1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Drijfstanglagers niet los te krijgen?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door martijn v, 21 dec 2013.

  1. Al een tijd niet meer op het forum hier geweest te zijn, kom ik terug met een vraag :oops:

    Mijn 2006 sedan uitgerust met een 2 liter motor begon een rammelend geluid te maken, dus ik naar de locale garage.
    Die constateerde al snel kapotte drijfstang lager, maar gelukkig was dat het enige krukaslagers zijn nog goed.
    Maar later belt hij op, bij de ford kunnen ze enkel een compleet onderblok leveren geen losse lagers.
    Ook revisie bedrijven zouden geen uitkomst bieden.

    Nu vraag ik mij af weet iemand waar of die lagers los te verkrijgen zijn?
    Het kan toch niet zo zijn dat van een wagen van nog geen 10 jaar oud er geen losse onderdelen te vinden zijn?

    b.v.d. Martijn
     
  2. Ford levert inderdaad geen interne onderdelen van het onderblok. Ford heeft er bewust voor gekozen om het onderblok alleen als compleet vervangend onderdeel aan te bieden.

    Dit betekent echter niet dat deze onderdelen niet verkrijgbaar zijn. Zo weet ik dat bijvoorbeeld Burtonpower.com Cosworth onderdelen voor dit type motor verkoopt. Ik vermoed dat er nog wel meer aanbieders zijn die je aan de benodigde lagers kunnen helpen.
     
  3. ook verkrijgbaar bij elk willekeurig motoren revisiebedrijf.
     
  4. Dat heeft de monteur of de verkeerde bedrijven gebeld of hij stond te liegen :think:

    Ik krijg er een beetje een raar gevoel over.
     
  5. Zoek bijvoorbeeld maar eens op 4B4390HX , zo zijn er wel meer merken. Wilmink verkoopt ze ook, en dat is een toeleverancier aan heel veel revisiebedrijven.
     
  6. Klopt helemaal ik heb toen ook een compleet nieuw onderblok in mijn focus laten zetten niet los te krijgen en waarom geen idee en dit met 86.000 km op de klok
     
  7. Zuigerveren zijn ook niet bij Ford zelf te krijgen maar zijn wel degelijk leverbaar.
    Lijkt me dat die lagerschalen voor de drijverstang zeker leverbaar zijn.
    Ik gebruikte ze van een sloopblok 1.25 ooit voor een 1.4 waren gelijk.
    Prima lopen weer daarna .
    Je moet wel kijken of een te laag olieverbruik niet de oorzaak is geweest
     
  8. wellicht kan je overwegen je auto aan te bieden bij een revisie bedrijf is plaats van bij de dealer die alleen kan vervangen.
     
  9. Een van de problemen waar de monteur tegenaan liep, is dat in mijn motor lagerschalen zitten die geen positienok hebben.
    En de lagers die hij vond die dus juist wel hebben.
    Blijkbaar zijn ze hier op over gestapt.
     
  10. Het gaat hier in dit topic om een Duratec HE en dat is totaal iets anders als een oude Zetec.

    De 1.8 en 2.0 Duratec HE zijn compleet nieuw ontwikkelde motoren die niets met de oude 1.8 en 2.0 Zetec te maken hebben.

    De 1.4 en 1.6 Duratec zijn welliswaar wel een doorontwikkeling van de oude 1.4 en 1.6 Zetec maar desondanks zijn er inwendig veel onderdelen anders waardoor de meeste onderdelen niet uitwisselbaar zijn.

    Ford levert van de meeste nieuwere motortypes totaal geen onderdelen van het onderblok meer. Wanneer je dus onderdelen van het onderblok nodig hebt ben je op de toeleveranciers die ook aan Ford leveren of een producent van aftermarket onderdelen.
     
  11. Het zijn niet compleet nieuw ontwikkelde motoren, iig niet van Ford zelf.
    Deze motoren komen gewoon van het schap van Mazda. Wellicht in de kringen zoeken naar lagerschalen?
     
  12. Ja dat is een goede.
    Ik wacht even de reactie af van de leverancier waar ik eerst wilde bestellen.

    Ook schijnt er verschil te zijn tussen uitvoeringen met en zonder positienok.
     

  13. Als basis voor de Duratec HE is inderdaad de Mazda MZR L engine gebruikt (wat een doorontwikkeling is van de F engine uit 1983). Echter heeft Ford het ontwerp van de motor op diverse punten aangepast en wordt de Duratec HE door Ford zelf geproduceerd. Mazda en Ford motoren komen dus niet uit dezelfde fabriek en ik heb me laten vertellen dat er diverse verschillen tussen de Ford en Mazda motor zitten. Zo heeft de Mazda motor variabele kleptiming terwijl de Ford motor dit niet heeft. Ook weet ik uit eigen ervaring dat er verschil zit in krukas en vliegwiel tussen de Ford en Mazda motor.


    Voor zover ik kan vinden zijn de krukaslagers van de Mazda MZR L motor en de Duratec HE wel gelijk. Mogelijk dat Mazda deze onderdelen wel los levert.
     
  14. update

    Omdat de gene waar ik de lagers had besteld niets liet horen uit zichzelf, en ik toch al een minder gevoel had over het blok.
    Heb ik gisteren de monteur gevraagd te gaan kijken naar een nieuw of revisie blok.
    1 keer raden wat er vanmiddag werd bezorgd bij de buren d.m.v. dropshipping...
    Had murphy een broer met een eigen wet waar ik niets van weet?
     

Deel Deze Pagina