H7 - tegenvallende lichtopbrengst

Discussie in 'Electronica' gestart door Ulympos, 30 nov 2013.

  1. Ik heb op dit forum onderdeel gezocht naar wat ervaringen, maar kon zo snel niet vinden wat ik zocht.
    Even ter info. Sinds afgelopen donderdag 28/11 rij ik een Ford Focus C-Max 1.8 Duratec in Ghia-uitvoering uit 2004. Gisteravond kwam ik in een flinke bui terecht op een buitenweg zonder al te veel straatverlichting. Ik was niet kapot van de lichtopbrengst van de H7 dimlichten. Grootlicht kon niet ontstoken worden vanwege tegenliggers. Mijn vragen aan jullie:
    1- hebben jullie ook die ervaring?
    2- bieden Philips Premium H7-lampen een belangwekkende verbetering?
    3- is een Xenon-vervanging een mogelijke en redelijk eenvoudige optie?
    4- zo ja, welk Xenon-product (merk + type) past op mijn C-Max en biedt goede kwaliteit?

    Jullie input wordt zeer gewaardeerd.

    Groeten,

    Hans
     
  2. Xenon kan, maar je hebt reflectoren in de c-max. Die verblinden andere weggebruikers helaas als je xenon installeert (ervaring).

    Op ebay kom je soms originele xenon lampen tegen voor de c-max, wel aan de prijs maar een mooie oplossing.

    Daarbij in de regen valt al het licht tegen...
     
  3. Ik rij in het donker vaak met een bril met gele glazen en dat levert veel contrast op. Zeker in de regen. Ik vind het ideaal.
     
  4. Ik heb een poos met de Osram lampen van de dealer rond gereden, daarna overgestapt op Philips premium. Er zit wel wat verschil in (Osram waren nog niet aan vervanging toe), maar was niet schrikbarend.
    Ik rij nu met 5000K xenon in de originele units, ook daar bij veel regen niet veel verbetering.

    Die gele brillen kunnen inderdaad helpen, maar ze worden afgeraden voor mensen die kleurenzwak/-doof zijn. Is even wat extra info mocht je er last van hebben.
     
  5. Nieuwe trend die er al aan zit te komen:
    gele lampen nemen :rock:
    Vroegahhh, reed ik Renault 5, en als je dan geen gele lampen had, was je geen
    echter 5-freak, heb toen ruim 1 jaar met geel licht gereden, vond het heerlijk.
    Daarna idd een night-vision bril met gele glazen gehad omdat ik veel 's nachts
    reed, veel minder last van hinderlijke xenon of groot licht, bij sneeuw, regen,
    mist veel meer zicht door het verschil in contrast.....

    Een heel tijdje is er amper nog gele lampen te verkrijgen geweest, maar ineens
    komen ze weer boven water, je ziet veel Honda Civics er mee rond rijden.
    Maar nu dus ook een VW Caddy :schater:
    Ik heb ook xenon 4800K gehad, en gereden met 8000K, maar vind het geen echte
    voortuitgang, slecht is het ook niet, maar nu ik weer "geel" rijd, is het toch
    stiekum wel weer lekker rijden.

    Zoek maar eens op Michiba H7 / H1 (zit nog geen E-keur op ;) )
     
  6. Xenon 3000k is ook geel trouwens. Maar ook verblindend in de standaard lamp.
     
  7. Gewoon setje phips nightvision. Rijden aardig wat mensen mee hier, ik had ze ook, FordFranc ook. Geeft licht als bijna xenon, verblind alleen niet als xenon. Goed googlen vior juiste prijs en geen china imi's!
     
  8. [MENTION]vertegenwoordigerjohan[/MENTION], Johan, op de Philips website vind ik alleen de X-treme vision lampen. Op diverse fora lees ik dat deze vaak snel kapot gaan.
    Verder vind ik Night Guide lampen maar die zijn er niet in H7 volgens de Philips site. Heb je een linkje naar de Nightvision lampen?
     
  9. Uiteraard, maar dat ligt niet aan de kleur, maar aan de lamp-unit;)
     
  10. PIAA lampen zijn ook zeer goed !!

    heb ze zelf in de ka en totaal geen last van strooilicht omdat het een gewone lamp is met meer (Wit) licht opbrengst.
     
  11. Dat kan ik beamen. 2 setjed gehad binnen 6 maand beide setjes moeten vervangen. Dan is +€50,- wel heel duur.
     
  12. #12 vertegenwoordigerjohan, 1 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 dec 2013
    @ Fred, en de rest, excuses, ik heb het verkeerd neergezet, moet zijn Philips DIAMOND vision!

    Deze dus:

    [​IMG]

    Bijvoorbeeld via hier:
    http://www.powerbulbs.com/eu/product/diamond-vision-h7-twin-pack (nieuwe verpakking)



    en heb onderstaande , de extreme ones dus, ook gehad maar die doen niet wat ze beloven, leken qua lichtopbrengst op de standaard verlichting af fabriek, geen aanrader, zeker niet voor het geld.

    [​IMG]
     
  13. Heb zelf de Philips Xtreme bla bla bla gehad en de Bluevision. Die gingen snel stuk.
    Toen PIAA's gepakt (dure meuk) zoals Gert Jan zegt en ja, ook die gingen snel stuk bij me.

    Uit eindelijk xenon geïnstalleerd, je kan veel zeggen maar xenon geeft veel, maar dan ook veel meer licht dan welke halogeen pit dan ook.
     
  14. Philips X-treme besteld bij Conrad

    Waren in de aanbieding. Een setje voor € 27 en geen verzendkosten. Ik hoop dat ze wat langer dan genoemde zes maanden meegaan. :shhh:

    Dan overweeg ik het kunststof (glas is het niet) professioneel te laten polijsten. Rechtsvoor is wat dof aan het worden.

    Dat bij elkaar zou een verbeterde lichtopbrengst moeten bieden.
     
  15. Dat is een nette prijs! Waar had je die te pakken?:dance:
     
  16. Hier ook xtreme vision gehad maar ook binnen paar maanden kapot, nu drl en xenon in lens.
     
  17. de spanning loopt op....

    Das vervelend om te horen! :( Zijn er ook mensen die langer met de X-treme lamp rondrijden? M.a.w. die niet binnen een jaar stuk gaan.
    Misschien rijdt Bluewhite dusdanig fast & furious dat de spanning te hoog wordt..... (geintje!). :dance:

    Hans
     
  18. #19 Blauwitje, 4 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2013
    Ik zal eerlijk zijn nu gingen bij mij de lichten aan zodra het contact aangezet werd door het drl relaid gelijk aan en dat zal ook meespelen, maar dan nog het valt mij op dat een onbekend lampje vele malen langer mee gaan dan de duurdere varianten.
    Ik rij er meestal alleen in het weekend in en zo fast en furious rijd vrouwe deshuis met 2 kinderen in een 1.6 16v niet:schater::thumbs:
     
  19. #20 JW, 4 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2013
    Veel van dit soort lampen gaan inderdaad relatief snel kapot. Ik heb het destijds zelf ook enkele keren gehad met Philips BlueVison lampen.

    Het probleem is dat de Focus (en vele andere merken/types) een relatief hoge laadspanning hebben. De Focus is voorzien van een Zilver/Calcium accu en het Smart Charge acculaadsysteem. Hierbij is het normaal dat de laadspanning tussen de 14 en 15 Volt ligt.


    Volgens Philips moeten de gloeilampen die in een auto zitten wettelijk gezien zijn ontworpen voor een spanning van maximaal 13,2 Volt. Een hogere spanning heeft een negatieve invloed op de levensduur.

    De zogenaamde Premium lampen die meer licht zouden geven als een normale gloeilamp zijn zo ontwikkeld dat ze bij 13,2 Volt zoveel mogelijk licht geven. Bij een hogere spanning wordt de lamp heter waardoor de levensduur beduidend korter is. Een normale goedkope lamp zou hier beduidend minder last van hebben omdat deze ruimere toleranties hebben als de Premium lampen.


    Bij veel nieuwere auto's is dit probleem opgelost door de spanning die op de lampen staat omlaag te brengen d.m.v. een weerstand(kabel) of een PWM (Pulse Width Modulation) regeling.
     

Deel Deze Pagina