1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe voorruit monteren

Discussie in 'Exterieur' gestart door barttigges, 22 jun 2013.

  1. Goedemorgen,

    Kan iemand mij vertellen of het uberhaupt mogelijk is om een tweedehands voorruit te monteren in mijn auto

    Het volgende is het geval, ik heb nu een auto ZONDER voorruit verwarming en ik kan mogelijk aan een voorruit MET voorruitverwarming komen uit een total-loss auto.

    Maar dan wil ik wel weten of het uberhaupt mogelijk is om die te hergebruiken. De sloop kon mij daarin helaas niet adviseren, maar misschien jullie wel :cheer:
     
  2. Ik heb hier geen ervaring mee, maar even hardop meedenkend.....
    Het lijkt me al vrijlastig om m er heel uit te krijgen. Vervolgens zullen de oude lijmresten verwijderd moeten worden. Hier is de kans groot dat de zwart coating rondom het raam ook los komt, dat zal geen fraai gezicht zijn.

    Maar niks is onmogelijk naar mijn idee....
     
  3. Ik zou eerst is onderzoek doen naar de mogelijkheden. In de vorige focussen moest je ook de gemmodule vervangen naar 1 die voorruitverwarming ondersteunt.
     
  4. de vraag is natuurlijk ook of je het werkend krijgt, het zal vast geen plug and play zijn.....
    maar dat is natuurlijk geen antwoord op je vraag en een zorg voor later.
     
  5. Dat ik een ruit met voorruit verwarming werkend in de auto kan plaatsen, daar ben ik niet bang voor, dat gaat gewoon lukken. De bekabeling e.d. ligt er al, ook de schakelaar werkt zonder problemen. Ik heb gewoon een meetbare spanning op de aansluitingen.

    Het gaat mij dus echt alleen om de ruit.
     
  6. Een ruit uit een sloopauto halen zonder dat deze breekt gaat in de meeste gevallen wel lukken. Als je met een vlijmscherp mes een opening in de kitlaag snijd heb je vervolgens ruimte om met een dunne staaldraad (bijvoorbeeld een remkabel van een fiets) de kitlaag door te snijden.

    Vervolgens is het vermoedelijk het meeste werk om de kit resten van de ruit te verwijderen zonder de zwarte primer laag te beschadigen. Ik denk dat als je voorzichtig werkt dit ook wel zal moeten lukken.


    Ik denk alleen dat je met het demonteren van de ruit en het verwijderen van de kit erg lang bezig zal zijn. Vervolgens zal je ook de ruit uit je eigen auto moeten laten verwijderen, de kit laten verwijderen, de sponning in de primer laten zetten en de nieuwe ruit laten monteren. Ik denk dat je dan alles bij elkaar nog vrij veel geld kwijt bent.
     
  7. moet prima lukken lijkt mij, een collega van me heeft een mondeo MK2, hier is twee weken terug een nieuwe ruit in geplaatst omdat hij een barst had. Dit hebben ze bij ons op het werk gedaan via carglass. Nu bleek dat hij in de bestaande situatie ook voorruitverwarming had, en de nieuwe die ze geplaatst hadden er een was zonder. Dus hebben ze twee dagen later de ruit omgewisseld voor een met verwarming. Zonder problemen.
     
  8. Dan kan prima, maar het ging mij meer om het feit dat het een TWEEDEHANDS ruit is, die nu dus nog ergens anders in gemonteerd zit
     
  9. auto recycling bedrijven verkopen ook tweedehands ramen, dus eruit halen moet mijns inziens prima lukken. Als demontage bedrijven dit ook gewoon kunnen moet het jou ook lukken.
     
  10. naar mijn weten zijn de ruiten op zich sterk zat met de voorruitverwarming.
    van de ruiten die ik doe zit al een scheur in dus hoef er niet echt op te letten.
    over het algemeen gaat het wel.

    wij doen de bekleding in de auto stuk loshalen. dan met een priem steken we de snijdraad erdoor heen.
    een buiten de auto en de andere binnen de auto trekken we de draad erdoor heen. bester is door heen trekken maar als je moet snijden dan moet dat eenmaal.

    daarna met pakking scraper de kit verwijderen, en ontvetten
    hoeft niet alles perfect weg te hebben maar maakt het wel makkelijker met de nieuwe ruit.

    als de lak ergens beschadigd is dit bijwerken.

    dan pakken we tube kit (zijn 70euro per stuk)
    en je kit de nieuwe ruit waarna je hem inlegt.

    voor de kit die we gebruiken op het werk is dezelfde als ze bij autotaalglas gebruiken, mooie van de kit is dat hij niet verwarmd moet worden, geen 2compontenten kit is en ook hoef je de ruit/carrosserie niet in de primer zetten.

    ruit werkend krijgen is ook niet moeilijk, 2relais van 40/50A voor elke helft van de ruit en de bedrading aansluiten naar de schakelaar. enige dat je wel moet hebben is een tijdschakeelaar. dat als je hem aan zet na 30-60seconden(of langer net wat je wilt) ook weer uit gaat.
     
  11. Wat natuurlijk kan is hulp van professionals die dat dagelijks doen.
    Ik had laatst steenslag in de Kuga ruit en heb die toen met de Carglass man vervangen. *hij stond alleen die dag in de werkplaats.

    Ik moet zeggen nog een heel klusje.

    Ik denk dat wanneer je je met beide ruiten bij een ruitvervanger meldt (niet perse de Carglass) dat men best bereid is je te helpen.

    De voorbereiding van de kabelboom voor voorruit verwarming is dan wel een vereiste. Omdat ik dat in de Kuga niet heb heb ik gevraagd naar de meerprijs voor een ruit met, die was behoorlijk EN ze geven ook geen garantie dat het na bestelling van die ruit (met VRVW) wel gaat werken. Daarvoor zijn ze kennelijk te vaak tegen ontbrekende kabelbomen en contacten aangelopen.

    Met wat doorzetten moet het volgens mij wel kunnen. Maar het kan dus heel lastig zijn.

    John
    Grey-ears
     
  12. een normale ruit zit rond de 300-400euro
    echter de ruit met voorruitverwarming zit op dik 800euro
    het is inderdaad heel stuk duurder.
    nadeel is dat als je scheur in de ruit krijgt je van de verzekering alleen normale ruit dan krijgt vergoed. dit ivm dat volgens chassisnummer in hoort te zitten
    dus daar kan het juist problemen mee opleveren
     
  13. Verwarmde voorruit

    Kijk alleen uit dat je de aansluiting op je voorruit niet beschadigd met demontage, anders heb je een voorruit met verwarming die het niet doet.

    succes met deze klus, moet lukken als je handig bent.
     
  14. #14 jason101, 23 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jun 2013
    Ten eerste vind ik het wel vreemd dat de nieuwste auto's niet standaard voorruit verwarming hebben. Maar goed, een autoruit plaatsen is specialistenwerk en ik zal hier niet zomaar zelf aan beginnen.

    Wat ook een mogelijkheid is om een tik met een hamer op de bestaande autoruit te geven waardoor er een ster ontstaat (zo heeft mijn buurman het ook gedaan). Hiermee ga je naar bijv carglass en laat een nieuwe ruit monteren (met verwarming). Het enige wat je kwijt ben, mits je verzekerd bent voor ruitschade natuurlijk, is een eigen risico plus een een bijbetaling omdat je een afwijkende ruit heb.
     
  15. Ja laten we dat doen en wij de ruit van de fraudeur gaan betalen. Persoonlijk walg ik van mensen die dit doen!
     
  16. Idem hoewel de mensen van carglass ook eens mijn vrouw vroegen of ze de ruit mochten bekijken bij de gamma en naderhand begonnen we hebben 3 sterretjes gerepareerd. Of ze de papieren mochten zien.

    Ik heb toen gezegd dat ze de pot op konden en dat ik direct een mail zou sturen naar de verzekering wat ik ook heb gedaan

    Ineens was het service en een misverstand.

    Mijn Opel was 13 jaar zat letterlijk vol met krassen de hele ruit en zou uiteindelijk voor 400 euro verkocht worden.
     
  17. Goed, dit dwaalt wel heel ver af.

    En nee fraude ga ik niet aan doen, vandaar dat ik naar deze oplossing aan het kijken ben.
    Dus graag weer terug naar de originele vraag...
     

Deel Deze Pagina