1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

H7 - tegenvallende lichtopbrengst

Discussie in 'Electronica' gestart door Ulympos, 30 nov 2013.

  1. onze ervaring met Philips premium lampen zijn super, idd de duurdere varianten
    gingen zeer snel stuk, Philips of Osram, maakte geen bal uit, totdat wij dus
    bij de bouwmarkt Philips Premium lampen kochten, 2 jaar later zijn ze werkend
    met de auto verkocht, oké, geen super xenon look-a-like of wat dan ook,
    maar gewoon fel genoeg, en niet kapot te krijgen bij ons.
    Intussen zitten ze ook al weer 2 1/2 jaar in deze Focus, en ook al weer een tijdje
    in de Fiesta:thumbs:
     
  2. Toen ik nog met halogeen reed, zat er bij mij Philips vision +30% in. Persoonlijk vond ik de deze lampen best goed licht geven. Misschien is dit anders bij de c-max? Natuurlijk is een originele xenon unit een heel ander verhaal, ben er nog steeds erg blij mee, met name als ik uren in het donker over de Duitse snelwegen rijd.
     
  3. TNX voor jullie input. Of ombouw naar Xenon in een C-Max van 2004 haalbaar is, moet ik nog onderzoeken.
    Het prijskaartje wat daar aanhangt is belangrijk. Ik zag ergens een set Xenon-lampunits voor € 429. Dan komt nog de Xenon-set er nog bij. Wordt dan kostbaar....
     
  4. Mooiste is als je gewoon een compleet tweedehands setje vindt. Alleen zijn die voor de c-max volgens mij heel schaars. Voor de focus II kosten ze rond de 300 euro voor een set van twee compleet. Ombouwen naar handmatige hoogte verstelling is denk ik hetzelfde bij de c-max.
     
  5. #25 Blauwitje, 5 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2013
    Er is iemand die projectors in de bestaande reflector lampen heeft gemaakt, dat zag er erg mooi uit stuur anders een pb, tje naar [MENTION=11931]Marcelmax[/MENTION] voor info over de kosten

    zo ziet die van hem eruit!

    [​IMG]
     
  6. #26 pd3jcw, 5 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2013
    Ik heb nog wel een setje projectors met xenon branders liggen in 5000K. Shrouds heb ik er ook bij en butyl kit om het weer dicht te maken ook. Laat maar even horen evt.
     
  7. [MENTION=7712]Blauwitje[/MENTION] , dank je voor het compliment.
    Het meest lastige is het openmaken van de koplamp, als je dat gelukt is, is de rest simpel.
    Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel (of als je in de buurt van zaandam woont, kun je langskomen om het zelf te zien :) )
     
  8. Is dat wat te doen, de lamp openmaken? Moet mijn achterlamp nog openmaken en twijfel hoe ik dat het beste kan doen..
     
  9. Ik ga/laat eerst het "glas" polijsten en bekijken of deze actie in samenhang met de Philips X-treme lampen een belangrijke verbetering geeft. Moet ook een beetje op de centjes letten......
     
  10. Bij koplampen is het glas gekit. Door de kit warm te maken (bijvoorbeeld in een oven) wordt deze zacht en kan het glas met enige moeite worden verwijderd.

    Bij achterlichten is het glas met de behuizing versmolten. Hierbij heeft warm maken geen zin. het smeltpunt van de naad is immers gelijk aan het smeltpunt van de behuizing. Ik denk dat de enige manier om bij een achterlicht het glas van de behuizing te krijgen is door deze los te slijpen of met een gloeiende draad los te smelten.
     
  11. Koplampen zitten dicht gekit met permaseal, Google daar maar eens op dan kun je inschatten hoeveel werk het ongeveer is.
     
  12. Amper te doen met warmte, heb zelf de koplamp opengesneden met een scherp mes.
     
  13. Ik ben aan de gang gegaan met een verfpistool en een schroevendraaier.
    Toen ik doorhad hoeveel kracht je kunt geven, was het zo gelukt.
    Het resultaat vindt ik nog steeds erg goed!
     
  14. Probleem is dat bij het achterlicht de kap er omheen valt waardoor ik niet bij de lijm kan komen...
     
  15. Dremel....
     
  16. Hot knife (soldeerbout met mespunt) of gewoon een heel scherp mes. Dremel geeft echt een zooi en je verliest meer materiaal dan met snijden.
     

Deel Deze Pagina