1.6 EcoBoost 150pk Schokken bij zachtjes optrekken.

Discussie in 'Performance' gestart door Matiscus, 17 dec 2013.

  1. Hallo,

    Ik heb echter alweer eens een probleem waar ik de laatste tijd met bezig loop.
    Mijn auto is een ford focus mk3 1.6 ecoboost origineel 150pk, bouwjaar 2013. Sinds september is hij gemountuned met het MP200 pakket. Nu heb ik er al een tijdje last van en het begint mij enorm te irriteren. Nadat de auto twee maal starten gewoon uitviel. Dit gebeurde twee keer op een andere dag. Voor juist te zijn vorige week woensdag. En de week daarvoor de dinsdag avond. Ben ik beginnen nadenken.
    Als ik met de auto lichtjes optrek kan hij zo schokjes geven. Gelijk je in een zelfde versnelling blijft rijden en altijd je gas induwt. (Dat gevoel geeft hij mij). Maar dan lichtjes, maar je voelt duidelijk dat hij wel schud. Hij doet het ook niet altijd...

    Nu heb ik al contact opgenomen met mountune, en die kennen niets van dat probleem.

    Nu heeft de verkoper van mijn wagen er ook met gereden, en hij voelt duidelijk ook iets. Dus aanstaande donderdag moet de auto binnen en wordt hij uitgelezen en geupdate waar nodig.

    Ergens maak ik mij wel zorgen. Want ik wil niet dat mijn auto iets overkomt. Zijn er mensen die eventueel weten in welke richting dat je van dat probleem moet beginnen zoeken? Ik heb het namelijk wel al een tijdje, ik heb geen idee of het voor de upgrade ook zo was...

    Bedankt om te lezen en voor jullie tijd!

    Mathias
     
  2. vliegwiel stuk?
     
  3. Zou dat die lichte schokjes kunnen veroorzaken? Ik hou alle opties open, donderdag moet de auto binnen, en kan dat allemaal eens vragen om na te kijken. De auto is van het bouwjaar 2013 en heeft nu 16000km... Maar dat wil niet zeggen dat het niet kan stukgaan?
     
  4. of een van je remmen loopt wat aan?
     
  5. Overslaande bougie?
     
  6. #6 Matiscus, 17 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 dec 2013
    Dat van die remmen kan natuurlijk ook altijd... Dat lijkt me zelfs logischer... Aangezien het meer voorkomt bij het trager accelereren. Want als ik de pedaal induw voor echt goed op te trekken, heb ik nergens last van... Enkel in lage versnellingen, op het gemak rijden en eventueel laten bollen... En meestal kort nadat ik het gaspedaal los om te bollen.

    Met die bougie zou ik het ook moeten hebben in hoge toerentallen? Want mijn vriendin heeft namelijk met haar fiesta problemen gehad met de bougies, bobijn, en bougiekabels, en die auto snokte veel erger, en trok niet meer op...
     
  7. ik zou eerst de bougies vernieuwen, geven vaker problemen.
     
  8. hmm, [MENTION=2561]Iodokus[/MENTION] heeft ook last gehad van een afslaande en minder lekker lopende auto. Hiervan ging de motor uiteindelijk kapot. Had iets te maken met thermostaathuis toen meen ik. Maar dat schijnt aangepast te zijn door Ford? Goed naar laten kijken in ieder geval. Je hebt nog garantie, dat is wel fijn.
     
  9. Bougies die op 16000km al versleten zouden zijn???!
     
  10. Heb ze ook bij die km stand kapot gehad, dus ja...
    Als je een beetje meegelezen hebt weet je dat er veel bagger bougies zijn.

    Mijn eerste ingeving zouden ook de bougies zijn en daarna de rest van de ontsteking.
     
  11. In mijn vriendin haar Fiesta de bougies ook bij 16.000km inderdaad.....
     

  12. Een lekkend thermostaathuis kan niet voor verbrande zuigerveren zorgen...

    Ik heb ze kapot gehad na 6000km, en waren geen goedkopies.
     
  13. Ja ech wel! Ik vervang bij de auto's die ik in onderhoud heb regelmatig bougies omdat ze de eerste slijtage symptomen al vertonen.
    En dan heb je het zeker niet over astronomische kilometerstanden, maar meer over de boodschappen wagentjes voor de korte afstanden.

    Ford heeft een hele serie bougies gehad welke vroegtijdig overleden.
    Ze zijn toen overgestapt op een andere leverancier en nu is het weer stukken beter.
     
  14. Niet alleen de bougies van Ford/ Motocraft. ;)
     
  15. [MENTION=12821]Matiscus[/MENTION] zijn de problemen al verholpen? Hebben de updates iets opgeleverd?
     
  16. Ja! Na de update waren alle problemen vrijwel wel weg. Ook die van de startknop. In dat update pakket waren er wel veel problemen voor een aantal problemen... Dus misschien iemand die ergens last van heeft, kan eventueel toch eens langs gaan bij de dealer om hem te updaten. ;)
     
  17. #17 ronver, 12 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2014
    dag matiscus,

    Ik ervaar ook de schokjes zoals jij die beschrijft, ook ik rijd met de mk3 1.6 ecoboost 150pk. Mijne is bouwjaar 2011. Hebben ze een nummer gezegd welke update het betreft dat dit probleem oplost ? dan kan ik eens informeren bij mijn dealer om deze update ook uit te laten voeren.
     
  18. Misschien 98oct tanken gedurende 1000km?

    Ik weet ook niet hoe erg die schokjes zijn he...
     
  19. Bij mij gaat er standaard Shell V-Power 98oct in.
     
  20. Als de problemen middels een software update zijn verholpen, zal standaard andere brandstof dit probleem niet verhelpen.
    Daarnaast is V-power geen octaan 98 octaan, maar octaan 97, omdat we in NL alleen 'Euro 95' en ' Euro 98' kennen, moet het als 'Euro 95' worden verkocht.
     

Deel Deze Pagina