1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

wiellager AA

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door willem, 21 sep 2013.

  1. Hallo,
    Ik weet niet of het de juiste topic is?

    Bij mijn focus heb ik achteraan een of 2 lagers kapot.Nu mijn vraag, kan je de lager achteraan alleen vervangen of is dit compleet met naaf?

    Het gaat om een focus model 2004, dus de facelift (pinkers in voorlicht) van model I.De mijne heeft wel schijfremmen achteraan, ik weet dat je met een trommelrem de lager er kan uitpersen, iemand een idee voor deze met een schijfrem?
    Thanks
     
  2. Bij de focus 1 kan je de lagers apart vervangen. Het maakt hierbij niet uit of je achter schijf of trommelremmen hebt. In beide gevallen kan je de lagers er uitpersen.

    Vanaf de Focus 2 zijn de lagers niet meer los te vervangen en dien je de complete naaf te vervangen.
     
  3. Hallo,
    Alvast bedankt.

    En lukt dat zo een beetje? Best een pers gebruiken? of zijn er ook andere mogelijkheden?
     
  4. Beste,

    Ben je zeker het je lagers zijn? Heb almeerdere malen focus 1 gezien met klachten ivm lawaai van lagers waarbij de banden gecupt waren en deze het lawaai veroorzaakten.
    Lager zelf is makkelijk te vervangen, en pers is aan te raden, echter kan ook met bruut geweld van een hamer, opletten bij demontage je dan de naaf niet beschadigd, bij montage is dit uiteraard niet bevorderlijk voor de levensduur van het lager, echter als je voorzichtig genoeg bent en evt blokje hout gebruikt kan het wel. Zelf heb ik een pers wat handig is, echter een grote bankschroef kan ook altijd helpen bij montage.

    gReetS
     
  5. Ben er bijna zeker van,moet mijn banden nog eens wisselen,maar geen cupping te zien,en zodra ik een bocht neem veranderd het geluid.
     
  6. niet met geweld doen. heb ik ook een keer gedaan en na een paar maanden weer problemen. Gewoon met de pers.
     
  7. #7 Petervoort, 28 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2013
    Lager is los te vervangen. Naaf even demonteren, uitpersen en nieuwe erin laat ik altijd ff doen bij de garage. Geen gepruts voor een paar euro. Buiten het persen om is het de- en monteren van de naaf met een half uur klaar.

    Ik bestel wel een lagerset met Abs ring voor het geval dat de oude krom is na demontage.
     
  8. Ik heb ook een kapot lager achter en voor. Bij de ford dealer gaven ze aan dat het lager voor achter 218 euro kost. Een groot deel hiervan zou materiaal zijn.
    Wat betaal je voor een kwalitatief goed lager incl ABS deel van een ander merk?
     
  9. Ik heb de laatste keer een lager gehaald bij de Brezan, dacht van skf. Dit was een setje met moer, Abs ring en borgveren voor ongeveer 60 euro.online zal ie vast goedkoper zijn, ik had hem echter direct nodig.

    Dit is voor de achterkant, voorzijde weet ik niet wat het kost.
     

Deel Deze Pagina