijd voor een upgrade. En een dikke ook.

    Ten eerste heb ik een Elevate induction pipe uit Amerika laten komen.
    [​IMG]

    Ook heb ik een Airtec stage 1 intercooler besteld.
    [​IMG]

    Zaterdag 13 september was het dan ook een sleutel dagje. En mooi een dag voor EFE.

    Hier de oude en nieuwe intercooler
    [​IMG]
    En hier zie je hem mooi zitten. Heb gekozen voor een zilveren met rode tekst omdat dit dan beter zichtbaar is.
    [​IMG]

    Ook de Elevate werd die dag gemonteerd.
    [​IMG]
    [​IMG]

    De Elevate is gemonteerd. Helaas waren er zwarte slangen geleverd ipv blauw. Deze word nog nageleverd en zal ik dan ook weer verwisslen met de zwarte.[​IMG]

    [​IMG]

    Ook zijn er wheelspacers gemoneteerd zodat de wielen mooier in de wielkasten komen te staan.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ook heb ik het software van ModC vervangen voor ModX.
    Donderdag word er dan ook een RS koppelingsset gemoneteerd die ik meteen had mee besteld.
     
  3. zo hier word flink gewerkt
     
  4. Mooie vooruitzichten!

    Heb je een pic van de luchtfilter zélf?

    Vraagje.
    Is je ST verlaagd!

    Want een ST met spacers, maar zonder verlaging vind ik niet geslaagd...

    Maar het is jouw wagen he .

    Zelf heb ik eibach.

    = top!
     
  5. Goed bezig Bryan :thumbs: alleen... inderdaad, waarom is de wagen na al die mods nog niet verlaagd??? Dit ziet er niet uit zo...
     
  6. Luchtfilter is gewoon een conisch luchtfilter van k&n. Deze zit nu achter de mistlamp.

    ST is nog niet verlaagd nee. Ik heb geen geldboom op het balkon. Dus moet net als iedere andere stapje voor stapje verder gaan.

    Spacers zijn ook van Eibach.
    En als er andere veren komen, worden dat die van eibach.

    Eerste upgarde die er nog wel op moet voor de Dyno is de 3" catback.
     
  7. Trouwens op de foto staat de ST hoger als normaal. Na hem op de krik te hebben gehad, heb ik er niet mee gereden toen ik de foto maakten. Dus staat hij lager als op de foto na alles weer is ingeveerd.
     
  8. Hier een betere foto zoals hij er nu bij staat qwa hoogte en verbreding.
    [​IMG]
     
  9. Dat vermoeden had ik al, stond wel erg hoog op die foto...

    Het is bij jou niet alleen een kwestie van geld, heb ik het idee. Jij gaat puur voor vermogen, dat heb ik al door haha ;)

    Ieder zn ding, maar bij mij staat verlagen altijd aan het begin van mn lijstje. Twee vliegen in één klap: optisch mooier EN betere wegligging.

    Overigens, je hebt tegenwoordig Eibach veren waarbij de achterkant even laag wordt als de voorkant. Bij de oude veren vonden mensen vaak de achterkant nog te hoog. Misschien wist je het al, maar zorg er dus voor dat je die aangepaste veren koopt. Later kun je eventueel je weggedrag nog meer verbeteren door Bilstein B8 schokbrekers te monteren...
     
  10. Dat ziet er inderdaad al veel beter uit , na het rijden!!

    Vond het al raar!!!

    Dat van die eibach die achteraan ook lager zijn wist ik niet :/

    Dat hadden ze mij nooit voorgesteld.
    Want de ST heeft een relatief hoge poep.
     
  11. Mooie upgrades Bryan!! Die spacers doen m goed!
     
  12. Ziet er netjes uit Bry! Leuk beundagje!
    [MENTION=26]Kludrex[/MENTION] idd te merken dat jouw prio bij verlagen ligt, en niet bij een rear diffuser ;-)
     
  13. Was zeker een super beundag. En bere gezellig tot in de late uren. Zo zie je wie echt liefde heeft voor de st op de manier hoe er gesleuteld werd. Gewoon top.
     
  14. Hahaha, wat een roddelkluppie zijn jullie zeg :gayfight:;) ... maar, inderdaad, die diffuser had er natuurlijk allang op moeten zitten, net zoals de wagen van Bryan verlaagd had moeten zijn :D.

    Hey maar ff serieus, dat klus/roddelkluppie van jullie is wel een leuk initiatief en een leuke manier van ST kennis delen. Dat doen jullie goed :thumbs:, misschien zou ik wel lid moeten worden... maar, ik moet dan zeker wel een diffuser hebben ... ;).

    Btw, die Eibach veren zijn de Redline versie, voor 20mm en achter 40mm verlaagd. Dan zou die recht moeten staan...

    Nogmaals, goed bezig Bryan :thumbs:
     
  15. Als je van roddelen houdt moet je inderdaad bij ons zijn, goeie tijden slechte tijden is r niets bij! Ik zit ook te kijken naar verlaging en had de 20/25 gezien. Ff kijken of het wat is
     
  16. Waaat, is die van jou ook al niet verlaagd? :politie: :)

    Ik dacht dat het meer was achter, in ieder geval voor Eibach:
    Klik

    Je kunt ook voor Cobra veren gaan, schijnt ie ook mooi plat van te gaan liggen (20/40):
    klik
     
  17. Wil niet te laag. Jij bent duidelijk nog nooit in Eindje geweest... Voor mn deur drempels zo hoog als varkensruggen! Moet maar eens gaan bekijken
     
  18. Met al dat vermogen moest het ervan komen. Een RS koppeling + vliegwiel was een feit.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ook heb ik mn grillen, mitslampkapjes en diffuser een plasticdip gegeven.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  19. Afgelopen week ging er iets stuk in de versnellingsbak. Wat wist ik niet, maar misten de 1e en 2e versnelling. Omdat hij de volgende dag toch naar de garage ging, heb ik hem daar meteen neergezet aangezien de versnellingsbak er toch af moest om de koppeling te vervangen.

    Bij het demonteren hebben we het bedieningsmechanisme meteen los gehaald.
    [​IMG]

    Daar zagen we dat een asje die de versnellingen bediend was afgebroken.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Echter was het afgebroken deel spoorloos. Na een uur te hebben gekloot door de versnellingsbak in alle kanten te draaien te schudden en er lucht doorheen te blazen, konden we het spoorloze stukje metaal eruit vissen.
    [​IMG]
     
  20. Das minder van de versnellingsbak[emoji53]
     

Deel Deze Pagina