1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

St170 velgen beginnen te rotten

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door DennisST170, 21 aug 2013.

  1. Hallo heren,

    Na een tijdje van stilte, maar weer eens komen snuffelen hier.

    Ik heb een probleempje met m'n velgen onder de ST170, deze beginnen namelijk (vooral aan de voorkant) van binnenuit te rotten.

    nu wil ik eens weten wat jullie hieraan zouden laten doen?
    nieuwe kopen? (waar?)
    gebruikte goede set kopen? (waar en van wie?)
    laten stralen en spuiten?
    laten stralen en poedercoaten?

    alvast bedankt voor de reacties...
     
  2. Rotten in de zin van corroderen?
     
  3. Hoi Roelard,

    Ja dat bedoel ik inderdaad.

    Van die rare bruine vlekken die soms al door de lak komen
    en soms net onder de lak waar je flinke bobbels voelt.
     
  4. Die bobbels heb ik op mijn wintervelgen. Dus ook ik ben benieuwd wat hieraan te doen is.
     
  5. #5 hans01, 21 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 aug 2013
    Bij mij ook het geval,ik laat ze kaal halen behandelen en op nieuw spuiten of poedercoaten.
    Laat het aan het van de einde winter begin voorjaar doen als de winterslofjes er weer onder vandaan gaan.
     
  6. Gebeurd helaas bijna met elke velgen van Ford (eigenlijk Ronal), mijn st220 velgen heb ik laten stralen en poedercoaten. Sindsdien nergens geen last meer van gehad, kwa kleur heb je ook keuze genoeg.
     
  7. iet alleen Ronal velgen doen dit....
    is idd oxidatie die onder de laklaag begint, onbehandeld aluminium doet dat gewoon
    stralen en opnieuw spuiten/poedercoaten is denk ik de goedkoopste oplossing
    en zo behoud je je originele velgen bij de auto
     
  8. :nocheer: heb ik bij mijn velgen ook last van inderdaad. Op 1 na, die is nu 2 jaar oud.
     
  9. Ik denk persoonlijk dat je beter af bent met laten stralen en poedercoaten , het kost wel wat maar daar heb je volgens mij eerder langer plezier van dan als je het zou laten spuiten.

    Wil je het goedkoop dan is spuiten een optie en wil je er langer plezier van hebben dan poedercoaten.

    Probleem met spuiten kan namelijk zijn , dat als je je banden gaat wisselen de lak eraf kan klappen , dit heb ik dus bij mijn vorige auto ook gehad nadat ik 1 velg had laten spuiten, later heb ik ze opnieuw laten poedercoaten en toen zagen ze er weer spik en span uit :D

    Maar goed de keuze ligt helemaal bij jezelf en ook aan hetgeen wat je er aan wilt uitgeven ;)

    Succes !
     
  10. Zoals Miguel al aangaf is poedercoating sterker (mijn velgen hebben dit ook). Het laten spuiten is goedkoper, is er meer kleurkeuze en zijn kleinere beschadigingen makkelijker te herstellen. Bij beschadigde velgen met poedercoating moet het hele proces opnieuw.
     
  11. Nadat ik dit hoor, heb ik besloten om ze inderdaad te laten poedercoaten, zit alleen nog even met eventueel kleurverschil met de centerkapjes.
    die kan ik natuurlijk eventueel wel laten spuiten in dezelfde kleur.
     
  12. Origineel zit er ook een kleurverschil tussen het kapje en de velg.
     

Deel Deze Pagina