1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Voorstelronde.

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door FoFo06, 30 sep 2013.

  1. #1 FoFo06, 30 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jul 2014
    Bij deze zal ook ik mij eens netjes voorstellen. Ik ben Denny en woonachtig in omgeving Rotterdam.
    Ben groot liefhebbers van auto(sport)'s, zowel in miniatuur, RC als in normale vorm.
    De nadruk hierbij ligt voor mij aan de Japanse kant, wat ook grotendeels van mijn autoverleden bepaalt. Daarnaast kan ik de serieuzere Duitse auto's ook best waarderen.

    Momenteel rijd ik in een simpele Colt uit 2000, als woon-werkverkeer. Die gaat er binnenkort weer uit.
    Daarnaast rijd ik Frans (ja ach) van de zaak.
    En heb ik als hobby/circuit auto een Mitsubishi Lancer Evolution VI. Circuitrijden is een van mijn grootste bezigheden / hobby's.

    Deze laatste heb ik voor mijn doen al onwijs lang, 3,5 jaar.
    Standaard geimporteerd vanuit Japan en alle mods zoveel mogelijk zelf gedaan en hem in onderhoud bij een van de weinige Evo specialisten in ons land. Alles moet goed ervoor zijn. Rijd er ook niet veel in, vertoeft veel in de garage.
    Gebruik deze auto in het weekend en op het circuit, waar ik veelal ben te vinden op Zandvoort en de Nurburgring.

    Is niet mijn eerste circuitauto, ben begonnen met een Coltje, waar ik later een Japanse Mivec motor met andere bak in heb gehangen. Was toen de enige in Nederland daarma.
    Later nog een Civic V-tec voor circuit gebruikt, maar aangezien ik het vaak niet lang met een auto uithoud is die ook weer gegaan.
    Daarnaast nog wel wat auto's gehad, waaronder nog meer Mitsubishi's, wat BMW's en begonnen met Fiat (ach iedereen maakt wel eens een fout).

    Zal er niet veel meer woorden aan vuil maken, zit niemand op te wachten.
    Als laatste de reden dat ik me op dit forum heb aangemeld is omdat de vervanger van de Colt (volgend voorjaar waarschijnlijk) mogelijk een Ford Focus gaat worden.

    Dus dit was het wel voor nu. Wellicht tot ziens.

    Zijn er nog vragen, stel ze gerust.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Update 12-07-2014.

    Eindelijk de moeite genomen wat foto's van de auto te maken.

    Mijn Focus Wagon 'Collection' uit 2004:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Heb de auto een 1,5 maand geleden gekocht.
    Was er niet zozeer naar op zoek, eigenlijk naar een nieuwer type of weer een BMW (al eerder gehad), maar toen eigenlijk maar voor een Focus 1 Wagon gegaan.

    Wat ik er reeds aan heb gedaan:
    - antenne vervangen voor een kortere spriet
    - telefoonhouder gemonteerd
    - Parrot MKI9200 ingebouwd
    - Focal actieve subwoofer (onder passagiersstoel)
    - parkeersensoren achterzijde ingebouwd
    - interieurverlichtingen vervangen door LED
    - kentekenverlichting vervangen door LED
    - distributieriem, spanners en multiriemen vervangen
    - ruitenwissers vervangen voor flatblades
    - voorbanden vervangen
    - accu vervangen door een exemplaar met meer capaciteit
    - cruise control in laten bouwen

    Dan is er nog een wensenlijst en dingen die ik nog in de planning heb te gaan doen:
    - dakspoiler (heb ik al klaarliggen en gespoten)
    - andere kleur radiopaneel (heb ik al klaarliggen en gespoten)
    - xenon koplampen
    - xenon
    - velgen
    - beurt geven
    - speakers rondom vervangen
    - kofferbakverlichting inbouwen
    - mogelijk een multimedia systeem inbouwen
    - mogelijk verlagingsveren
    - mogelijk ramen licht tinten
     
  2. #2 Blauwitje, 30 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2013
    Welkom denny

    Mooi verhaal, tja een fofo is wel heel wat anders als je coltje
    Rijd de lancer ook op de weg? , dat zal wel aardig wat pk's onder de kap hebben...
     
  3. Hoi,

    een Colt is op zich niets mis mee, maar wil sowieso terug naar een 5-deurs en wat meer opties op de auto.

    Het model Focus dat ik voor ogen heb is deze:

    [​IMG]

    Ik ben nog niet thuis in de model uitvoering of de beschrijving ervan, maar dat kunnen jullie mij vast wel vertellen.

    Wat ik wel graag zou willen weten is hoe de binnenruimte van deze auto is? Ben nog niet ergens wezen proef zitten of rijden.
    Zelf ben ik 2 meter lang en wil wel een goede zit, goede stevige stoelen.
    En de ruimte op de achterbank, is deze enigszins oke?

    Anders pluspunt van de auto waarvoor ik ben gevallen is zijn zuinigheidslabel. Hij moet (in de 1.6 16V uitvoering) behoorlijk zuinig zijn en dat verbaasde me gezien de omvang, gewicht etc.
    Is dit dan ook echt zo?
     
  4. De Lancer rijd trouwens ook op de weg, zit gewoon een kenteken op.
    Door de jaren heen is er erg veel aan veranderd en aangepast, waaronder het complete onderstel en ophanging, uitlaatsysteem, inlaatsysteem en ook de motor.
    Ik heb ervoor gekozen niet heel extreem te gaan, mijn eigen rijplezier vind ik voorop staan en dat zal ook zo blijven. Ik heb 348 pk aan boord bij 440 Nm koppel.
    Dit was standaard 263 pk (15 pk verlies door de jaren heen) bij 338 Nm koppel.

    Het type Evo dat ik heb is trouwens de meest luxe uitvoering ervan, met ABS, elektrische ramen en spiegels, airco, boardcomputer en een zelfregelend achterdifferentieel. Lekker Recaro interieur en een hoop overig leuks.

    Wat ik het belangrijkste vind in de hobby is dat ik er zelf van geniet en dat het betrouwbaar is. Dat zijn de dingen waar ik het meest waarde aan hecht.
     
  5. Welkom!!

    Dat is een focus 2 fase 1!!! Weet je dat alvast even.
     

  6. k heb zelf een 1.6 16v 100pk al zou ik de volgende x voor een 1.8 of 2 liter gaan.
    Hij voldoet prima maar op lange afstanden over de snelweg maakt ie door zijn versnellings bak aardig wat toeren. Voor de rest is het een heerlijke auto. Kies voor een goed uitgeruste zou ik zeggen voorruit verwarming is een must! En mischien vind jij climate control belangrijker dan een handmatig bediende airco voor, first edition's zijn meestal goed uitgerust en futura's
    Momenteel is de mijne niet helemaal standaard, en dus is er een hoop aan je ford wat je evt kan doen!
    Het forum is erg aanstekelijk! Kan ik je vertellen
     
  7. Haha dat weet ik, ik draai zelf al jaren mee in de wereld. In het begin meer met shows meegedaan met 2 auto's, maar ben nu volledig voor de performance kant gegaan, veel meer plezier in.

    En de Focus zal wel iets aan gebeuren, maar niet veel.

    Een 1.8 of 2.0 liter, wat doet dat in verbruik zo?
    En kan iemand iets vertellen over de binnenruimte?
     
  8. Denny :welkom:

    Een Focus II 2.0 16v doet in verbruik dacht ik gemiddeld rond de 8,0l/100 km, maar minder dan 7,5l/100km is zeker mogelijk.

    Binnenruimte is goed voor een compacte middenklasser. Naar mijn idee gelijk aan generatiegenoten Golf V hatchback en Astra H hatchback.
     
  9. Ik kwam een afbeelding tegen van deze kleurstelling interieur.
    Is dit een speciale editie? Wel erg mooi namelijk.

    [​IMG]
     
  10. Welkom op het Forum!

    Ja dat is de Ghia uitvoering.
     
  11. Hoe heet deze uitvoering nog meer, want ik kom de Ghia niet tegen via Autoweek.
     
  12. Dit is geen Ghia uitvoering, maar Titanium uitvoering. De foto laat half lederen sportstoelen en een zilverkleurige radio omlijsting zien. De Ghia heeft een houtkleurige radio omlijsting en hebben de stoelen geen lederen delen.
     
  13. Nou ben ik totaal geen fan van lederen bekleding.
    Is er ook een versie wat stoffen stoelen heeft met een lichte interieur kleur (ook het dashboard enzo)?

    Zijn de stoelen van dit type Focus trouwens een beetje hard, of van die slappe zitjes?
     
  14. Bij de Focus II fase 1 zijn er gewone stoelen (Ambiente, Trend en Ghia) en sportstoelen (Futura/Rally Edition, First Edition en heeft Titanium extra half leder). Met uitzondering van Titanium hebben de genoemde stoelen een volledige bekleding van stof.

    Heb geen ervaring met de gewone stoelen, maar de sportstoelen vind ik persoonlijk stevig genoeg.

    Ghia is via Autoweek gewoon op te vragen. Zie de 2004-2008 modellen klik
     
  15. @ Boomerang78, je hebt gelijk, ik dacht dat bij de Focus 2 Ghia het ""hout'' eruit was, maar het zat er nog wel in.
     
  16. Mijn zoon heeft een mk 2 fase 1 en die is 2 meter 3.....net als ik.
    En dat rijd prima in een mk2.
    Een mk3 zou ik wat zithouding betreft absoluut niet willen hebben met mijn lengte.
    Ook de kofferbak kun je aardig vol stouwen :thumbup:
     
  17. Maar dan wel weer geen cruise control, het lijkt wel een st stuur??
    Dacht dat cruise controle standaard was op titanium, hoe zit dat dan met fe futura ik dacht dat fase 1 de futura de voorganger voor de titanium was...
     
  18. [MENTION=7712]Blauwitje[/MENTION] Deze foto is misschien van een buitenlandse uitvoering. Cruise control is bij de Focus II fase 1 standaard vanaf Trend. De uitvoeringen van de Focus II fase 1 zijn Ambiente -> Trend -> Futura -> Ghia -> Titanium en natuurlijk de :st: Laat ik aparte versies als First Edition, Chrome Edition en Rally Edition erbuiten.
     
  19. Ah zat het zo, en ik maar denken dat titanium de futura uitvoering was maar dan later ... die van ons is nu wel het label titanium waard lol op de electr ramen achter na dan lol
     
  20. :welcome: Denny op het gezelligste autoforum van NL
     

Deel Deze Pagina