1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Onderhoudsbeurt + powershift automaat

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door TurboNick3, 2 okt 2013.

  1. #1 TurboNick3, 2 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 okt 2013
    Hi all,

    Ik heb bijna 60.000 op de teller staan, ja het gaat hard, dus na de ford dealer.
    Ik zeg wil afspraak maken voor de 3e onderhoudsbeurt. Ik zeg zit de powershift beurt er ook bij, want hij heeft nu 60.000 gelopen. Zegt die nee, dat is apart, ik zeg ja het moet er toch bij. Wat kost dat? Zegt die dealer 280 euro met een grijs op ze gezicht. Ik zeg dat meen je niet, wat moet daar mee gebeuren dan.
    Hij zei, olie vervangen en filter vervangen. Mijn reactie, Gaat daar zoveel olie in dan, Ja zegt die een flinke plas, en hij zei we maken er nog verlies op want alleen de olie kost ons al 280 euro. Want we hadden voorheen een klant die we te veel hadden berekent en die wees ons op de standaard prijs.
    Nou ik denk bij mezelf, jij kletst echt uit je nek.

    Dus nu vraag me werkelijk af waar dat geld nou in zit, voor 280 euro heb je genoeg olie voor 3 auto's.

    Graag hoor ik jullie ervaring, reacties...

    Anders ga ik toch eens over de grens informeren.
     
  2. Die 280 Euro is inderdaad de vastgestelde prijs voor Powershift transmissie onderhoud. Zie het onderhoudsschema klik
     
  3. De losse verkoopprijs van de olie is inderdaad erg hoog, maar er zit wel genoeg marge tussen voor de dealer hoor. Filter moet ook vervang worden.
     
  4. Bedankt voor jullie reactie,
    Ik vind het echt een hele dure grap worden zo.
    Maar als het moet , dan moet het maar.
     
  5. Ja zeker doen, dezelfde olie waar de koppelingen in draaien gaat ook door het hydraulische schakel gedeelte. Dus als je de olie niet ververst slippen de solenoïdes dicht door het gruis wat van de koppelingsplaten afslijt.
     
  6. Afgelopen week bezig geweest met het opvragen van verschillende offertes bij Duitse Ford garages.
    Grappig, een zeer nette mail in Duits getypt, bijna een week over gedaan deze te creëren, krijg ik een antwoord in het Nederlands....

    Het prijsverschil is schrikbarend.

    De Ford Dealer hier in Nederland vroeg voor de 3e onderhoudsbeurt + de powershift automaat beurt 702 euro.
    "De kosten van de onderhoudsbeurt is: € 422,- incl BTW. Hier zit tevens al de interieurfilter bij.
    De kosten van de Powershirt beurt is: € 280,- incl BTW."


    Wat al apart hoog is want volgens de prijslijst voor onderhoud op de ford.nl site zou het lager moeten zijn:
    328 voor de 60.000km/3e jaars beurt + 280 voor de powershift automaat beurt.
    =608 euro.

    De Duitse collega's bieden in ieder geval een schappelijkere prijs.
    Dealer met het eerste antwoord gaf aan dat ik rekening moest houden met ongeveer 578 euro
    De 2e dealer met een antwoord gaf in de offerte aan: 548.95
    Deze 2e dealer was wel de enige die het chasis nummer had.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. 702 - 280 = 422 Euro -> 422 Euro is de prijs voor 60.000 km/3e jaar beurt van een Focus Diesel 2006-2010. Niet akkoord gaan met 702 Euro, want dat is een verkeerd berekende prijs.

    Behoorlijk prijsverschil met de Duitse dealers.
     
  8. Uitgaande van de NL-prijs van € 608,- valt het verschil eigenlijk wat tegen. Ik was bij dealer 2 een kleine 150 euro minder kwijt (inclusief de door mij meegebrachte en betere olie) voor de 140000 beurt van mijn ST.
     
  9. Dus jij hebt ervaring met deze garage. dat klinkt al goed.

    Ik denk dat het verschil niet zo hoog is omdat er bij mij 13 liter olie word verwisseld
     
  10. Het zou mooi zijn als Ford op zijn site ook aangeeft wat ze voor dat geld gaan doen.

    Die van mij heeft 205K op de teller staan.
    Een beurt voor 100k kost 284 euro, een diesel.

    Maar wat doen ze ervoor?
     

Deel Deze Pagina