1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDdi 90pk dieselmotor ombouwen

Discussie in 'Performance' gestart door JDS, 28 sep 2013.

  1. Ben momenteel eens aan het kijken naar een focus wagon diesel.

    Nu zijn nagenoeg alle motoren 1.8 turbodiesel motoren met zo'n 90 pk.
    En dat vin ik eigenlijk iets te weinig.
    Met chippen krijg je er iets bij maar dan nog is het iets aan de magere kant vind ik persoonlijk.

    Nu vroeg ik me af wat voor motoren er nog meer inpassen, de 2.0 uit de mondeo bijvoorbeeld?
    Zijn er mensen die dit eerder hebben gedaan of die me daar iets meer over kunnen vertellen ?
     
  2. Voor dat bedrag kun je denk ik beter een mondeo kopen, kwa wegenbelasting scheelt dat niet veel.
     
  3. Welke Focus wil je als basis gebruiken? Focus 1 of 2?
     
  4. als basis wou ik een 1 gebruiken

    Bedoeling is om dr dan 1 met motorschade te kopen

    althans dat denk ik, bouwjaar 2003 / 2004 ongeveer
     
  5. Er is hier op het forum wel eens een project voorbij gekomen waar in een Focus 1 een 2,2 diesel van een Mondeo moest komen. Helaas is dit niet gelukt, waarom weet ik niet, maar er moet hier op 't forum nog een pagina van zijn.

    Er staan op gaspedaal.nl genoeg 115kp uitvoeringen.
    Waar ben je naar opzoek? Hatchbach of Wagon? En wat je het budget ongeveer? Er zitten hier op het forum een paar goede speurneuzen.
     
  6. Zoek een wagon met max 270.000 km
    budget max €2000,-

    Dus dat word al schaars :mrgreen:

    Maar iemand die weet waar dat topic over die 2.2 staat ? :mrgreen:
     
  7. met 2000 euro incl. focus ga je het zeker niet redden.

    het was trouwens geen ombouw naar een 2.2 maar het was een 2.0

    het past allemaal wel, zou ook allemaal wel kunnen gaan werken.
    maar ik heb het project gestaakt ivm tijd en het werd wel erg kostbaar allemaal

    je moet maar ff in mijn topic kijken, ik was die prutser die dit hebt geprobeerd ;)

    overigens zijn er wel meer projecten geweest die wel geslaagd zijn, daarvoor moet je ff op user: silver baron zoeken, die ging van een 1.6i naar een 1.8i (benzine)
     
  8. #8 JDS, 28 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2013
    op welke pagina staat dat michael ?

    En wat past wel en niet ?

    motor + kabelboom + ecu van een mondeo
    Bak..... past die van een focus achter een 2.0 blok ?
    radiateur en intercooler van de 1.8 gok ik ?
    En de motorsteunen? past 1 op 1 of moet er wat omgelast worden ?

    Het ombouwen van motoren doe ik overigens niet voor het eerst ;)
    Al een aantal opels, een rover gedaan en zijn nu bezig met een golf :)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]


    [​IMG]




    [​IMG]




    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]



    [​IMG]







    [​IMG]




    [​IMG]
     
  9. idd, magoed voor dat geld kun je ook niet veel verwachten.

    Vandaar dat ik zelf aan het kijken ben of er andere mogelijkheden zijn :mrgreen:
     
  10.  
  11. kijk aan, daar kan ik wat mee:rock:


    Alleen ben ik met de antwoorden wat minder blij :|

    Had gehoopt dat de motoren meer op elkaar zouden lijken. Bij heel veel merken zijn heel veel onderdelen uitwisselbaar met elkaar, bij ford dus niet helaas :( .

    En dat gaat me te complex worden, zit niet te wachten op een project van n half jaar.

    Nog 1 ding, stel ik zou een 90 pk versie met motorschade kopen, past de 115 pk versie motor daar wel 1 op 1 in ?
     
  12. #13 Marco Morello, 29 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2013
    2.0 tdci ford blok past onder de kap van de focus I.
    Bij het project van Michael was ik ook aanwezig. Uit ervaring kan ik je vertellen dat het blok maar net (na een paar aanpassingen) langs het subframe past.

    Motorsteunen moeten gecustomized worden, assen moeten worden gecustomized, dan heb je nog de uitlaat en de wereld aan slangen (custom) nodig om überhaupt in de buurt te komen. En dan heb ik 't nog niet over de electronica die behoorlijk aangepast moet worden.

    In Duitsland is er wel een Focus I met een 2.0tdci uit een Mondeo.
    Echter hebben ze ook het onderstel vd Mondeo gebruikt.

    Wat beter te doen is, is een TDDI 90pk ombouwen naar een TDCI 115pk en die chippen. Al naar gelang de keuze van je tuning ga je dan naar vermogens van 140pk en 320nm (bluefin).

    Wel moet je er rekening mee houden dat je met alleen de motor er niet bent.
    Je hebt ook de kabelboom en de ecu nodig. En als je een Fofo I.I als basis gebruikt en er een FofoI.II in plaatst, dat je ook de rembekrachtiger van de fase II gebruikt.
    En... de 1.8tdci heeft achterop schijfremmen, de 1.8tddi niet. Dus ook die moet je ombouwen.

    Zoek het topic van Dutchguy maar eens op. Bij zijn wagen hebben we die transformatie al doorgevoerd.
     
  13. ja, dat zou een optie kunnen zijn.....
    Maar ga denk ik toch eerst ma een standaard 115 pk versie proberen te vinden.
    Is opzich niet heel veel haast mee, heb nu tijdelijk een golf tdi gekocht dus kan wel even vooruit :P
     
  14. Ik heb een 115 pk wagon met 237000 km. Maar wil er toch nog geen afstand van doen, in ieder geval net niet voor 2000 euro...
     
  15. vandaag een focus uit 2002 gekocht met:tdci: motor :rock:
     
  16. Goed bezig! 115 pk of de 100 pk versie?
     
  17. 115 fase 3 .
    en ik heb dan geen idee waar die fase 3 voor staat...
     
  18. Als ik het goed heb is dat de Euro norm.
     

Deel Deze Pagina