1.6 TDCi 110pk tune mogelijkheden

Discussie in 'Performance' gestart door Herman RS turbo, 30 okt 2013.

  1. Mijn collega heeft een focus 2 fase 2 station met een 1.6 tdci econetic gekocht met 110 pk.
    Wat zijn daar de tuning mogelijkheden voor en wat zijn jullie ervaringen qua verbruik voor en na tuning?
    en wat zijn ongeveer de kosten?
     
  2. Hoever wil hij gaan?
    Chippen brengt de wagen op zo'n 140pk (koppel weet ik ff niet). Wel afhankelijk waar en met wat je de auto laat chippen. Bluefin blijft aan de veilige kant, terwijl andere tuners (soms zitten daar ook cowboys tussen) gaan behoorlijk op de grens zitten. Ik neem dat hij verder wel bekend is met de wel en wee van de 1.6 tdci? Betrouwbaarheid turbo etc.

    Chippen via Bluefin kost zo'n €400-€500
     
  3. Vermogen komt uit op zo'n 140 pk. Kan naar 150pk maar zou ik niet doen.
    Koppel gaat naar 305 - 310 Nm.
    Verbruik zal met zo'n 15% zakken (bij gelijkblijvende rijstijl...)

    Kosten 499,- all in. Incl. motor / transmissie garantie.

    Voor meer info graag DM.
     
  4. dat klinkt opzich best mooi maar is behoorlijk uit de buurt. hij komt uit steenwijk en geloof niet dat hij daarvoor het hele land wil doorrijden.
    Maar bedankt voor je aanbod
     
  5. Voor een goede tuner kun je beter een stukje rijden, dan dat een 'cowboy' in de buurt.
     
  6. ben ik helemaal met je eens maar ik kan daar niet over beslissen omdat het niet mijn auto is ;)
     
  7. Bluefin bestellen, kost net zoveel en je kan ten alle tijde de software terugzetten. Kan nog weleens handig zijn na een dealer bezoek.
     
  8. We komen door heel het land, aan huis, op het werk, bij je vriendin, bij de kroeg, of waar dan ook. :lol:

    Nadeel van Bluefin is dat het maar voor 1 auto gebruikt kan worden. Ons systeem kun je, als de auto weg gaat, meenemen naar een volgende. En dat gaat met Bluefin niet.

    Hou me ten goede maar ik dacht dat je met Bluefin ook maar een beperkt aantal keren kon overschrijven? Maar dat weet ik dus niet zeker, is al ff geleden dat ik met Bluefin heb gereden.
     
  9. Heb op mijn auto Bluefin al een keer of 10 opnieuw geladen zonder problemen. Bluefin kan ook mee naar de volgende auto (mits ondersteund), dan moet je de handheld laten resetten.

    Ik neem aan dat jullie oplossing ook een kleine aanpassing vereist (in elk geval de map) voordat hij naar een andere auto kan.
     
  10. Ik zou er niet van uitgaan dat je er minder brandstof door gaat gebruiken.
    Gelijkwaardig verbruik moet mogelijk zijn wanneer je je rijstijl handhaaft en de auto goed hergeprogrammeerd is.
    Ford laat echt geen grammen CO2 voor oprapen liggen voor tuners.
    Kost ze genoeg belasting per gram.
     
  11. Tnx. voor de info, ik dacht dat er een limiet aan het aantal keren laden zat.

    Klopt, elke map wordt op de auto geschreven, maar dat kost maar een fractie van de aanschaf. Als de aanpassingen niet te groot zijn doen we dit als service, geen kosten dus.

    Dat ben ik dan niet met je eens.
    Ik heb nog geen enkele (diesel) gehad die niet minder ging gebruiken. Van een paar procenten tot een VW 2.5 Tdi (van 170 naar 219pk) die er maar liefst 32,5% aan brandstof minder op ging gebruiken!
    Maar daar gaat dit topic verder niet over......
     

Deel Deze Pagina