remschijven en blokken

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by Hermanusb, Sep 20, 2013.

  1. Ik wil tzt ook een keer de remschijven vervangen van de focus.
    Nadat de koppeling vervangen is. ( als ik de spullen ooit krijg )

    Nu vraag ik me af wat nu het verschil is tussen al die merken.
    bosch, brembo twr en wat er nog meer is.

    Is het echt van belang om brembo remschijven en brembo blokjes te nemen?
    of bosch/twr om het even welk merk?

    op ebay koop je voor 76 euro 4 schijven compleet met remblokjes.
    Zijn die zo slecht in vergelijking met de andere merken?

    welke kopen jullie?
     
  2. #2 S1 RST, Sep 20, 2013
    Last edited by a moderator: Sep 20, 2013
    Hey,

    Remmen zijn behoorlijk belangrijk, daarom gebruik ik zelf deze op mijn focus (RS):mrgreen:


    [​IMG]

    [​IMG]

    Compleet setje van ebay 4 schijven en 2 sets blokken voor 76€ kan mijns inziens niet eens half deftig zijn:schater: ik wil daarmee niet zeggen dat de duurste de beste zijn, echter heb ik wel ooit auto's gekend die bij heftig remmen enkel rook uit de remmen lieten komen en eigenlijk niet remden, niet eens kracht genoeg om het ABS te doen werken.
    Er zijn uiteraard goede alternatieven voor Origineel ford materiaal, ford maakt trouwens zelf niet eens schijven of blokken.
    Schijven zijn netondergeschikt aan blokken. Is op zich een stalen schijf, OK hardheid maakt of ze sneller slijten of niet, en de ene trekt sneller krom dan de andere = weeral vervangen. Dus ik zou persoonlijk toch kiezen voor een deftig merk zoals brembo, ate...
    Qua remblokken heb ik erg goede ervaringen met ferodo, textar, ate. Er zullen zeker nog andere deftige zijn, echterneem vanme aan dat de betere materialen ook in een iets duurdere prijsklasse zitten en neen, de duurste zijn niet noodzakelijk de beste.
    Veel succes ermee

    gReetS
     
  3. Gisteren ATE schijven icm. TRW blokken gekocht.
     
  4. In ieder geval zou ik als ik jou was niet beginnen aan brakemax dat is troep slijt als een malle en trekt krom met trillingen in het stuur en lagerschade tot gevolg.
     
  5. Ik kan me herinneren dat ik in mijn motor tijd altijd blij was met brembo.

    Dus Brembo was het eerste waar ik aan dacht.
    Wil gewoon goede remmen monteren, dus liever 50 euro meer voor goed spul.

    Zoveel duurder is brembo ook weer niet
     
  6. #6 Marco Morello, Sep 21, 2013
    Last edited by a moderator: Sep 21, 2013
    Ik heb de combi precies anderson.
    TRW schijven met ATE blokken. Met name die blokken ben ik erg blij mee.
    De ATE blokken zijn wat zachter en blijven daardoor lekker aangrijpen. En ze piepen niet.

    Wat minstens zo belangrijk is, zijn goede banden en goede schokbrekers.
    Je kan wel beregoeie remmen eronder hebben, maar heb je banden met weinig grip dan helpt het nog niks.
    En heb je goede remmen en banden maar slechte schokbrekers, dan is het effect van het goede spul ook weer minder.
     
  7. Ben ik het helemaal mee eens:thumbs:
    Maar de standaard Sachs racing dempers icm Michelin pilot sport ppretseert behoorlijk goed op de RS:mrgreen:
     
  8. In België geraak je wel NIET door de keuring met (die mooie) gegroevde schijven.

    *Sportremblokken (FERODO DS2500) zijn zoiezo al een mooie start.
    Dat is NOOIT een probleem voor de keuring.

    Indien je ook schijven wenst te vervangen zou ik dit DIRECT TESAMEN met de remblokken doen

    *Ferodo DS2500 maken veel remstof
    EBC red stuff niet
     
  9. Ik rij hier reeds 4 jaar mee door de keuring zonder enig probleem:mrgreen::mrgreen: voordeel van een auto uit Duitsland te hebben ingevoerd en de schijven er op te hebben voor de eerste keuring in Belgie:mrgreen: zijn aangenomen alsof ze in D reeds gekeurd waren

    gReetS
     
  10. Brembo is gewoon goed klaar. Bosch ook gehad niets mis mee. OP marktplaats betaal je voor deze merken beduidend minder dan via de automaterialen zaken.
    Schokdempers dienen inderdaad ALTIJD van zeer goede kwaliteit te zijn evenals banden.
    Door ooit een combinatie van slechtere remmen, slechter banden en zo goed als vergane schokdempers klapte ik heel lang geleden ooit achter op een auto welke WEL zeer goed remde. Banden merk is ook ontzettend van belang. Genoeg profiel zegt lang niet altijd alles
     

Share This Page