Over Bosch Car Service gesproken. Sommige BCS zijn inmiddels gespecialiseerd in Ford en ik weet een voormalige Ford dealer die nu als Ford specialist onder de BCS vlag verder gaat.
In mijn woonplaats zit inderdaad zo'n BCS met Ford specialisatie. De voormalige Ford dealer (zat eerst in Osdorp) die nu onder BCS valt, zit in Lijnden. Gek genoeg zit binnen 200 meter afstand daarvandaan sinds afgelopen zomer een nieuwe officiƫle Ford dealer (samengaan van A'dam West en Badhoevedorp). De keuze is reuze in Lijnden
Gisteren heeft mijn focus 1.6 tdci zijn 180000 km beurt gehad bij de garage in de buurt. kosten 479 euro. voor dit bedrag is het volgende gedaan. Olie en oliefilter Interieurfilter Luchtfilter Brandstoffilter additief bijvullen en reset (hiervoor zijn ze wel naar de ford dealer geweest was 101 euro) Was geen goedkope beurt maar volgens de monteur waren de filters erg vuil. Mijn auto is mijn ex lease auto. Dus in het verleden zijn alle beurten bij de dealer gedaan. Andere auto's zijn ook altijd bij deze monteur in onderhoud geweest, zeer tevreden altijd. Alleen zijn dielels gewoon duur in onderhoud volgens de monteur.
De hoogte van de rekening maakt toch niet uit als er hele vieze filters in zitten? Er komen gewoon nieuwe in. Verder vind ik de prijs van de genoemde beurt behoorlijk hoog voor een plaatselijke garage, bij mijn dealer ben ik minder kwijt voor een beurt (zonder additief, want dat heeft mijn auto niet nodig).
Dat zelfde betaal je ook gewoon bij de dealer incl additief voor de 180.000 km beurt. Losse 180.000 beurt is 373,= en het additief vullen is ook rond de 100,= . Dat zou ik de dealer prefereren.
even een kort tussendoortje, wat voor additief gaat er bij de diesel bij, en wat is het nut daarvan? ik ken van ford alleen de ouderwetse 2.3 Diesel uit de transit van '91, en die had dat allemaal niet, de ouwe 1.8 tD zoals in de sierra/mondeo/escort (al dan niet zonder turbo, en wel of geen intercooler) heeft dat volgens mij ook niet?
En als aanvulling, dit gaat niet direct bij de diesel maar in een appart tankje bij de achterbrug. Dit word aan de hand van de hoeveelheid getankte diesel toegevoegd aan de brandstoftank