1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stabibilisatorstangetjes voorkant

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door timoXr4i, 13 sep 2013.

  1. Oke... Mn stabilisatorstangetjes voor zijn gaar, volgens de mede sleutelaars goed te doen, dus ik mn onderdelenleverancier / sponsor gebeld, blijken er 2 smaakjes te zijn, maar hij weet niet welke ik moet, en ik ook niet, kan iemand me hier duidelijkheid over verschaffen???

    Bvt timo
     
  2. Ja, neem een magneet, is de stang van staal, dan merk je dat vanzelf,
    zo niet, dan heb je aluminium nodig.....meer smaken zijn er niet.
    Bij de Handleidingen Focus I staat een how to beschreven;)
     
  3. Je kunt ze ook meteen allebei vervangen, als ze maar hetzelfde zijn maakt het niet uit of ze alu of staal zijn. (de alu zijn iets korter, dus niet door elkaar te gebruiken.)
     
  4. Dexter, ik heb de how to nog niet gevonden, maar een magneet heb ik wel. Morgen of maandag maar ff doen, t regent tenslotte nu, en t wiel moet er toch ff af, anders zien ik t niet...

    Antig,

    Ze kosten geen drol, ik doe ze aan twee kanten, als ik alu gebruik, wordt ie dan ook wat directer? Ik denk dat t aan t ghia onderstel ligt, maar ik heb t idee dat mn trend wat strakker was, hoewel de andere, hogere bandwang ook wat extra wiebeligheid toevoegt...
     
  5. De focus 1 Ghia is standaard voorzien van het normale onderstel dat ook onder de ambiente zit. De focus 1 Trend is standaard voorzien van het sportief afgestemde onderstel dat tevens 10 mm lager ligt.

    Het verschil tussen het Ambiente/Ghia onderstel en het Trend onderstel is goed merkbaar. Met de sportief afgestemde wielophanging ligt de auto merkbaar beter op de weg. Ik heb zelf destijds mijn veren/dempers vervangen door exemplaren van een Trend en dit was een wereld van verschil.
     
  6. Misschien eens op jacht naar trend spul dan, gaat t om schokvbrekers en veren rondom, of enkel veren? Ook aan de achterkant maar ff een wieltje eraf snokken om te kijken wat voor schokbrekers er eigenlijk achter zitten, en hoe dat allemaal vast zit. Is er niet een haynes zoals ik die heb voor mn sierra 2.8i? Die auto kan ik dromen, ik heb bij de focus nog niet eens de schijven van de naaf af gehad....
     
  7. Bij het sportief afgestemde onderstel zijn zowel de veren als de schokdempers anders.

    Daarnaast zit er ook verschil in veren tussen de verschillende motor varianten.
     
  8. Dus zou ik eigenlijk veren en schokbrekers van een 2.0 trend nodig hebben?
     
  9. ik neem altijd de stalen. Vervangen stelt niets voor. met torx tegen houden en als de nog orgineel zijn met steek/ring 16 losmaken. Wel ff kruipolie erop en met de staalborstel het zand weghalen van het schroefdraad. 30 min werk totaal!!
     
  10. +1 ik heb ook het idee dat deze beter zijn.
     
  11. heb t wiel eraf gehad, t is staal!

    nu ff 2 bestellen, en kruipolie? ik heb een red rooster hoor :rock: luchtsleutel erop en klaar!
     
  12. Red je niet.... Wedden dat ze dan gaan doordraaien ;)

    Wat betreft het Trend onderstel; je hebt genoeg aan de veren van een trend.
    Schokbrekers zit volgens mij geen verschil in.
     
  13. luchtsleutel draait niet maar slaat, daardoor kun je em aan de achterkant desnoods met je vingertjes vasthouden. wel ff de kleine krachtdoppen opsnorren...

    veren moet wel te vinden zijn!
     
  14. Haha nou succes.
     
  15. Los met de luchtsleutel is vaak het probleem niet.....
    het vastmaken gaat vaak lastiger, maar dacht dat er een inbus achterin zat,
    dan kan je hem tegenhouden
     
  16. :thumbs:vastmaken doe je niet met een luchtsleutel, daar heb je gewoon doppies voor, maar vrees niet, ik heb enige sleutelervaring, er staat een 2.8i v6 in de schuur welke volledig gemodificeerd is/wordt voor turbo, dwz andere zuigers, andere drijfstangen, EFI ipv MFI, koppen bewerkt, en dat allemaal.... in t schuurtje bij pa, heb samen met m'n zwager jaren gecrosst, dus beetje handigheid heb ik wel intussen:thumbs:
     
  17. Dan stellen die stabstangetjes ook niks voor ;) maar als je ze wil losdraaien met een luchtsleutel, hou je ze niet met je vingers tegen. dat valt tegen;) vastdraaien kun je gewoon met luchtsleutel doen.
     
  18. Vastdraaien doe ik met de hand, dan merk ik wat ik doe. Los is niet zo spannnd, als t 1x draait is t zo los.

    Lastigste bij de motorombouw? Zuigerpennen uit de drijfstangen persen, 1500 kilo nodig :nocheer:

    Tijd voor goed weer en om die focus eens verder uit elkaar te halen!
     

Deel Deze Pagina