Hallo luitjes, ik heb een focus uit 2000 maar er zit hier en daar wat steenslag, is er een goeie manier om dit eruit te krijgen?
Nee, je kan het alleen aanstippen als het kan leiden tot roest. Als het om het visuele aspect gaat, kan je het alleen opnieuw spuiten.
Roest dan weer niet, zat zelf idd ook al te denken aan bijtippen maar als er een andere manier was had ik dat gedaan, aangezien bijtippen niet altijd even mooi is. En om me motorkap te laten spuiten is ook een duur grapje. Thanks voor de info!!
er bestaat ook spotrepair voor steenslag, is met een soort airbrush systeem alles herstellen, daarna polijsten ze het weer.... geen idee wat het kost, maar een lakstift is goedkoper, daarna krukje erbij, en zeer relaxed gaan stippen, heb ik bij mij Focus ook gedaan, zolang je het niet weet, dan zie je het ook niet
Dit is nu mijn 7e maar ik heb nog nooit zoveel last van steenslag gehad. En ik ben echt geen bumperklever. Zou dit misschien mijn eerste auto met watergedragen lak zijn?
Ook dat is een oplossing idd. Kreeg van iemand te horen dat als je gaat bijtippen dat je dan beter een penseeltje bij de action kan halen omdat die wat fijner werkt dan het kwastje wat je bij de lakstift krijgt, en dan na het opdrogen ff polijsten om de lak weer op gelijke dikte te krijgen. Is altijd een poging waard lijkt mij!
Met een sate prikker de gaatjes voorzichtig vullen met lak en dan niet in 1x. Vol maar in een aantal x en tussendoor laten drogen dan goed polijsten en je ziet er niks meer van
idd...beide methodes werken.... Ook mijn Wagon Titanium komt uit dezelfde periode, en idd de bumper en motorkap waren goed geraakt, ik heb toen idd even geshopt bij de Action voor penselen, een originele lakstif bij Ford gehaald, radio aan, krukje erbij...en toen bijna 1 uur bezig geweest. Ik weet niet of er in mijn project topic daar foto's van staan, maar als je wilt kan ik er wel foto's van maken, is ruim 2 jaar geleden aangestipt, dan weet je ook hoe eruit komt te zien na die periode
Iemand een idee hoe ik deze flinke "jongen" netjes weg kan krijgen? Ik ben al bezig geweest met een lakstift in combinatie Langka's Blob eliminator maar na het poetsen wrijf ik de lak er zo weer uit (zelfs na 12+ uur drogen)
Bij de originele lakstift zit een klein staalborsteltje waarmee je de roest kan wegkrabben. Het enige is wel dat je dan nog een kuil overhoudt.
Kwastje gevonden, echter bij nader inzien bleek het geen roest te zijn maar de primer laklaag. Heb gisteren nogmaals aangelegd met de lakstift en wattenstaafjes en meerdere lagen aangebracht. Putje is nu redelijk opgevuld en aankomend weekend ga ik proberen de teveel aangebrachte verf weg te polijsten.
En hoe is het geworden? Zit zelf ook net hoop putjes en krasjes Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Afgelopen weekend het opgevulde putje gepolijst. Echter bleef er toen een dof plekje over. Ondanks wat ik gelezen had over dat blanke lak de randen van het putje juist accentueert, toch maar blanke lak aangebracht. Het is dan ook beter beschermd tegen de elementen. Nu moet ik dat alleen nog polijsten dan zal ik wel ff een foto uploaden. Veel werk is het niet enkel secuur werk en het heeft tijd nodig om te drogen uiteraard. De Blob Eliminator heb ik overigens niet meer gebruikt. Zelfs na 12 uur drogen poetste ik de verf gewoon weer uit het putje...
Het resultaat Ik ben er tevreden over. Het is nog wel te zien afhankelijk van de lichtinval. Met name de randjes van het putje zijn zichtbaar alsmede wat kleurverschil. Maarja zonder spuiten hou je dat toch.